خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه خورش کدو سبز با چلو

طرز تهیه خورش کدو سبز با چلو

غذاهای ایرانی پر از وعده هایی به نام خورشت است که طیف گسترده ای از انواع سبزیجات یا میوه جات گرفته تا خورش های فراورده های حیوانی مانند قورمه سبزی ، فسنجان ، قیمه ، مرغ را شامل می شود. ما همیشه خورشت ها را به مدت طولانی با برنج دم کرده سرو می کنیم. 

انواع مختلف خورشت کدو

انواع مختلفی از دستور العمل ها وجود دارد که از کشوری دیگر برای تهیه خورشت کادو تهیه می شوند. بنابراین آن را با سلیقه های مختلف خواهیم داشت. ما می توانیم آن را با رب گذشته تهیه کنیم یا می توانیم رب انار را به راحتی جایگزین رب گوجه فرنگی کنیم و طعم جدیدی بسازیم. همچنین ، ما می توانیم خورشت کدو را با گوشت قرمز یا سفید یا بدون آن بپزیم. اگر می خواهید خورشت کدو را با گوشت تهیه کنید ، می توانید از گوشت مرغ ، یا حتی گوشت قرمز استفاده کنید.میتوانید از غوره و گوجه فرنگی گیلاسی هم استفاده کنید.

حقایق مهم تغذیه خورشت کدو

کدو سبز یک کدو سبز تابستانی ، در خانواده گیاهان است. ما همچنین آن را به عنوان یک سبزیجات یا حتی به عنوان یک میوه طبقه بندی می کنیم. بنابراین منبع غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر ترکیبات ضروری گیاه است. یک فنجان کدو سبز پخته شده تقریباً 250 گرم است که می تواند 17 کالری ، 1 گرم پروتئین ، 3 گرم کربوهیدرات و 1 گرم فیبر تأمین کند. همچنین ویتامین های چشمگیر آن شامل 40٪ ویتامین A ، 14٪ ویتامین C ، 7٪ ویتامین B6 ، 9٪ ویتامین K و 5٪ تیامین است. خواص معدنی ضروری آن حاوی منگنز ، پتاسیم ، منیزیم ، مس ، فسفر و فولات است. خواص آنتی اکسیدانی کدو سبز که در پخت و پز استفاده می شود ، سلامت بیشتری در بدن ما ایجاد می کند و پیری و خطر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و سرطان ها را کاهش می دهد. کدو سبز همچنین از نظر مقدار آب ، فیبر محلول و محلول غنی است. بنابراین هضم سالم را بهبود می بخشد و از یبوست ، اختلالات روده ، و علائم آن از آنجا که این یک نوع سبزیجات غنی است ، می تواند باعث سلامت قلب ، قدرت بینایی ، سلامت استخوان ها ، عملکرد تیروئید ، عملکرد پروستات شود و به کاهش سریع وزن کمک می کند. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم حداقل سه بار در هفته خورشت کدو و سایر وعده های غذایی مرتبط با کدو سبز را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

نکات گیاهخواری

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مواد اصلی خورشت کدو از پایه گیاهی است. اما همانطور که قبلا ذکر شد ، می توانیم آن را با گوشت یا بدون آن بپزیم. بنابراین اگر یک گیاهخوار یا وگان دوست دارد این خورشت را بچشد ، نوع بدون گوشت خورشت کدو به راحتی برای آنها در دسترس است.

سبک سرو خورشت کادو

همانطور که قبلاً ذکر شد ، ما خورشت کدو را به عنوان خورشت به همراه برنج دم کرده برای ناهار یا شام سرو می کنیم. با سالاد شیرازی (نوعی سالاد تهیه شده با خیار ، سیب زمینی و پیاز ، آب میوه و نمک) خوشمزه تر خواهد بود. یک ظرف خمیر (نوشیدنی ماست ایرانی) نیز آن را دلپذیرتر خواهد کرد. بعضی اوقات می توانید آن را به عنوان یک وعده غذایی و همراه با نان پهن به جای برنج برای یک شام سبک سرو کنید. این نوع خدمات همراه با نون سنگک تازه ، برش های پیاز ، و ماست موسیر (ماست موسیر) بسیار خوش طعم تر خواهند بود.

مواد تشکیل دهنده خورشت کادو چیست؟

مواد اصلی خورشت کادو کدو سبز ، پیاز ، سیر ، نمک ، زردچوبه و انواع طعم دهنده ها (Advieh) به ذائقه شما ، سیب زمینی ، گذشته سیب زمینی ، آب لیمو یا آهک ایرانی (لیمو امانی) ، روغن نباتی بستگی دارد. ، و گوشت همچنین ، شما می توانید از هر نوع گوشتی مانند گوشت مرغ ، گوشت بره ، یا حتی گوشت ماهی با توجه به سلیقه خود استفاده کنید. می توانید از کدو سبز تازه در ماه های تابستان یا نوع ذخیره شده آن در ماه های دیگر استفاده کنید.

چگونه خورشت کادو طبخ شود؟

این یک دستورالعمل آسان اما وقت گیر است. اول از همه ، شما باید گوشت خود را در قابلمه با اندازه متوسط ​​قرار دهید و آن را روی شعله متوسط ​​قرار دهید. باید اجازه دهید تقریباً 1 ساعت بپزد. در همین حال ، شما باید کدو سبز را تهیه کنید. بنابراین پس از شستن و پوست گرفتن آنها ، باید آنها را برش بزنید. سپس باید روغن نباتی را در یک تابه بریزید و آن را گرم کنید. وقتی روغن شروع به لرزش کرد ، باید سرخ کردن کدو سبز را از دو طرف شروع کنید. باید برش کدو سبز را در روغن بگذارید و سرخ شود و سپس آن را به طرف دیگر برگردانید تا سرخ شود. بعد از سرخ كردن همه کدو سبز و جمع كردن آنها ، باید مقداری روغن دیگر در همان ظرف اضافه كرده و دوباره گرم كنید. حالا باید پیاز و سیر را در آن تفت دهید. پس از تفت دادن پیاز و سیر ، باید گذشته ،رب و نمک ، زردچوبه و سایر ادویه ها را اضافه کرده و آنها را برای چند دقیقه اضافی تفت دهید. بعد از آن ، باید آب گوشت و آب لیمو را اضافه کنید و آن را هم بزنید تا گذشته سیب زمینی کاملا حل شود. باید بگذارید تا بجوشد.  بعد از جوشاندن ، نوبت اضافه کردن کدو سبز و گوشت است. باید اجازه دهید چند دقیقه دیگر با آب گوشت بپزند تا طعم بیشتری پیدا کنند. آماده سرو است.

دستور آشپزی

این دستور برای چهار نفر مناسب است. زمان آماده سازی خورشت کدو 15 دقیقه و زمان پخت آن 50 دقیقه است. این وعده غذایی خوشمزه را می توانید در عرض 50 دقیقه میل کنید.

خورشت کادو

خورشت کادو نوعی خورشت است که پایه گیاهی دارد و می توانید گوشت را به دستور غذای آن اضافه کنید. بعد از پختن گوشت و سرخ کردن کدو سبز ، پیاز و سیر ، باید به پیاز و سیر سرخ شده سیب زمینی گذشته و طعم دهنده اضافه کنید و مقداری آب گوشت و آبلیمو اضافه کنید. سپس باید آن را هم بزنید تا رب سیب زمینی حل شود. باید اجازه دهید چند دقیقه بیشتر بجوشد. خیلی ریز ، می توانید کدو سبز و گوشت را اضافه کنید. بعد از جوشاندن چند دقیقه دیگر ، آماده سرو است.

مواد لازم : برای 4 نفر

600 گرم گوشت قرمر خرد شده

4 عدد کدو سبز

1 عدد پیاز متوسط

1 حبه سیر

½ قاشق چای خوری نمک

½ قاشق چای خوری زردچوبه

½ قاشق چای خوری ادویه

2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

4 قاشق غذاخوری روغن نباتی ، به علاوه بیشتر در صورت نیاز

طرز تهیه :

یک تابه با اندازه متوسط ​​بگیرید و گوشت ها را درون آن قرار دهید.

به اندازه کافی آب به ظرف گوشت اضافه کنید و بگذارید تا بپزد. تقریباً به 45 دقیقه نیاز به پخت کامل دارد

در همین حال ، باید مخلوط کدو سبز و خورشت را تهیه کنید.

کدو سبز ، پیاز و سیر را بشویید ، پوست آن را جدا کرده و برش دهید.

یک تابه دیگر با اندازه متوسط ​​بگیرید. روغن نباتی بریزید و آن را گرم کنید.

وقتی روغن داغ شد ، کدو سبز را در آن قرار دهید و آنها را از دو طرف سرخ کنید. ابتدا یک طرف آن را سرخ کنید. سپس آنها را به طرف دیگر برگردانید و بگذارید سرخ شود.

بعد از سرخ شدن کدو سبز ، آنها را از تابه بردارید.

مقداری روغن دیگر اضافه کنید و دوباره آن را گرم کنید.

پیاز و سیر خلال شده را اضافه کنید.

بعد از تفت دادن رب را ریخته و کمی بیشتر تفت دهید.

گوشت را پخته شده بررسی کنید.

مقداری آب گوشت را به مخلوط تابه اضافه کرده و هم بزنید

مقداری آب لیمو یا غوره بستگی به سلیقه شما دارد ، را به این مخلوط اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه بجوشد.

اکنون وقت آن است که کدو سبز و گوشت پخته شده را اضافه کنید.

بگذارید چند دقیقه بیشتر بجوشد تا آب اضافی آن جذب و بخار شود.

وقتیکه خورش جا افتاد و ترکیب کاملا پخته شد در کنار برنج آماده سرو است.

یادداشت

توصیه

برای پخت خورشت کدو همیشه انواع کوچک و سبک کدو سبز بخرید زیرا دانه های آنها کم و نرم است. بزرگترها دانه های بیشتری دارند. دانه های آنها تلخ است و طعم خورشت شما را خراب می کند.

تغذیه

خدمت: 100 گرم | کالری: 139 کیلوکالری | کربوهیدرات ها: 10.56 گرم | پروتئین: 6.86 گرم | چربی: 8.38 گرم | کلسترول: 21.74 میلیگرم | سدیم: 568.66 میلیگرم | پتاسیم: 368.89 میلی گرم | فیبر: 2.97 گرم | شکر: 2.74 گرم | ویتامین A: 487.4 IU | ویتامین C: 62/18 میلی گرم |کلسیم: 43.34 میلی گرم | آهن: 13/1 میلی گرم


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده