خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش کوکی مخملی قرمز با کرم پنیر خامه ایی

آموزش کوکی مخملی قرمز با کرم پنیر خامه ایی

اقسام دسر امروزه بقدری متنوع است که تعداد آنها بسیار زیاد گردیده و ما در این قسمت سعی کرده ایم که نمونه هائی از تهیه اقسام آن را که در مواقع مختلفه مثل میهمانی رسمی ، میهمانی دوستانه ، میهمانی ناهار و یا شام و یا برای خانواده ها لازم است در دسترس شما بگذاریم ،تا با بکار بستن آنها غذای شما مطبوعتر گردد.

مواد لازم:برای تقریبا 20 کوکی

 

1/3 فنجان پودر کاکائو

1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین

1/2 قاشق چای خوری نمک

1/2 فنجان کره در دمای اتاق

1/2 فنجان روغن گیاهی

1/2 فنجان شکر قهوه ای روشن

 1 فنجان شکر دانه ریز

 3 فنجان آرد همه منظوره

 1 قاشق چای خوری بکینگ پودر

 2 عدد تخم مرغ

 2 قاشق چای خوری عصاره وانیل

 3 قاشق چای خوری رنگ خوراکی قرمز

    1 فنجان دوغ

فر را تا 350 درجه فارنهایت ویا 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. توی دو سینی را با دو کاغذ پوستی بپوشانید  

 طرز تهیه: 

آرد، پودر کاکائو، بکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را در یک کاسه متوسط، با هم الک کنید 

در کاسه مخلوط کن کره وهردو شکر را با سرعت کم زده تا زمانی که فقط ترکیب شود . سپس به مدت 5 دقیقه با سرعت بالا زده تا کرکی شده ، بعد تخم مرغ را یکی یکی اضافه وهم بزنید.

وانیل و رنگ غذا قرمز را هم اضافه وکمی هم زده به حدی که فقط مخلوط شده، نیمی از مخلوط آرد و نیمی از دوغ را به ترکیب اضافه ومخلوط کنید.آرد باقی مانده و باقی مانده و 1/2 فنجان دوغ را هم بریزید وهم زده تا به طور کامل ترکیب شود

با استفاده از یک قاشق خمیر را از یک طرف هم زده تا یکدست وصا ف شود، از خمیربه اندازه یک قاشق غذا خوری روی ورق های توی سینی با فاصله 5 سانت بریزید کل سینی ها را بدین ترتیب پر کرده ودر فر به مدت 10 دقیقه قرار داده تا کوکی ها آماده شود سینی ها را بیرون ازفر به مدت 5 دقیقه قرار داده تا سرد شود.

 موادلازم : برای بین کوکی

3-1/2 فنجان پودر شکر

  113 گرم معادل4 اونس پنیر خامه ای، در دمای اتاق

       4 قاشق غذاخوری کره در دمای اتاق

    1 قاشق چای خوری عصاره وانیل

طرز تهیه : کرم بین کوکی

پنیرخامه ای وکره با سرعت متوسطزده تا صاف شده، بعد شکررا درسرعت کم تا زمانی که ترکیب شود. اضافه ودر آخرهم وانیل را هم اضافه و با سرعت بالا درحدود 4 دقیقه زده تا خامه ای و صاف شود.بین هر دو کوکی را با کرم زده شده پرکنید، شما میتوانید کرم را در ماسوره بریزید وبین دو کوکی را با ماسوره پر کنید.


به فرانسوی (Dessert ) که در فرهنگ‌های آشپزی کشورهای سراسر جهان که به آن پس غذا نیز می‌گویند است. که معمولاً در پایان یک وعدهٔ غذایی مصرف می‌شود به‌ طور معمول جزو مواد غذایی شیرین می‌باشد. واژهٔ دسر از واژه فرانسوی کهن “desservir ” به معنی جمع کردن روی میز گرفته شده‌است.

دسر به طور معمول جزو مواد غذایی شیرین می باشد. اولین دسر ها آبنبات هایی بودند که از خرمای خشک و موم کندوی زنبور عسل ساخته شده بودند. در قرون وسطی، زمانی که شکر برای اولین بار به صورت کلی تولید شد، مردم از طعم شیرینی ها لذت می بردند و شیرینی چیز جدیدی به حساب می آمد. اما چون شکر بسیار گران بود فقط افراد ثروتمند از شیرینی ها و دسر ها بهره مند بودند

 انواع دسرها

موس وشکلات، تیرامیسو، ژله کارامل، کیک بستنی، پلیمبیر، شارلوت ، پودینگ میوه

موس Mousse

به معنای کف یا خزه است. اغلب به یک نوع دسر سرد با منشأ فرانسوی گفته می‌شود. این دسر معمولاً با هم زدن سفیده تخم مرغ و خامه و مزه دادن توسط میوه و شکلات و همچنین با بکار بردن زرده تخم مرغ و ژلاتین درست می‌شود. بر اساس مواد بکار رفته، موس شکلاتی، موس توت فرنگی، موس چای سبز، موس زردآلو و غیره نامیده می‌شود.

تیرامیسو tiramisu

یکی از دسر های محبوب در جهان است، که این دسر ایتالیایی است و به طور کلی این واژه tiramisu بِکِش من‌رو بالا است. برای تهیه تیرامیسو از بیسکوییت‌ها یا کیک‌های اسفنجی که در آمریکا به آن لیدی فینگر گفته می‌شود و در ایتالیا ساوویاردی savoiardi .. برای تهیه تیرامیسو این بیسکوییت‌ها را به قهوه آغشته می‌کنند و با پنیر و ماسکارپونه‌ شکر و زرده تخم مرغ به صورت لایه لایه در ظرف می‌گذارند و بعد روی آن کاکائو می‌ریزند و ان را با کاکائو طعم دا می‌کند.

شارلوت charlotte cake

برای درست کردن کیک شارولت از بیسکویت لیدی فینگر استفاده می‌شود ولی برای کیک خمیر طوری بر روی سینی فر ریخته می‌شود که تقریباً بیسکویت‌ها بهم چسبیده باشند. در شارلوت دور تا دور و کف قالب از نان، کیک اسفنجی و یا بیسکویت کوکی ها استفاده می شود که پس از آن با پورهای از میوه ها و یا کرم باواریا پر می شود. همچنین می تواند با استفاده از لایه های پودرهای سوخاری تهیه شود. در شکل کلاسیک شارلوت از نان بیات آغشته به کره به عنوان پوشش قالب استفاده می شود، اما امروزه از کیک اسفنجی یا ladyfingers استفاده می شود. و برای پر کردن میانه دسر از کرم ژلاتین طعم دار استفاده می کنند.

فروماژ Fromage

در زبان فرانسه یعنی پنیر،‌ دسری که از ترکیب خامه و تخم مرغ درست شود را نیز به خاطر پنیری شکل بودن به آن فروماژ می گویند. این نوع دسر معمولا با آب انواع میوه، تخم مرغ، ژلاتین و خامه فرم گرفته تهیه می شود که انواع آن شامل فروماژ لیمویی، فروماژ پرتقال، فروماژ شکلاتی است

پودینگ

 بیشتر نوعی دسر است. معمولاً پودینگ‌های امروزی را از شیر و شکر و دیگر مواد دلخواه تهیه می‌کنند و اغلب از ماده‌ای که به پودینگ خاصیت ژله مانند بدهد، همچون ژلاتین، نشاسته ذرت یا تخم مرغ برای جامد کردن و اتصال مواد داخل پودینگ استفاده می‌کنند. از نظر ظاهری، بلان مانژ و کاستارد هم بسیار شبیه به پودینگ می‌باشند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده