دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سه لاته مخصوص سرماخوردگی ویروسی

سه لاته مخصوص سرماخوردگی ویروسی

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در منزل براحتی لاته را تهیه و میل کنید ،لاته از محبوب‌ ترین نوشیدنی‌های کافی شاپ های ایتالیا و بر پایه قهوه است که شما انواع مختلف آن را می‌توانید براحتی تهیه کنید.


لاته ساده

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


موادلازم:

2/3 فنجان شیر کم چرب

  1 شات قهوه آماده شده اسپرسو

طرز تهیه :

برای دم کردن اسپرسو ابتدا دانه قهوه را به میزان متوسط آسیاب کنید. برای درست کردن1 شات اسپرسو، 21 گرم قهوه آسیاب شده را در سبد قهوه موکاپات بریزید و با نوک دست روی آن را صاف کنید. در قسمت محفظه آب موکاپات تا حدی که مشخص شده آب سرد بریزید. مقدار آب باید تا قسمت زیر محفظه سوپاپ کنترل فشار باشد.


حالا سبد قهوه را روی محفظه آب گذاشته آن را ببندید. موکاپات را روی شعله متوسط کم گاز بگذارید تا آب سرد به دمای جوش برسد و آب با فشار وارد سبد قهوه شود و از میان دانه‌های قهوه عبور کند. در مرحله آخر قهوه از لوله محفظه خارج شود. در این مرحله قهوه اسپرسو آماده است و بلافاصله بایدتوی فنجان بریزیدو درفاصله‌ای که اسپرسو آماده می‌شود شیر را در یک شیرجوش بریزید و در حد متوسط گرم کنید.


زمانیکه گرم شدن شیر آن را با یک همزن سیمی با سرعت زیاد هم بزنید تا شیر کف کند ،اگر همزن برقی دارید با همزن برقی این کار را انجام دهید. شیر کم چرب راحتتر کف می‌کند. اسپرسو را در فنجان بریزید، ابتدا به آرامی شیر و سپس کف شیر را با قاشق روی اسپرسو بریزید. کافه لاته شما آماده است آن را در صورت تمایل با خامه، پودر دارچین یا شکلات تلخ تزیین کنید.


لاته زردچوبه


مواد لازم برای 2 نفر


2-1/2 قاشق چایخوری دارچین

  1/2 قاشق چایخوری زنجبیل تازه یا پودر آن

      4 فنجان شیر بادام یا شیر نارگیل

      1 قاشق چایخوری روغن نارگیل طبیعی

      2 قاشق چایخوری زردچوبه

      2 قاشق چایخوری عسل

      1 قاشق چایخوری جوزهندی

طرز تهیه:

مرحله اول برای نوشیدنی سرد

تمام مواد را در میکسر بریزید و هم بزنید و سپس لاته را سرد و با یخ سرو کنید .


مرحله دوم برای نوشیدنی گرم

شیر نارگیل یا شیر بادام و روغن نارگیل و عسل را در یک قابلمه کوچک بریزید و هم بزنید تا عسل و روغن در شیر حل شوند.زنجبیل، زردچوبه و جوز هندی را اضافه کنید و کمی هم بزنید. در مرحله آخر دارچین را هم اضافه و هم بزنید. لاته زردچوبه را در فنجان بریزید و داغ سرو کنید. این نوشیدنی با خاصیت خواب‌آور، برای درمان سرما خوردگی هم عالی است و ضد سرطان و باعث لاغری و کاهش وزن هم می‌شود.


لاته با شربت وانیلی


مواد لازم برای 2 نفر

1 فنجان شیر کم چربی

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل یا 4 قاشق غذاخوری شربت وانیل

2 شات قهوه اسپرسو

طرز تهیه:

شیر را تا دمای 60 تا 70درجه سانتیگراد گرم و با همزن دستی زده تا کف کند. 2 عدد ماگ را آماده و در هر کدام به مقدار مساوی عصاره وانیل یا شربت وانیل را تقسیم کرده و قهوه اسپرسو راهم بدین طریق آماده و دم کنید.


2 شات قهوه اسپرسو یعنی حدود 42 گرم قهوه با آسیاب متوسط نیاز دارید. قهوه را به روش لاته ساده که در بالا دم و آماده کنید و در هر ماگ به مقدار مساوی یک شات اسپرسو بریزید. سپس شیر کف کرده را با قاشق روی اسپرسو بریزید و به صورت داغ سرو کنید.


شربت وانیل

مواد لازم : برای برای یک فنجان شربت وانیل

1 فنجان آب

1 فنجان شکر قهوه‌ای

1 قاشق غذاخوری پودر وانیل


طرز تهیه :

یک تابه روی شعله متوسط گذاشته و آب و شکر را بریزید و هم زده تا وقتی آب به حالت جوش برسد،شعله گاز را کم و مرتب هم بزنید تا شربت قوام پیدا کند. تابه را از روی اجاق برداشته و پودروانیل را به آن اضافه کنید. ترکیب را دوباره هم بزنید و گذاشته تا سرد شود و بعد استفاده کنید.


 هر سه نوشیدنی کافه لاته، لاته زردچوبه و لاته وانیل از جمله بهترین نوشیدنی‌ها برای درمان سرماخوردگی‌های ویروسی محسوب می‌شوند.


 از انواع نوشیدنی گرم با شیرلاته است که پایه آن قهوه و شیر می‌باشد. معمولا کافه لاته از ترکیب قهوه اسپرسو با شیر تهیه می‌شود.


 در لغت به معنای قهوه را کافه و شیر را لاته می‌باشد و برای تهیه آن قهوه اسپرسو را با شیر داغ یا جوشیده ترکیب کرده و روی آن را با کف شیر می‌پوشانند. کافه لاته را معمولا در فنجان یا لیوان سرو می‌‌کنند.


تفاوت کافه لاته با کاپوچینودر نسبت قهوه به شیراست.در کاپوچینو این نسبت‌ها مساوی است اما برای تهیه کافه لاته، قهوه به نسبت یک به سه به شیر جوشیده اضافه می‌شود.


همچنین برای تهیه کاپوچینو حتما از اسپرسو استفاده می‌شود اما در کافه لاته این امر اجباری نیست. تفاوت دیگر این است که کف شیر در لاته حدود 12 میلی‌ متر است ولی در کاپوچینو حدود 2 سانتی‌متر می‌باشد.


این نوشیدنی گرم خوشمزه را تهیه کنید و از نوشیدن آن به خصوص در روزهای سرد زمستانی لذت ببرید.برای تهیه کافه لاته، قهوه را انتخاب می‌کنید، برای انجام این کار باید آن را بسیار غلیظ دم کنید. شیر این نوشیدنی گرم، طعم شیرین داشته باشد، می‌توانید کمی شکر به آن اضافه کنید.

ترجمه از شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده