دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» بیسکویت انگشتی لیدی فینگر

بیسکویت انگشتی لیدی فینگر

بیسکویت لیدی فینگر یا "Savoiardi" یک دستور العمل معتبر ایتالیایی است که به دلیل داشتن توانایی تقویت طعم دسرهای خامه ای مانند تیرامیسو ، پودینگ ترافل یا موس معروف است. با استفاده از سفیده تخم مرغ ، زرده تخم مرغ ، همه منظوره ساخته شده است

موادلازم :

30 گرم پودر قند

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

50 گرم آرد گندم

60 گرم شکر دانه ریز

 3 عدد سفید تخم مرغ

 2 عدد زرده تخم مرغ

طرز تهیه :

سفیده تخم مرغ را کمی با همزن برقی زده وبعد نیمی ازشکررا اضافه وهم بزنید تا کاملا صاف وپفکی شود. زرده تخم مرغ را با باقی شکر زده تا کاملا کرم رنگ وسفت شود.


سفیده را به زده اضافه وکمی هم زده تا ترکیب شود وبعد آرد را هم توی مخلوط بریزید وبه آرامی ترکیب کنید. خمیررا دریک کیسه شیرینی و با یک ماسوره ساده وباریک بریزید وازخمیر با فاصله روی کاغذ پوستی به شکل میله هایی به طول 10-12 سانتی مترقراردهید.


 پودر قند را روی خمیرها الک کنید ودرفربه مدت 10- 15 دقیقه کنار گذاشته وبعد درفربه مدت 10-12 دقیقه با حرارت 190-200 درجه قرار دهید.تا پخته و رنگ آن طلایی شود. این بیسکویت در انواع ترامیسیو ها استفاده می شود.


درباره لیدی فینگر

لیدی فینگرها بیسکویت های اسفنجی شیرین با چگالی کم ، خشک ، تخم مرغ و مبتنی بر تخم مرغ تقریباً شبیه انگشت بزرگ هستند. لیدی فینگر یکی از انواع کیک های اسفنجی و بیسکویت است. این بیسکویت برای درست کردن کیک شارولوت و تیرامیسو بکار برده می شود و همچنین به عنوان آسترهای میوه ای یا شکلاتی ، و گاهی اوقات برای تیرامیسو نیز مورد استفاده قرار می گیرند. آنها معمولاً در شربت شکر ، قهوه یا اسپرسو برای دسر تیرامیسو خیس می شوند.

سفیده تخم مرغ و زرده های تخم مرغ مخلوط شده با شکر معمولاً به طور جداگانه زده می شود و به همراه آرد ترکیب می شوند. این مخلوط از طریق کیسه شیرینی به خطوط کوتاه بر روی ورق قرار داده و شکل بی نظیری به بیسکویت ها می بخشد.

قبل از پخت ، معمولاً شکر پودر شده روی قسمت بالا ریخته می شود تا پوسته نرم شود. معمولاً در یک دسر مانند تیرامیسو یا چیزهای کوچک لایه لایه قرار می گیرند.

تغییر در لیدی فینگر بیسکویت ناپل است ، که گلاب اضافه شده به عنوان یک ماده طعم دهنده است. همچنین به عنوان یک لایه زیرین در برخی از دسرهای تاریخی استفاده می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده