دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» دستور العمل سریع و آسان دو نوع نان پنیری

دستور العمل سریع و آسان دو نوع نان پنیری

دستور اول _ نان پنیری(Cheese Bread)


یکی از خوراکی‌هایی که تقریبا در تمام فرهنگ‌ ها وجود دارد نان و پنیر است. پنیر به شکل‌ها و طعم‌های متنوع در کشورهای مختلف تهیه و جزئی جدایی‌ ناپذیر از رژیم غذایی اکثر مردم دنیاست. یک نان خیلی خوشمزه که می‌توانید برای صبحانه، عصرانه و حتی پیش غذا سرو کرد. تهیه نان پنیری ساده و فقط پنیر مورد علاقه‌ خود را انتخاب واز سبزیجات معطر یا مغزهای مختلف در کنار پنیر استفاده کرده و از ترکیب آنها با عطر خوش نان داغ و پنیر آب شده لذت ببرید.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مواد لازم :

300 گرم پنیر سفید دلخواه

2/5 پیمانه آرد سفید

1/4 پیمانه روغن مایع

 2 قاشق غذاخوری شکر

 1 پیمانه شیر گرم

 1 قاشق غذاخوری مایه خمیر فوری

 3 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

3 قاشق غذاخوری گردو خرد شده

 1 عدد زرده تخم مرغ

  کنجد برای تزیین

طرز تهیه :

شیر گرم را با روغن ، شکر و مایه خمیر فوری ترکیب کنید و با استفاده از چنگال خوب هم بزنید. سپس درب ظرف را بگذارید و10دقیقه استراحت داده تا مایه خمیر عمل بیاید.


آرد را کم کم به خمیر مایه اضافه تا یک خمیر یکدست و صاف بدست بیاورید. وقتی مواد حالت خمیری به خود گرفت آن را با دست ورز دهید. روی خمیر را بپوشانید و به مدت 1 ساعت استراحت داده تا حجم خمیر دو برابر شود.

در یک کاسه پنیر را با جعفری و گردوی خرد شده مخلوط کنید. خمیر حجیم شده را ورز دهید و آن را به گلوله های کوچکتر تقسیم کنید. سطح تخته یا میز کار خود را آردپاشی و خمیرها را روی آن پهن کنید.


هر توپ خمیری را به اندازه یک بشقاب غذا خوری یا میوه خوری پهن کرده و کمی از مایه پنیر و سبزی را در یک طرف خمیر بریزید و سپس طرف دیگر خمیر را با برش بر پیتزا یا یک چاقو به صورت نوارهای باریک موازی برش بزنید. خمیرها را رول کنید و دو سر آن‌ها را به هم برسانید.


توی سینی را چرب کرده و کاغذ پوستی را در کف سینی قرار دهید.نانها را در سینی قرار دهید و روی آن‌ را با زرده‌ تخم مرغ زده شده پوشش داده وبعد کمی کنجد روی نان ها بپاشید و به مدت 20 دقیقه در فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد و یا 350 درجه فارنهایت قرار داده تا نان ها پخته و روی آن طلایی شود.


دستور دوم - نان پنیری با سیر

نان پنیری ، نان سیر، نان سیمیت یکی از خوشمزه‌، سریع‌ و ساده‌ ترین پیش‌غذاهایی است که میتوانید براحتی در منزل این نان ها را آماده کنید.

مواد لازم :

1/2 پیمانه جعفری تازه ریز خرد شده

1/2 پیمانه پیازچه ریز خرد شده

1/2 پیمانه پنیر چداررنده شده

1/2 پیمانه پنیر پارمیزان رنده شده

 40 گرم کره نرم شده در دمای اتاق

 1 عدد نان باگت یا نان چاباتا برش خرده

 4 حبه سیررنده یا له شده

 1 پیمانه پنیر پیتزا رنده شده

طرز تهیه :


سیرها را در یک کاسه بریزید. پنیر پیتزا، پنیر پارمیزان، پنیر چدار، کره و سبزیجات ساطوری شده را به آن اضافه کنید و خوب ترکیب کرده و روی نان های برش خورده را با این ترکیب پوشش داده و توی سینی فر بچینید وبعد سینی را در فر به مدت 25 دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد و یا 350 درجه فارنهایت قرار دهید. تا پنیر ها ذوب و روی نان ها تست و طلایی شود.


 نان سیر پیش‌غذای قدیمی است که از قرن 15 میلادی در ایتالیا تهیه می‌شود، ولی پیشنه‌ آن به روم باستان برگردد. امروزه این پیش‌غذای خوشمزه در بسیاری‌ از کشورها تهیه می‌شود و در برخی مناطق با کمی خلاقیت تغییراتی در سرو آن ایجاد کرده‌اند. مثلا در برخی مناطق فرانسه نان سیر با سالاد، و کمی روغن گردو سرو می‌شود، در یونان به آن زیتون و پیاز اضافه کرده و در انگلیس به جای روغن زیتون از کره استفاده می‌کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده