خرید از سراسر دنیا


» پاف با سس شکلاتی

پاف با سس شکلاتی

پاف با سس شکلاتی

یکی از شیرینی های محبوب و خوشمزه باب میل همه سنین و سلیقه ها از قدیم تا به امروز بوده است.خمیری که برای پاف استفاده می شود.خمیر کلمی نام دارد. پاف همیشه جزو پرطرفدارین شیرینی‌ها بوده، اولین انتخاب از بین سینی شیرینی‌ها معمولا این شیرینی است و هرچند کمتر قنادی‌ای را می‌توان پیدا کرد که کیفیت سال‌های گذشته این شیرینی را حفظ کرده باشد،شاید طرز تهیه آن کمی سخت باشد، اما با کمی دقت و رعایت تمام مقادیر و اندازه‌ها می‌توانید آن را به راحتی درست کنید.

 

موادلازم: برای خمیر پاف

140 گرم آردهمه منظوره

237 میلی لیتر آب

113 گرم کره بدون نمک، برش به 16 تکه مساوی

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

1/2 قاشق چای خوری نمک

    4 عدد تخم مرغ بزرگ

    2 قاشق چایخوری شکر

   فر با در جه حرارت 220 سانتیگراد و یا 425 درجه فارنهایت روشن کنید. کاغذ پوستی را توی 2 سینی پهن کرده و روی کاغذ را کمی آرد بپاشید.

 

طرز تهیه:

توی قابلمه آب، کره، شکر و نمک را بریزید و روی حرارت بگذارید تا ترکیب بجوش بیاید ، بعد مقداری آرد را اضافه و هم زده تا خمیری نرم و صاف به دست بیاورید، ظرف را از روی حرارت برداشته ،کنار گذاشته تا سرد شود.


بعد تخم مرغ ها را یکی یکی توی خمیر بشکنید و خوب هم بزنید ، تا صاف و یکدست شود. سپس خمیر نرم و آماده را توی یک کیسه با ماسوره دلخواه بریزید وتوی سینی ازقبل آماده شده با فاصله واندازه دلخواه از خمیر بریزید. بعد سینی را توی فر به مدت 25 تا 30 دقیقه قرار داده تا خمیرپخته و روی آن طلایی شود.

 

موادلازم : برای کرم خامه ایی

300 میلی لیتر خامه سنگین

1/2 قاشق چایخوری وانیل

1/5 قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه:


تمام مواد را درظرفی بریزید و با هم ترکیب کرده تا صاف شده و بعد در یخچال قراردهید.

 

موادلازم : سس شکلات داغ

200 گرم شکلات سیاه درشت خرد شده

125 میلی لیترشیر

  30 گرم کره بدون نمک

    3 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

شکلات، کره و عسل را توی ظرفی بریزید و روی حرارت آب جوش قرار داده تا ذوب شده و با هم مخلوط شود. بعد شیررا کم کم به ترکیب اضافه وبا هم مخلوط کرده،تا سس صاف ودرشیرحل شود، از روی بخار آبجوش برداشته و کناربگذارید.

کرم خامه ایی را توی یک کیسه شیرینی با ماسوره کوچک ساده بریزید و توی پاف ها را با خامه پر و با سس شکلاتی روی پاف ها را تزیین کنید.


 اگر برای اولین با است که در منزل پاف درست میکنید .به این نکات توجه کنید.


فرم کشیده پاف را اکلیر می نامند و در اروپا خصوصا فرانسه به دلیل تزئینات باشکوهی که روی این شیرینی پیاده می کنند، این شیرینی را به یک دسر شیک، گران و شناخته شده تبدیل کرده است. در واقع تمام وسواسی که برای ترک نخوردن پاف مورد بحث است، به شیرینی اکلیر بر می گردد.


 زمانی که آرد را به کره و آب یکباره اضافه می‌کنید، باید سریع هم بزنید تا آرد در مایع کامل مخلوط شده و مثل حلوا یک گوشه جمع شود.


کره حتما باید هم دمای محیط باشد. کره سرد را با آب حرارت ندید. تا گوشه ظرف آب و کره قل زد آرد را اضافه کنید. اجازه ندید آب بجوشد و بخار شود.


به محض یکدست شدن خمیر حرارت را خاموش کنید. اگر خمیر زیاد حرارت ببیند به روغن می افتد و نون توی فر تغییر شکل میدهد.


 وقتی خمیر ولرم هست تخم مرغ‌ها را اضافه کنید. یعنی وقتی به خمیر دست می‌زنید حرارت را احساس کنید. خمیرنباید سرد باشد و داغ هم نباشد.


بهتراست تخم مرغ را با دست مخلوط خمیر کنید. بهتره از همزن استفاده نکنید. اگر هم با همزن مخلوط می‌کنید از سری خمیرگیرش استفاده کنید. تخم مرغها باید دانه دانه به خمیر اضافه شوند.


 فر را از قبل داغ کنید. خمیر باید در فر داغ قرار بگیرد تا به خوبی پف کند.


 اگر خمیرتان به خوبی هم زده نشده باشد ممکن است نون‌ها ترک بخورند.


 خمیر قبل از ریختن در قیف باید براق و چسبنده باشد.


 وقتی شیرینی ها پف کردند و مغز پخت شد از فر بیرون بیاورید.


 تخم مرغ ها باید تازه باشند. زمانی که تخم مرغ‌ها را اضافه کنید می‌توانید کمی وانیل یا یک قاشق گلاب یا کمی رنده پوست لیمو ترش اضافه کنید.


 خامه حتما فرم گرفته باشد. اگر خامه صبحانه استفاده می‌کنید، کمی پودر خامه یا ژلاتین بزنید.


 اگه خمیر خوب توی فر پف نمی‌کند و بعد از درآوردن از فر شیرینی حالت خمیری دارد و نرم است. این اتفاق وقتی می افتد که حین داغ زدن، کل آب موجود بخار نشده و در واقع خمیر شُل بوده. برای تِست کردن این مسئله قاشق باید توی خمیر داغ زده بایستد و نیفتد. در این حالت یعنی آب کاملا بخار شده.


 اگر ترک‌های روی پاف خیلی زیاد است، آرد توی خمیر به طور یکدست پخش نشده. خمیر باید قبل از ریختن روی سینی شیرینی کاملا هم زده شده، یکدست و براق باشد.


اگر وقتی خمیر را توی قیف می‌ریزید خوب از ماسوره رد نمی‌شود و فرم نمی‌گیرد. علت این اتفاق، نحوه‌ی اضافه کردنه تخم مرغ است. تخم مرغ باید کم کم اضافه شود.


بعد از اضافه کردن، اول خمیر به شکل تیکه‌ای درمی آید که کاملا طبیعی هست، ولی باید تا زمانی که خمیر یکدست و نرم شود به هم زدن ادامه بدهید و بعد دوباره تخم مرغ اضافه کنید.


در صورتی که مواد را درست مخلوط کنید خمیر غلظت مناسب برای فرم دهی خواهد داشت.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده