بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ژله با تزیین میوه

ژله با تزیین میوه

ژلاتین معمولا در آب نبات ها، شیرینی ، ماشمالو ، پوشش کپسول ها یافت می شود . ژله از ماده ای به نام ژلاتین تهیه می شود ، این ماده حاوی پروتئین است و مصرف این ماده غذایی حاوی پروتئین و آمینو اسید نقش موثری در استخوان سازی و رشد دارد ، بنابراین مصرف ژله بسیار مفید است. وقتی فردی به غذای سالم فکر می کند، ژله ممکن است یکی از اولین چیزهایی نباشد که به ذهن می رسد.


موادلازم: برای 9 ژله مکعب میوه ای

2 فنجان حدود 500 میلی لیتر آب

4 گرم 2 قاشق چایخوری پودر ژله  

4 قاشق غذاخوری  شکر و یا 6-8 قاشق غذاخوری بیشتر برای شیرینی بیشتر

   میوه ها به  انتخاب شما (پرتقال، توت فرنگی، زغال اخته، کیوی)

  قالبی با سایز 15 × 13.5 × 4.5 سانتی متر

   

طرز تهیه :

در یک ماهی تابه کوچک 2 فنجان (500 میلی لیتر) آب و پودر ژله را با هم ترکیب کرده وروی حرارت گذاشته تا بجوش بیاید. وقتیکه بجوش آمد. به مدت 2 دقیقه با حرارت کم هم زده وبعد از روی حرارت بردارید.

 4  قاشق غذاخوری شکر را به ترکیب اضافه وخوب هم زده تا شکر حل شود.   

کمی از مایع حدود 1 سانتی متررا در قالب بریزید وبه مدت 10 دقیقه در فریزر گذاشته تا مایع بسته شود وبعد از خارج کردن از فریزر میوه های خرد شده را در کف قالب بچینید.

 

 باقی مایع ژله را هم توی قالب بریزید. اگر مایع در این مدت سفت شده کمی حرارت داده تا دوباره ترکیب به مایع تبدیل شود. با یک خلال دندان حباب های بوجود آمده را حذف کرده وقالب را در فریزر گذاشته تا کاملا بسته وسفت شود.

 

قالب را از فریزر خارج کرده وبا کارد اطراف ژله را از دیواره قالب جدا و به آرامی ژله را از ظرف خارج کرده و بعد برش بزنید.

ژلاتین چیست؟ ژلاتین، ماده جامد ترد و نیمه شفافی است که بی رنگ یا زرد خیلی روشن است و معمولاً بی بو و بی مزه است.


ژلاتین، نوعی فراورده پروتئینی است که از هیدرولیز جزئی کلاژن تهیه می‌شود. کلاژن را از پوست، استخوان، غضروف و دیگر اتصالات بدن حیوانات استخراج می‌کنند. وقتی ژلاتین حرارت ببیند ذوب شده و زمانی که آن را دوباره سرد کنند، جامد می‌شود.


ژلاتین همراه با آب، حالت نیمه جامدی را ایجاد می‌کند.. در مقیاس صنعتی، ژلاتین از فراورده‌های فرعی صنعت گوشت و چرم می‌‌باشد. بر خلاف تصور عمومی، از شاخ و پنجه حیوانات در تولید ژلاتین استفاه نمی‌شود.


برای خارج نمودن کلاژن از بدن حیوانات، از روش‌های مختلفی همچون قرار دادن در اسید یا محیط‌های قلیایی گاهی تا چند هفته استفاده می‌کنند. تولید ژلاتین در سراسر جهان، سالانه ۲۵۰۰۰۰ تن می‌‌باشد.


ژلاتین برای مصارف خانگی معمولاً به صورت ورقه ای، دانه و یا پودر عرضه می‌شود. برخی از آنها را می‌توان مستقیماً به غذای مورد نظر اضافه نمود. برخی دیگر را قبل از مصرف باید در آب خیس کرد. گیاه خواران از مواد گیاهی همچون آگار به جای ژلاتین استفاده می‌کنند.


البته به خاطر داشته باشید که به آگار ژلاتین نمی‌گویند؛ چون ژلاتین تنها از حیوانات به دست می‌آید و منشا گیاهی ندارد. گاهی به انواع ژل و ژله‌ها هم ژلاتین می‌گویند.


اما ژلاتین تنها به فراورده اطلاق می‌شود که از پروتئین حیوانات به دست می‌آید. پس از به وجود آمدن بیماری جنون گاوی، نگرانی‌هایی ایجاد شد مبنی بر این که ژلاتین به دست آمده از حیوانات مبتلا به این بیماری، ممکن است عاملی برای انتقال این بیماری به انسان باشد.

ژله به خاطر پروتئین بالای آن برای سلامتی مفید است.بیشتر افراد با طعم و ژله رنگی آشنا هستند. اما ممکن است تعجب کنید که ژله عمدتا از پروتئین درست شده است.ژله از جوشیده شدن استخوان های حیوانات ، غضروف و پوست آنها برای استخراج کلاژن درست شده است. کلاژن نوعی پروتیین فیبری است که ماهیچه ها، استخوان ها و پوست حیوانات را به هم متصل می کند.


وقتی کلاژن پردازش می شود، ماده ای بی رنگ به نام ژلاتین می شود. بعد از سرد شدن ژلاتین، بافتی شبیه ژله پیدا می کند.برخلاف کلاژن، ژلاتین در آب داغ حل می شود و می توان آن را در سس های سالاد ، سوپ ها و دسرها به کار برد.فواید ژلاتین مشابه فواید کلاژن است چون ژلاتین همان آمینو اسیدها را شامل می شود.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده