دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» دستور تهیه تاکو خانگی با ادویه مکزیکی

دستور تهیه تاکو خانگی با ادویه مکزیکی

این تاکو بسیار خوشمزه است و دستور تهیه ادویه با نان تورتیلا را هم در انتهای دستور گذاشتم . تاکو نوعی ساندویچ یا لقمه مکزیکی که با استفاده از نان تورتیلا که با آرد ذرت تهیه وآماده میشود و شما میتوانید توی نان تاکو را با مواد مختلفی پر کنید، با انواع گوشت قرمز ، یا سفید و آبزیان دریایی و سبزیجات ، بقدری تنوع تاکو زیاد است که نمی توان از تمام آنها نام برد. غذاهای مکزیکی به خاطر طعم تند و تیز و خوشمزه ای که دارند طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرده اند. یکی از محبوب ترین و مشهورترین غذاهای مکزیکی تاکو است. تاکو غذایی ساده و سبک و در عین حال خوشمزه و تهیه آن هم وقت چندانی نمی گیرد.

 

مواد لازم : برای خمیر


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن
250 گرم گوشت چرخ شده

150 گرم آرد ذرت

1/2 قاشق چایخوری نمک

1/2 لیوان حدود 120 میلی لیتر آب ولرم

  2 قاشق غذاخوری روغن مایع

      کمی نمک


طرز تهیه : پخت نان تاکو

در یک کاسه آرد ذرت ، نمک و روغن مایع را با هم بریزید و با هم مخلوط کنید آب ولرم را به آن اضافه و کاملا ترکیب را هم زده تا یک خمیر صاف و منسجم بدست بیاورید. روی سطح صافی آرد پاشیده و برای 3 تا 4 دقیقه خمیر را ورز دهید تا زمانیکه خمیرنرم شود. سپس خمیررا در یک نایلون قرارداده و به مدت 1 ساعت گذاشته تا استراحت کند.


خمیر را به 12 گلوله کوچک تقسیم کرده و روی سطح صافی آرد بپاشیده، گلوله ها را روی سطح آرد پاشی شده و با وردنه نازک به شکل دایره خمیر را پهن کنید ، برای سهولت در کار از یک صفحه فلزی هم می توانید برای گرد شدن کامل استفاده کنید.


روغن را در تابه بریزید و روی حرارت گذاشته تا گرم شود و بعد خمیر ها را یکی یکی در تابه قرار داده تا کمی سرخ شود و بعد دراواسط سرخ شدن نان را از وسط تا کرده و به همان صورت نگه داشته تا حالت U بگیرد.


مواد لازم : برای توی تاکو


1/2 از یک کاهو خرد شده

   1 عدد پیاز خردشده

   1 حبه سیر خردشده

   3 عدد فلفل سبز تند خردشده

   2 عدد گوجه فرنگی خرد شده

   4 قاشق غذاخوری پنیر پارمسان رنده شده

      ادویه مخصوص تاکو به مقدارلازم

      سس تند به مقدارلازم

      نمک و فلفل سیاه به مقدارلازم

      روغن مایع به مقدارلازم


طرز تهیه: مواد داخل تاکو

 

پیاز و روغن مایع را در تابه بریزید و روی حرارت گذاشته تا کمی تفت خورده سبک و نرم شود. سپس گوشت را به پیاز اضافه کرده و تفت داده تا رنگ گوشت تغییر کند، سیر، ادویه، نمک وفلفل را هم اضافه و هم زده تا آب گوشت تبخیر و گوشت سرخ شود. توی نان ها را از ترکیب گوشت ، گوجه فرنگی، کاهو و پنیر پارمیزان پر کنید روی تاکو را با سس های دلخواه تزیین و سرو کنید.


ادویه تاکو مکزیکی


مواد لازم :

1/2 قاشق چایخوری پونه

1/2 قاشق چایخوری پودر سیر

1/2 قاشق چایخوری پودر پیاز

  2 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز

  2 قاشق چایخوری پودر زیره سبز   

  1 قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده

  2 قاشق چایخوری نمک

  1 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه

  1 قاشق چایخوری پودر فلفل سفید

طرز تهیه :

تمام مواد را داخل میکسر بریزید و بزنید تا باهم مخلوط شوند سپس داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و حدود 2 – 3 دقیقه ادویه را تفت دهید.

پس از تفت دادن ادویه را کناری قرار دهید تا سرد شود سپس ادویه خانگی را داخل ظرف دربسته بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید ، ادویه را در محیطی تاریک و بدون رطوبت مانند کابینت آشپزخانه نگهداری کنید.


در باره تاکو


تاکو اگرچه جایگاهی مهم در فرهنگ و غذای مکزیک و دنیا پیدا کرده، اما عمر چندانی ندارد و غذایی جدید محسوب می شود.


مغازه هایی ویژه فروش تاکو در مکزیکوسیتی به وجود آمد و به ویژه زنانی که از شهرهای دیگر برای کار به مکزیکوسیتی آمده بودند به فروش تاکو مشغول شدند.


این زنان برای درآمد بیشتر سعی می کردند چیزی به دستور تهیه تاکو اضافه کنند و در نتیجه، تاکویی متفاوت تری برای فروش عرضه کنند.


به این ترتیب مکزیکوسیتی به عنوان مرکز تاکو شهرت پیدا کرد و انواع مختلف و متنوع تاکو به وجود آمد. کم کم فروشگاه های زنجیره ای فست فود برای فروش تاکو به وجود آمد و این غذای ارزان و خوشمزه راه خود را به سایر کشورها هم باز کرد.


یکی از مزیت های این غذای خوشمزه مکزیکی این است که درست کردنش به تبحر خاصی نیاز ندارد و حتی اگر آشپز حرفه ای هم نباشید می توانید یک تاکوی لذیذ و خوشمزه تهیه کنید. حتی می توانید کمی خلاقیت داشته باشید و تاکوی خاص خود را ابداع کنید.


تاکوی ماهی، تاکوی گوشت، جوجه، میگو و استیک همراه با کاهو، گوجه، سالسا و …از جمله تاکوهایی هستند که می توانید خودتان به راحتی در منزل درست کنید.


هرچند طعم یک تاکوی مکزیکی اصیل در نان تورتیلای آن نهفته است. اگر با یک تورتیلای بد این غذا را درست کنید مسلما تاکوی بدی خواهید داشت

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده