خرید از سراسر دنیا


» کباب لقمه ایی با تزیین پوره اسفناج

کباب لقمه ایی با تزیین پوره اسفناج

این یک دستور آشپزی از کشور ترکیه است.ترکیه به غذاهای گوشتی لذیذش شهرت دارد،حتما غذاهای محلی ترکیه را هم امتحان کنید، چون علاوه بر تنوع زیاد خوراکی‌ها، با ذائقه‌ی ایرانی‌ها هم سازگاری دارد.کشور ترکیه در همسایگی ما قرار دارد و اکثر غذاهای ترکیه از نظر ما هم خوشمزه و لذیذ هستند. غذاهای ترکیه بسیار متنوع هستند و شهرهای مختلف ترکیه غذاهای خاص خود را دارند.

زمان آماده سازی 15 دقیقه زمان پخت و پز 45 دقیقه


مواد لازم : برای 4 نفر

40 گرم کره

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

50 گرم پنیر چدار

1 بسته حدود 360 گرم کباب گرد کمی سرخ شده

2 عددسیب زمینی

1 بسته حدود 450 گرم اسفناج خرد شده

1 لیوان شیر


مراحل آماده سازی:

معمولا در فروشگاه های مواد غذایی این نوع کتلت یا کباب های آماده بفروش میرسند .ولی شما میتوانید در منزل گوشت چرخ کرده ، پودر سوخاری ،نمک ، پیاز، ادویه ، را با هم ترکیب و بعد در دست آن را گرد کرده و در تابه کمی دو طرف آن را سرخ کنید . چون این غذا در فر آماده خواهد شد نباید گوشت زیاد خشک شود.


سیب زمینی ها را با مقداری آب گذاشته تا پخته شود و بعد از آب خارج کرده و پوست بگیرید.


سیب زمینی را توی یک قابلمه با چنگال خوب نرم کرده وکره ، شیر و فلفل را اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید.تا تمام مواد یکدست و صاف شود.


در یک قابلمه ، 1 قاشق غذاخوری روغن و اسفناج را بریزید و با هم تفت داده تا آب اسفناج کشیده و سرخ کنید.

اسفناج و پنیر چدار را به سیب زمینی پوره شده اضافه کنیدو خوب با هم ترکیب کنید


کباب ها را روی کاغذ پوستی توی سینی به ترتیب بچینید و پوره را با کمک یک قاشق یا کیسه به روی کباب ها قرار دهید. بعد سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد و یا 350 درجه فارنهایت و به مدت 15 دقیقه بپزید.

 

کالری 492.6 کیلو کالری

کربوهیدرات 22.9 گرم

پروتئین 21.8 گرم

34.6 گرم چربی

فیبر 5.28 گرم


خواص اسفناج

اسفناج حاوی مقادیر غنی و سرشار از ویتامین B است که مصرف آن باعث می شود به عنوان یک ضد آفتاب قوی و طبیعی از پوست شما محافظت کند. محافظت از پوست در مقایل اشعه های مضر نور خورشید علاوه بر اینکه از پوست صورت را در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند ، باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست هم می شود.

اسفناج علاوه بر اینکه برای پوست بسیار مفید است برای موها نیز مفید است. اسفناج علاوه بر پتاسیم ، منیزیم ، آهن ، کلسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ حاوی ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین E می باشد. این ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت ریشه و رشد موهای سر ضروری هستند که همگی در اسفناج جمع شده اند.

 

استفاده از اسفناج باعث جذب مقادیر مناسبی از ویتامین A و ویتامین C در بدن می شود. این ویتامین ها برای تقویت و سلامت سیستم دفاعی بدن بسیار مفید هستند. بیماری هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن می شوند که با مصرف اسفناج می توانید علاوه بر تقویت سیستم دفاعی بدن این بیماری های را نیز درمان کنید.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده