دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه دو نوع ماکارانی با نکات ریز آن

طرز تهیه دو نوع ماکارانی با نکات ریز آن

یک روش سریع و آسان که به راحتی بدون نیاز به فر در تابه درست می شود و یک وعده غذایی خوشمزه برای وعده غذایی شماست با درست کردن سس پستو می توانید یک غذای سریع درست کنید.

ماکارونی با مرغ و سس پستو

آماده سازی: ۲۰ دقیقه

زمان پخت: ۲۰ دقیقه

کل: ۴۰ دقیقه

مناسب برای: ۴ نفر

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

سس پستو

۳ تا ۴ قاشق غذاخوری دانه کاج ، یا گردو

۱/۲ فنجان روغن زیتون

۱/۳ فنجان پنیر پارمزان رنده شده

۲ فنجان برگ ریحان

۱ قاشق غذاخوری سیر، ریزخرد شده

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان لازم

مواد لازم: مرغ

۱۱۳ گرم قارچ ، تکه تکه شده

۲۲۶ گرم ماکارونی

۱/۲ فنجان خامه

۳ قاشق غذاخوری پستو

۴ سینه مرغ بدون استخوان

۲ قاشق غذاخوری آرد

۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون

نمک و فلفل سیاه آسیاب شده به میزان لازم

طرز تهیه : سس پستو

 ریحان را در غذا ساز یا مخلوط کن بریزید وآن راخرد کنید. سیر ریز خرد شده و دانه کاج یا گردو اضافه و حدود ۶ تا ۸ بار در دستگاه بچرخد و خورد شود.حدود ۱/۴ فنجان روغن زیتون به مخلوط اضافه کنید.۱/۳ فنجان پنیر پارمزان تازه رنده شده را اضافه کنید و خوب مخلوط و بعد ۱/۴ فنجان روغن زیتون باقی را اضافه و با فلفل سیاه آسیاب شده و نمک طعم دار کنید.


طرز تهیه :

سینه های مرغ را بین ورقه های پلاستیک قرار داده و به آرامی آن را بکوبید تا کمی نازک شود.

دو طرف مرغ را با نمک و فلفل سیاه تازه مزه دار کرده و بعد در آرد بغلتانید. روغن زیتون یا روغن دلخواه را توی تابه بریزید و بعد از گرم شدن مرغ را اضافه و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه تفت داده و بعد برگردانده و در این زمان قارچ را هم به تابه اضافه و هم زمان هر دو را تفت داده تا مرغ و قارچ سرخ و کمی پخته شود. سس پستو و خامه را بعد از مخلوط کردن به تابه اضافه و با درب بسته ۱۰ دقیقه گذاشته تا تمام مواد با هم مزه دار و مرغ هم پخته و نرم شود. می توانید پاستا یا ماکارونی رو طبق دستور پشت بسته آن اماده کرده و بعد اضافه و سرو کنید.


 پاستای گیاهی

مواد لازم :

۱۵۰ گرم پاستا پنه

۱۵۰ گرم قارچ

۱۰۰ گرم ذرت، هویج، نخود فرنگی

۱۰۰ گرم خامه

۱/۲ قاشق چایخوری نمک

۵۰ گرم پنیر پارمزان

۱/۲ قاشق چایخوری فلفل سیاه

 ۱ قاشق چایخوری عصاره مرغ

طرز تهیه :

پاستاها را در آب جوش بریزید و کمی نمک و روغن به آن اضافه و برای سس پاستا یک مقدار روغن توی تابه بریزید و بعد از ۳ تا ۴ دقیقه، ذرت ، هویج و نخود فرنگی را اضافه کنید. سبزیجات که نیم پز شد عصاره مرغ را هم اضافه و بعد از چند تفت زدن، خامه را اضافه کرده و بعد فلفل و پاستا را و سپس پنیر پارمزان را روی مواد بریزیدو غذای شما آماده است .نوش جان


نکاتی درباره تهیه انواه ماکارونی و پاستا

نسبت آب به ماکارونی

استفاده از آب کافی در پخت ماکارونی باعث و چسبنده و لعاب دار شدن ماکارونی می شود.

نکته: شما برای هر ۴۵۰ گرم ماکارونی ۴ لیتر آب نیاز دارید.


اضافه کردن ماکارونی قبل از بجوش آمدن آب

بزرگترین اشتباه این است که پاستا را قبل از بجوش آمدن آب اضافه کنید، می توانید در پخت ماکارونی مرتکب شوید. این کار زمان پخت را افزایش داده و اجازه باز شدن به بافت ماکارونی نمی دهد. باید تا زمانی که آب قابلمه کاملا به قل قل بیوفتد صبر کنید سپس پاستا را به صورت پراکنده به آن اضافه کنید.

 اضافه کردن روغن به آب ماکارونی

بعضی ها روغن اضافه میکنند تا از چسبیدن ماکارونی ها به هم جلوگیری کنند ولی این کار اشتباه است روغن می تواند مانع از چسبیدن سس به ماکارونی شود. اگر آب ماکارونی در حال قل قل زدن باشد و حباب های بزرگی ایجاد کند مطمئنا بعد از افزودن ماکارونی به آب ، به هم نمی چسبند. تنها چیزی که لازم است به آب ماکارونی بیفزایید نمک است.

کم نمک زدن به آب ماکارونی

از نکات اصلی برای طعم دادن به ماکارونی نمک است. قبل از اضافه کردن ماکارونی به آب باید به آن نمک بزنید. مزه آب باید کمی به شوری بزند به اندازه کافی نمک استفاده کنید. تقریبا برای هر ۵۰۰ میلی لیتر آب ، ۲ قاشق غذاخوری نمک لازم است.

هم زدن بیش از حد

ماکارونی در ابتدای اضافه شده به آب قبل از این که نشاسته در آب آزاد شود به احتمال زیاد به هم می چسبد کافیست در دو دقیقه اول شروع پخت چند باری به آرامی ماکارونی را در قابلمه هم بزنید اصلا نیازی به هم زدن مداوم و زیاد ندارید.

بیش از حد جوشاندن

پخت بیش از حد پاستا اشتباه بزرگی است که منجر به از بین رفتن بافت و کیفیت آن می شود. زمان پخت پاستا را یک تا دو دقیقه کمتر از دستور پشت بسته نوشته شده باشد.

آب ماکارونی را دور نریزید 

 اضافه نکردن آب ماکارونی به سس آن از بزرگترین اشتباهات است و برای افزودن طعم به غذای خود سعی کنید برای اینکه مانع چسبیدن ماکارونی ها به هم شوید، حتما مقداری از آب ماکارونی را برای تهیه سس استفاده کنید. افزودن آب ماکارونی به سس به بهبود طعم آن کمک میکند.

کم کردن مواد روی ماکارونی

اضافه کردن مواد طعم دهنده مثل پنیر رنده شده یا تکه های گوشت یا برگهای خورد شده ریحان تازه می تواند طعم بهتری به ماکارونی شما بدهد. میتوانید از پنیر پارمزان، ریکوتا یا هر نوع پنیر دیگری روی پاستا استفاده کنید.

استفاده از سس زیاد

خیلی از افراد دوست دارند ماکارونی خود را در با سس زیاد میل کنند. اگر از ماکارونی بدون دم کردن و با سس سرو می کنید احتمال این که سس به طور یکنواخت پخش نشود زیاد است ماکارونی باید مانند سالاد از سس پوشیده شود نه این که در سس غرق شود. می توانید ماکارونی را بعد از آبکش کردن در ماهیتابه، سس ریخته و کمی آب ماکارونی به آن اضافه کرده روی حرارت هم بزنید تا سس کاملا یکنواخت روی ماکارونی پخش شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده