دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه سی باس با کاری نارگیل

طرز تهیه سی باس با کاری نارگیل

هیچ چیز قابل مقایسه با طعم های زنده خمیر کاری خانگی نیست. درست کردن آن نمی تواند از این دستور ساده تر باشد، و کاری نارگیل خامه‌ای پایه‌ای عالی برای هر ماهی سفید است (می‌توانید هر ماهی را جایگزین کنید)، اما باس دریایی مخصوصاً برای آبگوشت معطر مناسب است که با پیاز سرخ‌ شده و یک گشنیز تازه درست شده است.    

مواد لازم : برای 4-6 

برای خمیر کاری

2 قاشق غذاخوری پودر کاری ملایم

1 و 1/2 قاشق غذاخوری زردچوبه

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

1 و 1/2 قاشق غذاخوری تخم گشنیز آسیاب شده

8 حبه سیر

2 قاشق غذاخوری گشنیز تازه

۲ عدد موسیر متوسط

1 تا 4 فلفل کوچک

1 تکه زنجبیل 3 اینچی، پوست کنده

2 قاشق غذاخوری برگ لیمو خرد شده

برای کاری

900 گرم ماهی باس

1 هویج بزرگ، ورقه ای نازک

1 پیاز متوسط، نازک برش داده شده

1 قوطی شیر نارگیل

2 فنجان آب سبزیجات

3/4 فنجان نخود فرنگی منجمد

1/2 فنجان آرد

1/2 لیموترش، پوست گرفته و آب گرفته

روغن برای سرخ کردن

نمک

برگ گشنیز تازه برای تزئین

طرز تهیه :

ماهی را به قسمت های مساوی برش دهید و نمک بزنید. گریل خود را روی دمای دلخواه تنظیم کنید (132 درجه فارنهایت برای ماهی های نرم توصیه می شود) و ماهی را به گریل اضافه کنید.

در حالی که ماهی در حال پختن است، کاری را درست کنید. همه مواد تشکیل دهنده رب را به کاسه غذاساز اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود (ممکن است لازم باشد برای شل شدن رب کمی آب اضافه کنید).

خامه نارگیل غلیظ را ​​به تابه روی حرارت متوسط اضافه کنید. زمانی که خامه گرم و ذوب شد، یک سوم فنجان از خمیر کاری را با هم مخلوط کنید (می توانید بقیه را برای کاری بعدی در فریزر نگهداری کنید ) پس از حل شدن رب در خامه نارگیل، سیب زمینی، هویج، نخود، آب سبزیجات، آبلیمو و شیر نارگیل باقی مانده را اضافه کنید و بجوشانید تا سبزیجات نرم شوند.

در همین حین پیاز را داخل آرد بریزید و روغن را به یک تابه اضافه و روغن را روی حرارت زیاد گرم کنید: وقتی می‌توانید یک تکه کوچک پیاز را داخل آن بریزید، متوجه می‌شوید که به اندازه‌ی کافی داغ است و فوراً جوش می‌زند و به سمت بالا شناور می‌شود. پیاز را به صورت دسته ای تفت دهید تا طلایی شود و با یک کفگیر پیاز سرخ شده را بردارید. پیازهای سرخ شده را ری یک دستمال کاغذی بریزید و کنار بگذارید و نمک بپاشید.

وقتی ماهی به دمای بالا رسید، آن را از گریل خارج کنید و دستگاه خود را روی حالت sear قرار دهید. بشقاب زیرین را با کمی روغن چرب کرده و ماهی را به سمت پایین به داخل گریل برگردانید و درب آن را باز بگذارید تا روی پوست آن قهوه ای و ترد شود.

برای تزیین و سرو کاری را با قاشق روی یک بشقاب بزرگ یا بشقاب های جداگانه بریزید. پوست ماهی را به سمت بالا قرار داده و روی آن پیاز سرخ شده، پوست لیموترش و گشنیز تازه را اضافه کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده