خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه غذای سنتی شفته سماق

طرز تهیه غذای سنتی شفته سماق

در ایران انواع کوفته با دستور پخت های متنوع در هر شهر وجود دارد. از آن جمله کوفته آب سماق یا شفته سماق از غذاهای سنتی معروف کاشان است. برای تهیه آن ابتدا از مخلوط گوشت با آرد نخودچی کوفته درست می کنند. سپس کوفته ها را با سماق مزه دار می کنند. در نهایت غذا را با نان ، ترشی و سبزی تازه سرو می کنند. به دلیل استفاده از سماق این غذا، طعم ترش دارد. اگرچه معمولا با نان سرو می شود،ولی میتوانید با برنج هم از خوردن آن لذت ببرید.غذا می تواند نشان دهنده آداب و رسوم و سنت های غنی یک ملت باشد و خوردن یک غذای خوشمزه محلی می تواند خاطره ای شیرین برای گردشگر ایجاد کند. بنابراین، بیشتر مردم در سفر به مقصدی جدید علاقه مند به امتحان غذاهای سنتی هستند. در میان شهرهای ایران، کاشان یکی از مقاصد دیدنی ایران است

زمان آماده سازی:1 ساعت

مواد لازم : برای 6 نفر

100 گرم گوشت چرخ شده از هر گوشتی که دوست دارید

200 گرم آرد نخودچی یا 150 گرم بسته به میزان استفاده

150 تا 100 گرم سماق پودر شده یا دانه آن

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

2/3 قاشق غذاخوری رب انار

1/2 قاشق چای‌خوری زنجبیل

3 عددپیاز

2 عدد تخم‌مرغ

1 قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی

1 قاشق چای‌خوری زردچوبه

1 قاشق چای‌خوری سماق برای توی مخلوط گوشت

نمک و پودرفلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه :

دانه‌های سماق را با 1 لیوان آب گرم به مدت 20 دقیقه در یک ظرف خیس کرده و بعد از توی توری صاف کنید و مانند تمر هندی عصاره آن را بگیرید.سپس گوشت چرخ شده را با 2 پیاز رنده و آب گرفته شده خوب مخلوط کنید و اگر میکسر دارید با پیاز پوست گرفته شده هر دو را خوب ترکیب کنید.

سپس زردچوبه را با نمک و پودر فلفل سیاه و 1 قاشق چای‌خوری سماق و 2 تخم‌مرغ‌ را هم اضافه و تمام مواد را با هم بخوبی ترکیب کنید. در این مرحله آرد نخودچی را کم کم اضافه و هم بزنید تا مخلوط گوشت انسجام و بدست نچسبد اضافه کنید.بعد از آماده شدن مخلوط را کنار بگذارید تا طعم ها در هم ادغام شود.

بعد از 5 دقیقه کمی روغن در ظرفی بریزید و بعد از داغ شدن از ترکیب به اندازه دلخواه برداشته و در دست مانند توپ گرد کنید و به روغن اضافه و اطراف آن را سرخ کنید. در آخر یک پیاز را نگینی خرد و توی روغن کمی تفت داده تا نرم و سبک شود و بعد نمک، پودر زنجبیل و رب گوجه‌فرنگی و رب انار را هم به پیاز اضافه و با هم یک تفت دهید و در آخر عصاره‌ سماق را اضافه و موارد را هم بزنید تا یک دست شود. بعد از به جوش آمدن سس، شفته‌ها را به سس اضافه و 10 دقیقه بگذارید تا با حرارت کم و با درب بسته بجوشد و پخته شود.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده