خرید از سراسر دنیا


» آموزش پخت پای کلم بروکلی با ماهی آزاد

آموزش پخت پای کلم بروکلی با ماهی آزاد

یکی از غذاهای فوق العاده خوشمزه که با عطر و طعم خود همه را بخوردن تر غیب میکند. پای سالمون و کلم بروکلی یک غذای جدید و خوشمزه هست شاید براتون کمی عجیب باشه اما این پای طعم بسیار خوبی داره می تونید از ماهی قزل سالمون یا قزل رنگین کمانی برای این طرز تهیه استفاده کنید و هنگام پاک کردن ماهی ، تیغ ماهی را با یک موچین در بیارید چون پاک کردن ماهی قزل سالمون خیلی ساده هست و زیاد تیغ ندارد. پای سالمون و کلم بروکلی بسیار ساده هست خمیر پای را درست کنید و بگذارید خمیر نیم پخت بشود سپس مخلوط ماهی و کلم بروکلی و پنیر و تخم مرغ را درون ظرف روی خمیر نیم پخت بریزید و بگذارید در فر تا روی پای سالمون ما طلایی و برشته بشود این پای ماهی برای کودکانی که از ماهی و سبزیجات فراری هستند یک غذای خوب و عالیه تا به ماهی و سبزیجات بیشتر علاقه مند شوند.

مواد لازم:

250 گرم کلم بروکلی

400 گرم ماهی سالمون

 150 گرم پنیر پیتزا

250 گرم آرد گندم

125 گرم کره سرد

200 گرم خامه ترش

1/2 قاشق مربا خوری شکر

 2 عدد تخم مرغ

3 قاشق غذاخوری آب سرد

 فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه :

در یک ظرف 250 گرم آرد گندم ، 1/2 قاشق مرباخوری شکر و نوک قاشق مرباخوری نمک با هم مخلوط کنید.

125 گرم کره سرد را رنده و به مخلوط آرد اضافه کنید.کمی هم بزنید تا کره و آرد با هم مخلوط شوند. برای اینکه بتونید ورز بدین 2-3 قاشق غذاخوری آب سرد بریزید و کمی ورز بدهید. روی ظرف رو با سلفون بپوشونید و به مدت 30 تا 40 دقیقه بذارید تا استراحت کند.


زمانیکه خمیر داره استراحت میکند ماهی‌ سالمون را بشویید، پوست و تیغ آنرا جدا کنید و خرد کنید.250 گرم کلم بروکلی رو بشویید. سپس درون قابلمه حاوی آب جوش و نمک به مدت 3 دقیقه بگذارید بجوشه شپش آبکش کنید و آب سرد روی آن بگیرید تا پخت آن متوقف بشودو به همراه 150 گرم پنیر پیتزا به ظرف حاوی ماهی اضافه کنید.


فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید . یک قالب به قطر 22 تا 24 سانتی متر بردارید. خمیر پای را در قالب پهن کنید و لبه های آن را بالا بیارید. سپس به کمک یک چنگال سوراخ هایی رو ایجاد کنید تا خمیر هنگام پخت بخاطر حباب تغییر شکل ندهد.


روی خمیر رو یک فویل بذارید و بعد مقداری حبوبات روی آن بریزید تا روی خمیر سنگین بشه و به مدت 10 دقیقه در فر بگذارید تا خمیر نیم پخت بشود.بعد از اینکه خمیر را از فر بیرون آوردید مخلوط کلم بروکلی و ماهی را به آن اضافه کنید. در یک ظرف دیگر دو عدد تخم مرغ رو به همراه 200 گرم خامه ترش یا خامه صبحانه و مقداری نمک و فلفل سیاه بریزید و هم بزنید.


مخلوط تخم مرغ رو به پای اضافه کنید. پای ماهی سالمون و کلم بروکلی را به مدت 30 تا 35دقیقه یا تا موقعی که روی آن طلایی شود در فر بذارید. بعد از اینکه از فر بیرون اوردید و کمی صبر کنید تا خنک شودو بعد برش زده با سس دلخواه سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده