خرید از سراسر دنیا


» کباب کوبیده عربی با گوجه وفلفل کباب شده

کباب کوبیده عربی با گوجه وفلفل کباب شده

در تمام کشورهای جهان کباب کوبیده مورد علاقه است و برای کباب کوبیده مناسب ترین گوشت قلوه گاه یعنی گوشت بین دنده گوسفند است. اگر بخواهید شما می توانید از راسته گوشت گوساله که چربی کمتری دارد، هم استفاده کنید، چون گوشت گوسفندچربی مورد نیاز را تامین می کند.

کوبیده را نمی توانید تنها با گوشت گوساله تهیه کنید چون بخاطر نداشتن چربی گوشت خشک می شود.گوشت را تقریبا چندین باریعنی 3 تا 4 بار چرخ کنید تا منسجم شود. پیازها نباید هیچ آب اضافی داشته باشد، چون آب داشتن پیاز باعث ریخته شدن کباب بر روی حرارت می شود.

 نمک و فلفل و پیاز را با هم به گوشت اضافه کنید و حتی می توانید از زعفران آب کرده هم استفاده کنید.برای داشتن کباب خوشمزه و خوش رنگ فقط باید کمی حوصله و تحمل داشته باشید و مواد اولیه را بدقت به ترکیب اضافه کنید و آتش منقل هم گیرا باشد و شعله دار نباشد که کباب ها را بسوزاند.


موادلازم : برای 10 سیخ

1-1/2 عدد پیاز زرد متوسط رنده شده   

  690 گرم گوشت گاو چرخ کرده 80-85٪ چربی

  455 گرم گوشت گوسفند چرخ کرده 80-85٪ چربی  

  1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه و سفید

1/2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

 1/4 فنجان کره فنجان ذوب شده 

      3 حبه سیر، پوست کنده و خرد شده

      1 عدد تخم مرغ

      1 قاشق چایخوری نمک

      1 قاشق چایخوری سماق

      4 عدد گوجه فرنگی 

      1 عدد فلفل سبز

روغن زیتون چرب کردن گوجه فرنگی و فلفل سبزقبل از کباب کردن

طرز تهیه:

پیاز رنده شده را توی صافی بریزید و گذاشته تا آب آن گرفته شود. هر دو گوشت حبه سیر، نمک، فلفل سیاه و سفید،زردچوبه، و تخم مرغ را توی یک ظرف بریزید و با هم خوب ورز داده تا ترکیب شود.

ترکیب را به 10 قسمت مساوی تقسیم کرده و یک ظرف آب ولرم را کنار دست بگذارید. دست را در آب مرطوب کرده و یک قسمت گوشت را برداشته ودر دست به شکل یک استوانه حالت داده و به سیخ بکشید و کمی با دست فشار داده تا محکم شود.

تمام ترکیب را به سیخ زده و در یک سینی کنار هم بچینید. از کره ذوب شده با یک قلم مو دو طرف سیخ کباب را پوشش دهید. گوجه فرنگی و فلفل ها را هم به سیخ زده و دو طرف آن را با روغن زیتون چرب کنید.

منقل را روشن کنید و وقتیکه زغال ها خوب گداخته شدند. سیخ های کباب را روی منقل قرار داده و گذاشته تا پخته و برشته شود. سبزیجات را هم گذاشته تا کباب شود. با سالاد و سبزی یا ترشی و نان غذا را سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده