خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه محبوب ترین غذاهای مازندران

طرز تهیه محبوب ترین غذاهای مازندران

غذاهای مازندرانی متناسب با چشم انداز منطقه متنوع است. طبیعت در منطقه مازندران ایران بخشهای متمایز و متنوعی با ترکیبی از ساحل و سس انار عطر و طعم اساسی بسیاری از غذاهای مازندرانی است. علاقه مند شدن به بادمجان به این معنی است که قطعاً این غذاها را دوست خواهید داشت.غذاهای محلی هر شهر خوشمزه است و به دلیل طعم و مزه یا ترکیبات آن نمی توانیم یکی از آنها را ارجحیت دهیم. یکی از مکانهای ایران که غذاهای بسیار دلپذیر و بسیار معروف در استان مازندران دارد. غذاهای محلی این منطقه دارای بسیاری از حقایق تغذیه ای با طعم حیرت انگیز هستند. 

کادوباره

این غذا مخصوص کسی است که می خواهد لاغر شود. کادوباره از سیب زمینی ، کدو سبز ، گوجه فرنگی ، سیر ، پیاز و تخم مرغ درست شده است. همچنین ، این غذا نمونه دیگری از غذاهای آسان است. اینکه هر فرد محلی ترجیح می دهد در لحظه نداشتن وقت کافی غذا را آماده کند. 

Spenasak (غذایی که با نان سرو می شود)

اسفناج اصلی ترین سبزیجات است که این غذای مازندرانی را بسیار خوشمزه می کند. و این غذا می تواند به شما نشان دهد که چقدر اسفناج می تواند بسیار خوشمزه باشد. سپس باید گوشت ، اسفناج تازه ، سبزیجات سبز ، سیر ، نعناع ، پیاز و هویج داشته باشید. در پایان می توانید اسپناساک را به همراه نان سرو کنید. 

مالابیج ، غذای مخصوص!

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

در شهرهای شمالی ایران ، شما همیشه می توانید انواع مختلفی از غذاهای دریایی را با طعم بسیار خاصی پیدا کنید. مالابیج یکی از غذاهایی است که همه ساکنان گیلان و مازندران طرفدار آن هستند و برای تهیه این غذا آنها از ماهی کوتوم خزر استفاده می کنند. مالابیج نوعی غذای دریایی است که از مواد غذایی معطر ، گردو ، رب انار و ماهی کوتوم خزر تهیه می شود. برای تهیه این غذا رئیس تمام مواد را در بدن ماهی قرار داده و اجازه دهید خوب تفت داده شود.

آغوز مصامه

نمی توانید این غذا را نادیده بگیرید. ترکیب گوشت اردک با گردو می تواند غذای خوب را پر از انرژی کند. برای تهیه این غذای ایرانی باید گوشت اردک ، گردو ، پیاز سرخ شده ، آب ، شکر ، دانه های انار داشته باشید. باید بگذارید چند ساعت آماده شود تا این غذا آماده شود و سپس غذا را با برنج و تورشی محلی سرو کنید. 

ناز خاتون

اگر طعم بادمجان را دوست دارید ، این تورشی را دوست خواهید داشت. زیرا هنگام خوردن این غذا طعم بادمجان کبابی را احساس خواهید کرد. برای تهیه نازخاتون به بادمجان ، گوجه فرنگی ، پیاز ، آب شیرین ، نعناع خشک و رب انار احتیاج دارید. 

بشته وش (غذای بدون گوشت)

لیست غذاهای ایرانی بدون خاکستر غذای ایرانی (سوپ ایرانی) کامل نخواهد بود. خاکستر با کیفیت ترین غذا با بو و طعم خوب است. مخصوصاً در فصول سرد سال. برای تهیه این غذا به اسفناج ، سیر ، پیاز و عدس ، زیره نیاز دارید. 

آش کادو

تمام غذاهای استان مازندران (شهر: ساری ، بابل ، بابلسر ، نور ، محمودآباد) خوشمزه و مقوی هستند. در تهیه این غذا باید عدس ، شکر ، نمک ، کدو تنبل ، برنج و پیاز سرخ شده داشته باشید. می توانید پیاز سرخ شده را نیز هر زمان که بخواهید اضافه کنید و می توانید کوفته کوفته را نیز به این غذا اضافه کنید. 

اسفناج مرجی

این غذا ترکیبی از اسفناج و انار است شاید شما فکر می کنید که ترکیب هر دوی آنها واقعاً خوب نیست اما من اکیداً پیشنهاد می کنم یک بار امتحان کنید. در این غذا باید اسفناج ، عدس ، سیر ، انار ترش داشته باشید. اسفناج و عدس برای کسانی که عناصر آهن بند آور در بدن او دارند مفید است. 

بیج بیج

مردم مازندران این غذا را "واویشکا" می نامند اما در تهران مردم آن را بیج بیج می نامند. این غذا در کل دنیا غذایی آسان است و شاید باور نکنید که می توانید حدود 30 دقیقه یا 40 دقیقه آن را تهیه کنید. برای تهیه این غذا شما باید پیاز ، گوشت چرخ کرده ، گوجه فرنگی سرخ شده و رب گوجه فرنگی داشته باشید. غذای آن را بخاطر سیب زمینی سرخ شده اش دوست دارم. 

خورشت آلو

اگر از طرفداران غذاهای شیرین و ترش هستید ، عاشق خورشت آلو هستید. در تهیه این غذای ایرانی شما باید این مواد را داشته باشید. اول از همه ، شما به گوشت مرغ ، انار (آب انار) ، زعفران ، پیاز ، آلو و گردو نیاز دارید. در پایان پخت این غذا ، باید مقداری شکر اضافه کنید تا طعم غذا کمی شیرین شود. 

باقالا واویج

در بیشتر غذاهای مازندران ، آنها معمولاً از بغالی (مواد غذایی) استفاده می کنند که می تواند همه غذاها را خوشمزه و خوش طعم کند. اکنون وقت آن است که بخشی از غذا را با شوید خشک ، تخم مرغ ، سیر ، کره و مواد غذایی تهیه کنید. معمولاً آنها این غذا را با چوگان ایرانی (برنج) یا ماهی شور و زیتون (Zeyton parvarde) سرو می کنند. 

کای پالا

کدو تنبل یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه مردم استان مازندران است. این غذا همچنین توسط کدو رنده شده ، گوشت چرخ کرده ، پیاز ، زیره ، برنج ، زردچوبه و کره محلی تهیه می شود اما بر اساس سلیقه خود می توانید این مواد را تغییر دهید.

دوپاتی

یکی دیگر از غذاهای آسان استان مازندران است که از دوغ (نوشیدنی های ماست) ، لوبیا و سیر سرخ شده استفاده می کنند. می توانم بگویم که این غذا واقعاً خوشمزه است و برای خوردن غذا نیز آماده است.

بورانی بادمجان کبابی

این غذا در فرهنگ غذایی ایرانی نوعی غذای فرعی است و این ترکیبی از بادمجان کبابی ، سیر ، ماست با موسیر و نمک است. 

کدو تنبل با انار

این غذا از کدو تنبل با انار درست شده است. آنها معمولاً این ماده غذایی را به عنوان روشی درمانی برای کمبود آهن در بدن پیشنهاد می کنند. در تهیه این غذا باید کدو تنبل ، انار ، لوبیا ، عدس ، سیر ، پیاز ، گردو ، روغن و زردچوبه داشته باشید. 

آش گزانه

این غذای خوشمزه ایرانی که توسط آرد ، عدس ، چغندر ، لوبیا ، مواد غذایی ، کدو تنبل ، گشنیز ، جعفری ، سیر ، ماست ، نمک و زردچوبه تهیه شده است. 

مرغ شکم پر

مرغ شکم پر یکی از غذاهای شناخته شده استان مازندران است که ظریف است. برای تهیه این غذا به مرغ ، سبزیجات تازه (جعفری ، گشنیز ، نعناع ، ترخون ، گردو ، آلو ، پیاز سرخ شده ، زعفران ، زرشک ، شکر ، آبلیمو ، آب پرتقال ، نمک و فلفل) نیاز  دارید اما باید بدانید که می توانید در این غذا نیز از اردک به جای مرغ استفاده کنید. 

انار و سیر خورشت

اکنون وقت آن است که در مورد محبوب ترین غذاهای این شهر صحبت کنیم. خورشت سیر انار (انار و سیر). سایر مواردی که برای تهیه این غذای ایرانی به آن نیاز دارید پودر موسیر ، گوشت مرغ ، سیر ، روغن کنجد ، زعفران ، پودر سیر ، رب انار و پیاز است. می توانید این غذا را حدود 2 ساعت آماده کنید که به جای گوشت مرغ می توانید گوشت بلدرچین را نیز اضافه کنید. غذا آماده است

ناردونی

شما می دانید که در تهیه غذاهای شهرهای شمالی استفاده از میوه های انار و رب آن نقش اصلی را دارد. ناردونی به معنی دانه های انار است. مواد اصلی تهیه این غذا سیر ، پیاز ، انار (رب انار) و مرغ است. اول از همه ، پیاز با سیر باید پس از آن بو داده و مرغ را اضافه کنید و بگذارید تا سرخ شود. حالا انار و رب انار را به آن اضافه کنید. در پایان به این ترکیب آب اضافه کنید تا کاملاً پخته شود. این غذای خوشمزه را بیشتر اوقات آن را با برنج ایرانی سرو می کنند. 

خورشت بادمجان کباب

این یکی دیگر از غذاهای خوشمزه این شهر به ویژه در استان رامسر است. در پخت این غذا از بادمجان گردو ، رب انار ، سبزیجات سبز استفاده می کنند.

 می توانم بگویم غذاهای مختلف زیادی وجود دارد که فقط می توانم در اینجا برخی از آنها را ذکر کنم. 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده