خرید از سراسر دنیا


» آموزش پخت جوجه کباب با سس ریحان

آموزش پخت جوجه کباب با سس ریحان

این دستور غذای ساده ولی دنیایی از عطر و طعم غذاهای خوش عطر را در خود دارد و در زمان پخت یا کباب عطر آن را احساس خواهید کرد .خیلی راحت و بدون هیچ مشکلی در آماده کردن آن حتما تهیه و در کنار سبزیجات دلخواه سرو کنید.


موادلازم : برای 4 تا 6 نفر


900 گرم گوشت مرغ

340 گرم گوجه فرنگی گیلاسی

1/2 قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه وسفید حدود 2 گرم

1/2 قاشق چای خوری فلفل تند خشک خرد شده حدود 2 گرم

    3 حبه متوسط ​​سیر، رنده شده و یا خرد شده حدود 1 قاشق غذا خوری یا 15گرم

    3 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق العاده حدود 45ml

    1 قاشق غذا خوری رنده شده پوست لیمو و 1 قاشق غذا خوری آب لیمو

    1 قاشق چای خوری شربت افرا یا عسل حدود 5ml

    1 قاشق چای خوری نمک درشت حدود 4 گرم

    

    مواد لازم : برای سس ریحان


1-1/4 فنجان برگ ریحان حدود 35 گرم

  1/4 فنجان جعفری حدود 10 گرم

   1/3 فنجان روغن زیتون حدود 80ML به علاوه کمی برای گوجه فرنگی

    2 قاشق غذا خوری سرکه قرمزحدود 30ml

    1 حبه سیر کوچک، رنده شده حدود 1 قاشق چای خوری؛ یا 4 گرم

        نمک و پودرفلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه :

سیر، روغن، لیمو و آب، شربت افرا، نمک، فلفل، و تکه های فلفل قرمز را در یک کاسه بزرگبریزید وترکیب کنید. مرغ خرد شده را توی این مایه اضافه وکاملا هم زده تا کل گوشت ترکیب ومزه دار شود. حدود 5 دقیقه کنار بگذارید. 

ریحان، جعفری، روغن زیتون، سرکه، سیر، نمک وفلفل را در میکسر بریزید. تا پوره ومخلوط شود.


تکه های مرغ را به سیخ زده ، شما میتوانید بین تکه های مرغ از پیازهم استفاده کنید. گوجه فرنگی را هم به سیخ زده وبا یک قلم مو روی گوجه ها با روغن زیتون چرب کنید. سپس گوجه ها به مدت 5 دقیقه ومرغ ها را به مدت 10 دقیقه روی حرارت آتش گذاشته تا پخته وکباب شود.سپس با سس ریحان وبرگ ریحان تزیین وسرو کنید.

گوشت مرغ چه خواصی دارد؟

گوشت مرغ نسبت به گوشت گاو از چربی اشباع شده خیلی کمتری برخوردار است و مصرف اصولی و هفته ای چند مرتبه گوشت این پرنده می تواند چربی های مضر و بد موجود در بدن شما را تخلیه نماید و چربی های مفید و خوب جایگزین آنها خواهد شد.

میزان پروتئین موجود در گوشت مرغ با پروتئین گوشت گاو و گوسفند برابری می کند، بطوریکه می توان گفت در هر 100 گرم گوشت مرغ 24 گرم پروتئین وجود دارد و این یعنی مصرف این مقدار از گوشت مرغ می تواند نیاز روزانه بدن شما را به پروتئین بر طرف نماید، علاوه بر این پروتئین برای هضم شدن به مدت زمان زیادی نیاز دارد، یعنی مدت بیشتری شما را سیر نگه خواهد داشت و از این رو برای کاهش وزن بسیار مناسب می باشد.

پروتئین موجود در گوشت مرغ شامل مقدار زیادی نیاسین و میتونین می باشد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، عضله سازی و افزایش رشد پوست و مو مناسب می باشد. با توجه به اینکه سینه مرغ از مقدار زیادی پروتئین برخوردار است، مصرف ان برای عضله سازی مناسب تر از سایر قسمت های مرغ می باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در گوشت مرغ در مقابله بسیاری از بیماری های ویروسی و میکروبی مناسب می باشد، هم چنین با رادیکال های آزاد موجود در سلول های بدن مبارزه می کند و به سلامت قلب و جسم کمک می کند.

انواع ویتامین های موجود در گوشت مرغ مانند ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین D برای سلامت عمومی بدن مفید بوده و هر کدام وظیفه خاصی را در بدن بر عهده می گیرند. به عنوان مثال ویتامین های B به هضم بهتر غذا، ترشح آنزیم های معده، رشد پوست و مو کمک می کند.

عناصری مانند آهن و روی که به فراوانی در گوشت مرغ و سایر حیوانات یافت می شود در مبارزه به کم خونی و تقویت ریشه های مو و ناخن مناسب بوده و اساسا کسانی که به خوردن گوشت تمایلی ندارند به بیماری کم خونی و مشکلات کلیوی و کبدی رو به رو هستند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده