خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ترشی انبه با انواع سبزیجات

ترشی انبه با انواع سبزیجات

این ترشی با طعم ادویه‌های مختلف و تکه های انبه واقعا خوشمزه و عالیه و در کنار غذاها می تواند اشتهای شما را تحریک کند.ترشی انبه یک چاشنی تند است که با انبه خام ، پودر ادویه ، نمک ، سیر و روغن تهیه می شود. این ترشی انبه فوری و براحتی آماده می شود. دستور العمل های بی شماری برای ترشی انبه هندی وجود دارد که هر منطقه نسخه خاص خود را دارد

ترشی انبه که با استفاده از انبه تهیه شده است. در جنوب و آسیای جنوب شرقی بسیار محبوب است. این ترشی های گاهی اوقات تند نیزهست.

انبه های بی نظیر را می توان برای تهیه انواع مختلف ترشی استفاده کرد ، یکی از آنها ترشی خشک انبه است که دارای طعم عالی است.

 موادلازم :

 250 گرم لیمو به دونیم شده

 250 گرم فلفل سبز تند قلمی خرد کرده

 1/4 پیمانه نمک

 1/2 پیمانه پودرفلفل قرمز

   2 کیلوگرم انبه کال

   1 کیلو گرم هویج، نخود فرنگی، شلغم و گل کلم وسیر

   2 لیتر روغن خردل

   2 فنجان پودرتخم بادیان رومی

   2 قاشق غذاخوری زردچوبه

   2 فنجان سیاه دانه

   2 پیمانه تخم گشنیز یاتخم شنبلیله

 طرز تهیه :

انبه ها را بشویید و سپس آنها را با یک حوله آشپزخانه تمیز خشک کنید. هیچ گونه اثری از رطوبت روی انبه ها وجود ندارد. پوست انبه را بگیریدوآن رابه اندازه 3 سانت خرد کنید. شلغم و هویج را پوست گرفته وبه اندازه 5 سانت خرد کنید.گل کلم را هم بصورت گلچه خرد کنید.

پوست سیر را هم گرفته وبعد نمک را به دو قسمت تقسیم کنید. انبه، لیمو، سیر و فلفل را در یک کاسه بزرگ،بریزید ونیمی از نمک را با این مواد هم بزنیدو به مدت 5 ساعت تا یک شب کنارگذاشته تا سبزیجات آب بیاندازد.

 ترکیب را در سبدی بریزید،تا آب اضافی آن خارج شود. هویج، نخود فرنگی، شلغم و گل کلم را در کاسه بریزید سرکه را روی آن بریزید و خوب مخلوط کنیدبه مدت 2 تا 3 ساعت کنار گذاشته ،سپس به مدت 2 دقیقه روی حرارت گذاشته تا بجوش آمده وبعد از روی حرارت بردارید ترکیب انبه راهم اضافه ومخلوط کنید.

روغن را کمی گرم کرده وادویه ودانه ها را در روغن کمی تفت دهید. سپس گذاشته تا سرد شود. سپس تمام ترکیب ترشی را توی شیشه استریل شده بریزید.تا 2/5 سانت روی مخلوط راباید روغن بگیرد. سپس درب آن را بسته ودوهفته کنار بگذارید.ولی مرتب نگاه کنید.که روی ترشی روغن داشته باشد.در بسیاری از ترشی ها نمک و روغن به عنوان نگهدارنده استفاده می شود.



ترشی های انبه را می توان در بخش زیادی از آسیای جنوب شرقی پیدا کرد، این ترشی بیشتر به عنوان یک چاشنی هندی شناخته شده است.

در حالی که در روش های تهیه ترشی در غرب عمدتا از سرکه استفاده می شود، در هند achar (ترشی) با روغن تهیه می شود. پس از پوست کردن و تمیز کردن، انبه های سبز خرد شده به صورت کاملا خشک در آفتاب تابستان خشک می شوند، قبل از اینکه کنسرو شوند با نمک، روغن و انواع متنوع ادویه جات، از رازیانه تا شنبلیله گرفته مخلوط می شوند.

طعم ترشی انبه می تواند بسته به منطقه متفاوت است

در جنوب، روغن کنجد برای ترشی استفاده می شود، در حالی که در شمال، روغن خردل ترجیح داده می شود.

چگونه آن را بخورید: ادویه ای تند و تیز دار برای سبک تر کردن و طعم دار کردن غذاها استفاده می شود.


انبه‌ها به نسبت رنگ‌، شکل، طعم و سایز دانه‌هایشان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. اگرچه در رنگ پوست انبه‌ها از سبز تا قرمز، زرد یا نارنجی تنوعاتی به چشم می‌خورد اما گوشت داخلی آن غالبا زرد طلایی است. انبه‌ها طعمی شیرین و خامه‌ای مانند دارند و بالغ بر ۲۰ نوع ویتامین و مواد معدنی در آنها یافت می‌شود.


انبه‌ها از متداول‌ترین میوه‌های مصرفی در سرتاسر جهان هستند. برخی از خواص مصرف انبه در حفظ سلامت عبارتند از کاهش خطر اختلالات نابینایی مرتبط با شبکیه چشم، کاهش خطر ابتلا به سرطان روده، بهبود در هضم غذا و حفظ سلامت استخوان‌ها و حتی انبه فوایدی برای پوست و مو دارد.

انبه میوه شیرین و خوش طعمی است که دارای ویتامین C و A و انواع مختلف کاروتنوئیدها است که باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. انبه از پر مصرف ترین میوه ها در جهان است

این میوه پر خاصیت در هند رشد کرده و به سافدا معروف است ، انبه با پسته و بادام هندی هم خانواده است و 1000 نوع مختلف دارد . این میوه ی هسته دار از دو بخش عمده تشکیل شده است:قسمت گوشتی بیرونی و هسته. قسمت گوشتی، هسته را دربرمی گیرد و در داخل هسته نیز، دانه انبه قرار دارد. نارگیل، گیلاس، آلو، هلو، زیتون و خرما نیز میوه هایی از همین دسته اند .

انبه میوه‌ی آبدار و خوش‌مزه‌ای است و طعم آن می‌تواند تجربه‌ی گرمسیری لذت‌بخشی برای جوانه‌های چشایی شما فراهم کند. اما آیا می‌دانستید انبه مقدار مناسبی ویتامین، مواد معدنی و آنزیم‌های مفید برای سلامتی دارد و اینکه ماده‌ی غذایی پرفیبری است و سرشار از آنتی‌اکسیدان است؟

درخت انبه ازجمله درختان همیشه سبز است که تقریبا فقط در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند. حدود 300 یا 400 سال بعد از میلاد مسیح، انسان ها دانه های انبه را از آسیا به خاورمیانه، شرق افریقا و امریکای جنوبی آوردند و اولین بار در مالزی، آسیای شرقی و همچنین شرق افریقا کِشت کردند. اما درنهایت مکتشفان پرتغالی، انبه را به مردم افریقا و برزیل معرفی کردند .

انبه، میوه ی ملی هند، پاکستان و فیلیپین و همچنین درخت ملی بنگلادش است. از میوه و برگ های آن برای تزئین مراسم مذهبی، جشنواره ها، جشن ها و همچنین مراسم عروسی استفاده می شود. در بسیاری از داستان های اساطیر هند، به میوه ی انبه اشاره شده است. درواقع گفته می شود بودا در یکی از باغ های انبه، زیر سایه ی درخت انبه مراقبه کرده است .

قبل از خوردن انبه پوست آن را جدا کنید ، زیرا باعث حساسیت می شود.

افرادی که طبع گرم دارند، در مصرف انبه نباید زیاده روی کنند.

مصرف انبه به خصوص ترشی آن با معده خالی ، ایجاد ناراحتی معده می کند. بنابراین بهتر است آن را بعد از غذا و ترشی آن را همراه با غذا میل کرد .

این میوه در افراد دیابت ی با احتیاط مصرف شود زیرا با خوردن این میوه نیاز به انسولین افزایش پیدا می کند .

به دلیل وجود اسیدآناکاردیک در انبه کسانی که به پلاستیک خام حساسیت داشته باشند، به انبه و انبه کال هم حساسیت خواهند داشت.

پوست و عصاره انبه حاوی اوروشیول است که می تواند باعث ایجاد حساسیت شود .

برای رسیده کردن انبه برخی ازفروشندگان از کاربید کلسیم استفاده می کنند که باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی می شود به همین علت استفاده از انبه ارگانیک بهتر است اما اگرنتوانستید انبه ارگانیک بخرید یک شب قبل از مصرف انبه را در آب خیس کنید و قبل از مصرف خیلی خوب آن را بشویید .

ازآنجاکه انبه از خانواده ی پسته یا بادام هندی است، اگر به پسته یا بادام هندی آلرژی دارید، احتمالا باید از انبه اجتناب کنید.

انبه همچنین حاوی مقادیر بسیار کمی اوروشیول است که ممکن است باعث بروز درماتیت در افراد حساس شود.

انبه پتاسیم زیادی دارد. اگر کلیه های تان به خوبی کار نمی کنند، بهتر است مراقب باشید. پتاسیم بیش ازحد اگر کشنده نباشد، ممکن است خطرناک باشد، چون کلیه ها ممکن است در خارج کردن پتاسیم اضافی از خون دچار مشکل شوند.

انبه در تأثیر قرص های وارفارین اختلال ایجاد می کند، اگر در حال مصرف این دارو هستید در مصرف این میوه احتیاط کنید

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده