بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» طرز تهیه ماهی شکم پر با سبزیجات معطر

طرز تهیه ماهی شکم پر با سبزیجات معطر

این نوع روش مزه دار کردن یا پخت برای هر ماهی كوچك كار برد دارد به عنوان مثال ماهی قزل آلا ، متاسفانه بخاطر گرانی و تازه نبودن انواع آبزیان دریایی بیشتر مردم از خوردن آن محروم هستند و یکی از گوشت های سفید فوق العاده مقوی و با ارزش که اکثر نیاز های بدن ما را تامین می کند و متاسفانه دور از دسترس بیشتر افراد جامعه است .ماهی حاوی پروتئین با کیفیت بالا، ید، ویتامین های مختلف و مواد معدنی است. در کل غذاهای دریایی دارای پروتئین بالا، چربی کم، کلسترول کم و همین طور دارای ویتامین ها و املاح می باشند. این ماده‌ی غذایی سرشار از مواد مغذی مهم، مانند پروتئین و ویتامین D بوده و از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ هم هست، که برای سلامت بدن و تقویت مغز فوق‌العاده مهم هستند.


مواد لازم : برای 4 نفر

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

250 گرم گردو پودر شده

1 عدد ماهی

3 قاشق غذا خوری پونه، گشنیز، چوچاق، نعناع، خالواش، برگ سیرخرد شده

1 عدد پیاز متوسط رنده و آب گرفته شده

  رب انار یا تمبرهندی به میزان لازم

  روغن ،نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه:

پس از تمیز کردن ماهی توی شکم و بیرون ماهی را با نمک و فلفل پوشش داده تا مزه دار شود.پیاز، گردو، رب انار، سبزی معطر و نمک و فلفل مخلوط کنید و توی شکم ماهی را با این ترکیب پر کنید. با نخ و سوزن یا خلال دندان یا با یک نخ نسوز شکم ماهی را بسته نگه دارید.


 توی تابه روغن بریزید و روی حرارت گذاشته تا گرم شود و بعد اطراف ماهی را در تابه سرخ کرده و بعد در تابه را گذاشته تا با حرارت ملایم پخته و سرخ شود.


اگر بخواهید غذا را در فر آماده کنید ، ماهی را در فویل بپیچید و به مدت 1تا 1/5 ساعت آن را در فر قرار داده و وقتی ماهی آماده شد، فویل را درآورده ماهی را به روغن وآغشته می کنیم و چند دقیقه دیگر در فر قرار داده تا طلایی شود.این غذای شمالی را با نان یا برنج کته سرو کنید.


خواص ماهی

ماهی برای سلامت انسان مفید هستند. ماهی‌ها سرشار از مواد مغذی فراوانی هستند که بیشتر مردم به مقدار کافی از آنها استفاده نمی‌کنند. مواد مغذی‌ای همچون پروتئین با کیفیت بالا، یُد، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در ماهی وجود دارند.


با این حال، برخی از ماهی‌ها از بقیه بهتر هستند؛ انواع ماهی‌های چرب، به‌عنوان سالم‌ترین نوع ماهی مطرح شده‌اند. به همین دلیل ماهی‌های چرب، مانند سالمون، قزل‌آلا، ساردین، تُن و خالی مخالی حاوی چربی فراوانی هستند. ویتامین D محلول در چربی ماده‌ای مغذی است که بیشتر مردم در معرض کمبود آن هستند. این ویتامین مانند هورمون استروئیدی در بدن عمل می‌کند.


ماهی چرب مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 دارد. این اسیدهای چرب برای عملکرد مطلوب بدن و مغز بسیار حیاتی هستند و ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. برای تأمین امگا 3، خوردن ماهی حداقل یک یا دو بار در هفته توصیه می‌شود.


ماهی حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم، از جمله پروتئین با کیفیت بالا، یُد، انواع ویتامین و مواد معدنی است. انواع ماهی‌های چرب مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین D دارند.


 ماهی خطر ابتلا به حمله‌ی‌ قلبی و سکته‌های مغزی را کاهش می‌دهد، حمله قلبی و سکته مغزی شایع‌ترین علت مرگ زودرس در دنیا هستند. اما نگران نباشید! یکی از بهترین غذاهایی که می‌توانید برای سلامت قلب بخورید، ماهی است.


افرادی که به‌ طور مرتب ماهی می‌خورند، کمتر در معرض خطر حمله‌های قلبی، سکته‌های مغزی و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی هستند.خوردن حداقل یک بار ماهی در هفته خطر ابتلا به حمله‌‌های قلبی و سکته‌های مغزی، دو عامل بزرگ مرگ در دنیا را کاهش می‌دهد.


 ماهی حاوی مواد مغذی است که برای رشد بدن حیاتی است، ماهی به پیشگیری و درمان افسردگی کمک می کند و شما را به انسانی شادتر مبدل می کند. افسردگی یک اختلال روانی جدی و فوق العاده شایع است. مشخص است که افسردگی، باعث غم و اندوه، کاهش انرژی و از دست دادن علاقه به زندگی و فعالیت ها می شود.


آزمایش های کنترل شده متعدد نیز نشان دادند که اسیدهای چرب امگا 3 در برابر افسردگی مفید هستند و به طور قابل توجهی باعث افزایش اثربخشی داروهای ضد افسردگی می شوند. ماهی و اسیدهای چرب امگا3، هم چنین ممکن است به سایر اختلالات روانی مانند اختلال دو قطبی کمک کند. 


ماهی ممکن است خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته را کاهش دهد.ماهی و سلامت قلبحملات قلبی و سکته دو نمونه از شایع ترین علل مرگ زودرس در جهان هستند. به طور کلی ماهی در زمره بهترین غذاهاییست که می توان برای داشتن یک قلب سالم مصرف نمود.

 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده