خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سوپ شلغم با سبزیجات

سوپ شلغم با سبزیجات

غذایی است که بخش عمده آن را مایعات تشکیل می دهد. اغلب از مواد جامد همچون سبزیجات و انواع گوشت در تهیه سوپ استفاده می کنند. سوپ ها در هر زمان بصورت سرد و گرم طرفداران خود را دارد.

مواد لازم :برای 4 نفر

175گرم شلغم خرد شده

 50 گرم نخود سبز پخته شده

 50 میلی لیترشیر

 25 گرم کره یا روغن زیتون

    1 ساقه تره فرنگی خردشده

    1 عدد پیاز خردشده

    2 عددهویج خردشده

    2 عدد سیب زمینی خردشده

    3 عدد آلو یا گوجه فرنگی

    1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

    3 قرص سوپ گیاهی یا عصاره سوپ گالینابلانکا

فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

طرز تهیه:

 تره فرنگی و پیاز را در روغن کمی تفت داده ، هویج ،سیب زمینی،شلغم را اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​به مدت دو دقیقه هم بزنید و سپس گوجه فرنگی ،ادویه،نمک وقرص سبزیجات را باهم روی حرارت قرار دهید تا مواد پخته شود.

در آخر نخود فرنگی و شیر و جعفری را به آن اضافه کنید تا غلیظ شود. در ظرف موقع سرو کردن با خامه تزیین کنید.


درباره سوپ

سوپ برای درمان بیماری از قدیم تا به حال، در بسیاری از درمان های گیاهی، از گیاهان درمانگر، سوپ تهیه نموده و به بیمار می داده اند. مثلاً در طب سنتی چین، از انواع این سوپ ها برای درمان های گیاهی استفاده می کنند.

دسته دیگری از سوپ ها هستند که تنها با اضافه نمودن آب جوش به آنها تهیه می شوند. این دسته از سوپ ها به خاطر طرز تهیه بسیار راحتشان، در سال های اخیر یکی از معروف ترین انواع اسنک به حساب آمده و بر خلاف اغلب اسنک ها، خطری برای سلامتی افراد ایجاد نمی کنند. البته به دلیل ارزش غذایی ناچیز، نمی توان از آنها به جای یک وعده غذایی استفاده نمود. چنین سوپ هایی اغلب مقادیر بالایی هیدرات کربن و سدیم دارند. این دسته از سوپ ها بسیار مورد توجه فضانوردان و دیگر اشخاصی که به نوعی با پدیده بی وزنی سر و کار دارند، می باشند.

سوپ غلیظ، سوپی است که در تهیه آن از نان، حبوبات، آرد یا دیگر عوامل غلیظ کننده استفاده می شود.

سوپ خامه ای سوپی است که پس از پخت مواد، آن را یکنواخت نموده و سپس به مواد سوپ، خامه اضافه می کنند. برخی انواع سوپ را پس از پختن، از صافی عبور داده و به صورت نوعی نوشیدنی عصاره گوشت و سبزیجات میل می کنند. طرز تهیه سوپ در فرهنگ های مختلف با هم تفاوت دارد.


از سبزیجاتی همچون نخود فرنگی، هویچ و حبوباتی نظیر نخود، لوبیا، عدس، انواع سبزی،رشته و ورمیشل ، گوشت و نان در تهیه سوپ استفاده می کنند. تمام مواد را به قطعات کوچک برش داده به حدی که بتوان سوپ را با قاشق خورد. گوشت را گاهی به صورت گوشت قلقلی به سوپ اضافه می کنند. از انواع ادویه جات برای طعم دادن و تزئین کردن سوپ استفاده می کنند.


سوپ سرد برخی انواع سوپ را سرد میل می کنند، همچون سوپ گوجه فرنگی، سوپ خیار،سوپ میوه و غیره. به این دسته سوپ ها معمولاً آبلیمو، روغن زیتون و یا سرکه اضافه می نمایند. سوپ های سردی که از سبزیجات تهیه می شوند معمولاً شور بوده و آنهایی که از میوه تهیه می شوند شیرین هستند. معمولاً هنگامی که هوا گرم است مثل فصل تابستان، از سوپ های سرد استفاده می کنند.


سوپ خامه ای از شیر، خامه یا خامه ترش تهیه می شوند. مواد موجود در این نوع سوپ را یکنواخت و یکدست می کنند. سوپ سبزی یا قارچ این دسته، خود به عنوان سس دیگر خوراک ها به کار می رود. بعضی از انواع سوپ های این دسته را از پنیر رنده شده درست می کنند.


سوپ رشته دار مرغ، معروف ترین این دسته سوپ ها هستند. به طور کلی انواع سوپ های رشته دار بین مردم آسیا بسیار رایجند. آش رشته یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که ماده اصلی آن را رشته تشکیل می دهد.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده