خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه آبگوشت اصیل

طرز تهیه آبگوشت اصیل

آبگوشت با دستور ادویه مخصوص


گوشت لازم برای پخت یک آبگوشت ایرانی ، گوشت گوسفندی به همراه دنبه است. آبگوشت یکی از غذاهای سنتی ایران است که طرفداران بسیاری دارد.


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مواد لازم :

500 گرم گوشت گوسفند با استخوان و چربی

1 پیمانه نخود، لوبیای سفید

2 عدد گوجه فرنگی

1 عددپیاز پوست گرفته شده

4 عدد سیب زمینی کوچک

2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

نمک، فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه :

اگر بخواهید نفخ نخود و لوبیا را بگیرید، از شب قبل ، آن را در آب خیس کنید و هر زمان که توانستید آب آن را عوض کنید.

تمام ترکیبات جز نمک را در یک ظرف دلخواه بریزید و شش برابر حجم آن آب اضافه کنید.

اگر از دیزی سنگی استفاده می کنید، حتما از شعله پخش کن بین شعله مستقیم و ظرف دیزی استفاده کنید. این ظرف زمان پخت را طولانی تر و درعوض طعم غذا را خیلی بهتر و غذا را جا افتاده تر می کند.

در تمام مراحل پخت دقت کنید که شعله زیر ظرف ملایم باشد تا غذا جا بیفتد. یک ساعت بعد سیب زمینی ها را با پوست داخل غذا بریزید.

می توانید اول پیاز وچربی را بکوبید و با هم مخلوط کنید و داخل غذا بریزید. در این مرحله که گوشت و نخودو لوبیا نرم و پخته شده است، نمک و فلفل سیاه را به میزان دلخواه به غذا اضافه کنید.

در صورتی که غذای شما رنگ دلخواهتان را نداشت می توانید از یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی دیگر استفاده کنید.

هر چه زمان پخت این غذا طولانی تر باشد، جا افتاده تر و خوش مزه و خوش رنگ تر می شود.معمولا این غذا را با آب زیاد درست می کنند و بهتر است اول کار به اندازه کافی در ظرف آب بریزید تا مزه غذا در اثر اضافه کردن چند مرحله آب در طول پخت، تحت تاثیر قرار نگیرد.


آبگوشت بخش «تر» که به آن «ترید» می گوییم و بخش «خشک» که «کوبیده» است واین غذا را معمولا در هر شهری با نان مخصوص خود آن شهر که معمولا نان خشک در این غذا بسیار مطلوب تر است و در کنار انواع چاشنی ها و دوغ یا سبزی خوردن سرو می شود.


ادویه مخصوص آبگوشت

مواد لازم:

3 قاشق سوپ خوری زیره سبز 

5 قاشق سوپ خوری تخم گشنیز

5 قاشق سوپ خوری زردچوبه 

1 قاشق سوپ خوری زیره سیاه 

2 قاشق سوپ خوری فلفل سیاه 

2 قاشق سوپ خوری شنبلیله خشک شده

5 قاشق سوپ خوری برگ سبزپیازچه خشک شده

طرز تهیه :

تمام مواد را در آسیاب برقی پودرکنید ودرشیشه در بسته نگهداری کنید.


آبگوشت یکی از غذا های سنتی ایرانیان است. این غذا حاوی ویتامین A، گروه ویتامین های B به ویژه B12 و مواد معدنی مانند سلنیم، فسفر، منیزیم، گوگرد، کلسیم، پتاسیم، آهن، مس، پروتئین و نشاسته است.


گوشت و حبوبات موجود در آبگوشت به علت داشتن پروتئین و آهن برای افراد لاغر و مبتلایان به کم خونی بسیار مفید است. این غذا قوای جنسی را افزایش می دهد وتقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.


آبگوشت بهتر است همراه با سبزی و پیازمصرف شود؛ سبزی و پیاز حاوی پتاسیم است که برای مبتلایان به فشار وچربی خون مفید است؛ افراد دچار این عوارض نباید موقع مصرف آبگوشت به آن نمک اضافه کنند.

 

این غذا مقوی و سنگین است بنابراین باید در وعده ناهار میل شود؛ افرادی که دچار ضعف معده هستند پس از صرف آبگوشت یک استکان از ترکیب عرق زیره و زنیان میل کنند؛ این عرق ها علاوه بر این که نفخ و باد شکم را از بین می برد، به هضم غذا هم کمک می کند.


مبتلایان به نقرس بهتر است از این غذا استفاده نکنند و در صورت مصرف حتماً مقداری سماق و آبغوره به آن اضافه کنید، مبتلایان به بیماری هایی مانند گواتر، چربی و فشارخون خیلی بالا، اختلالات قلبی و عروقی، سنگ کلیه اگزالاتی، میگرن و پارکینسون باید در مصرف این غذا احتیاط کنند.

 

آبگوشت مرغ و لپه

 نوع آبگوشت که با مرغ ولپه تهیه می شود، غدای کردستانی است که گاهی برای لعاب دارتر شدن، کمی برنج هم به این غذا اضافه می شود.


آبگوشت قنبید با کلم

 یکی از مواد این غذا کلم است اما مقدار آن زیاد نیست این غذا یکی از غذاهای رسمی شهرستان قم است که با کلم قمری یا قنبید پخته می شود. برای رفع بوی کلم از ادویه استفاده کنید.


آبگوشت بزقرمه

 از خوشمزه ترین غذاهای کرمانی که با گوشت نرم بزغاله تهیه می شود. ترکیبی بی نظیر از گوشت، کشک و نخود که با غذایی مثل حلیم بادمجان رقابت می کند. تفاوت آن با آبگوشت کشک در استفاده از سیر در بزقرمه است. در تهیه این غذا معمولا نخود را خیس و قبل از اضافه کردن به غذا نیم کوب می کنند

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده