خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دستور تهیه 5 نوشیدنی با انبه

دستور تهیه 5 نوشیدنی با انبه

میوه انبه‌ به نسبت رنگ‌، شکل، طعم و سایز دانه‌هایشان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. اگرچه در رنگ پوست انبه‌ها از سبز تا قرمز، زرد یا نارنجی همه رنگ ها متنوع است اما گوشت داخلی آن غالبا زرد طلایی است. انبه‌ها طعمی شیرین و خامه‌ای است و بالغ بر 20 نوع ویتامین و مواد معدنی در آنها یافت می‌شود.انبه حاوی مقادیر غنی از ویتامی A است که برای تقویت و سلامت چشم ضروری است. مضرف انبه علاوه بر اینکه به سلامت چشم کمک می کند می تواند از ابتلا به بیماری های چشمی مانند خشکی چشم و شب کوری نیز جلوگیری کند و باعث بهبود دید شود.


انبه با شیر سویا

مواد لازم : برای 6 نفر

1-1/2 فنجان شیریا شیر سویا

  180 گرم ماست وانیلی 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

     2 عدد حدود 2 فنجان انبه خرد شده

    2 فنجان شربت انبه

طرز تهیه :

تمام مواد در دستور داده شده را توی مخلوط کن بریزید وبا هم خوب ترکیب کرده تا صاف شود. در لیوان ها را به تساوی پر و روی آن را با برگ نعنا وتکه ای انبه تزیین وسرو کنید.


شیک انبه

موادلازم : برای 3 نفر

1-1/2 قاشق چای خوری عصاره تمشک

   1/2 فنجان آب پرتقال

       3 فنجان انبه

       2 فنجان یخ

       1 قاشق چای خوری اسانس انبه

       1 فنجان شیر

طرز تهیه :

 پوست انبه را بگیرید وخرد کنید. تمام مواد را در مخلوط کن بریزید وبا هم مخلوط کنید. می توانید کمی هم شکر اضافه کنید. آن را تزیین وسرو کنید.


یخ انبه

این نوشیدنی سریع و آسان با طعم استوایی یادآوری کامل در یک روز گرم تابستان است.

موادلازم : برای 6 لیوان

 170 گرم هلو و یا میوه های گرمسیری

    3 عدد انبه، پوست کنده، خرد شده

    1 پیمانه یخ خرد شده

    1 قاشق غذا خوری عسل

طرز تهیه :

تمام مواد در دستور داده شده را توی مخلوط کن بریزید وباهم ترکیب وصاف شود. شما می توانید ، با اضافه کردن انواع میوه ها به انبه رنگ وطعم های متفاوتی در انبه ایجاد کنید.


نوشیدنی انبه با طعم چای بابونه

مواد لازم : برای 4 نفر

100 میلی لیتر آب آناناس

270 گرم حدود 2 فنجان انبه یخ زده

    1 میلی لیتر چای بابونه سرد شده    

    1 عدد لیمو آب گرفته شده

       کمی رنده شده پوست لیمو برای تزیین

طرز تهیه :

انبه یخ زده ،چایی ، آب آناناس ،آبلیمو، را در مخلوط بریزید و 1 تا 2 دقیقه با هم ترکیب کنید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

سپس توی لیوان ها بریزید وکمی رنده پوست لیمو روی نوشیدنی بریزید


چای انبه

موادلازم :

10 گرم پودر قند

20 میلی لیترآب لیمو

 1 عدد انبه

 5 گرم چای خشک

طرز تهیه :

چای را دم کرده وبعد انبه را پوست بگیرید وخرد کرده ،در مخلوط کن با شکر وآبلیمو بریزید،مخلوط وبصورت پوره در آورید. سپس یک لیوان چای دم کشیده را صاف وبا انبه پوره شده مخلوط کنید.


انبه‌ها در زمره پر مصرف‌ترین میوه‌های سراسر جهان لقب گرفته‌اند.

مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات ارتباط مستقیمی با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سبک زندگی انواع افراد دارد.بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند انبه، خطر ابتلا به مرض چاقی و بیماری‌های منجر به مرگ، دیابت، بیماری‌های قلبی را کاهش داده و پوست و مویی سالم را برایتان به ارمغان آورده، انرژی بدن را افزایش داده و در کل منجر به کاهش وزن خواهد شد.


آنتی‌اکسیدان موجود در انبه موسوم به زیاکسانتین، حائلی در برابر تشعشات نورهای آبی مضر بوده و نقش محافظ را برای حفظ سلامت چشم ایفا می‌کند و احتمالا صدمات ناشی از زوال شبکیه را دفع می‌کند.اثبات شده است که دریافت بالای انواع میوه‌ها خطر ابتلا و پیشرفت زوال شبکیه ناشی از افزایش سن را کاهش می‌دهد.


 پیشرفت آسم در افرادی که مقدار فراوانی از مواد مغذی ویژه‌ای مصرف می‌کنند بسیار پایین است. یکی از این مواد مغذی بتاکاروتین است که در انبه، پاپایا، زردآلو، بروکلی، طالبی، کدو حلوایی و هویج یافت می‌شود.

 در موسسه بهداشت عمومی تغذیه در دانشگاه هاروارد، برنامه غذایی سرشار از بتاکاروتین، نقش یک مدافع را در برابر ابتلا به سرطان پروستات ایفا می‌کند و همچنین در مطالعات انجام شده در ژاپن به اثبات رسید که مصرف بتاکاروتین نتایج معکوسی را در پیشرفت سرطان روده حاصل می‌کند.


محققانی که در دانشگاه اگریلایف تگزاس تاثیر عصاره پلی‌فنول موجود در انبه را در محیط آزمایشگاهی بر روی سرطان روه، سینه، ریه، خون و پروستات بررسی نمودند، دریافتند که انبه تاثیرات مثبتی بر تمامی انواع سرطان‌ های ذکر شده دارد اما بیشترین تاثیر را بر روی سرطان سینه و روده از خود نشان می‌دهد.


محققان امیدوارند که با انجام یک آزمایش بالینی جزئی بر روی افرادی که به طور فزاینده‌ای با التهابات داخلی مواجهند و خطر ابتلا به سرطان در آنها بالاست، اثبات کنند که انبه در پیشگیری و درمان سرطان تاثیرات مثبتی دارد. جذب ناکافی ویتامین K خطر شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد. جذب ویتامین K به میزان کافی با مصرف به موقع میوه‌ها و سبزیجات تامین می‌شود و برای بهبود جذب کلسیم بدن که برای سلامت کامل استخوان‌ها ضروریست، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


میزان گلوکز خون افراد مبتلا به دیابت نوع1 که از برنامه غذایی حاوی فیبر فراوان پیروی می‌کنند، پایین‌تر بوده و مصرف فیبر فراوان، شاخص قند خون، چربی و میزان انسولین را در افراد دارای دیابت نوع 2 بهبود می‌بخشد. 1فنجان انبه حدودا حاوی 3گرم فیبر می‌باشد.


از آنجایی که انبه حاوی مقادیر فراوانی فیبر و آب می‌باشد، به پیشگیری از یبوست کمک شایانی کرده، موجب دفع منظم شده و دستگاه گوارشی سالم را برایتان به ارمغان می‌آورد.

فیبر، پتاسیم و ویتامین‌های موجود در انبه مدافعی در برابر ابتلا به بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود. افزایش جذب پتاسیم بعلاوه کاهش جذب سدیم از مهمترین تغییرات در برنامه غذاییست که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را در فرد کاهش می‌دهد.


انبه برای تقویت مو فوق‌العاده است زیرا حاوی ویتامین A یعنی ماده مغذی مورد نیاز در تامین چربی پوست بوده که رطوبت موها را نیز تامین می‌کند. همچنین ویتامین A برای رشد نسوج بدن از جمله پوست و مو حیاتی است.

جذب ویتامین C کافی که با 1 فنجان انبه در روز تامین می‌شود، از ملزومات تولید و حفظ کلاژن‌ که ساختار پوست و مو را شکل می‌دهد، محسوب می‌شود.رسیده بودن انبه را نمی‌توان بر اساس رنگ پوستش تشخیص داد. تلاش کنید تا انبه‌های تازه‌ و رسیده که بر اثر فشار کمی فرو می‌روند را انتخاب کنید.


میوه‌هایی که لک‌های سیاه فراوانی بر روی پوستشان وجود دارد، به هیچ وجه انتخاب مناسبی نیستند و باید از آنها اجتناب نمائید. فرایند رسیدن انبه در دمای اتاق نیز متوقف نمی‌شود. طعم انبه‌ کم و بیش خنک بسیار مطلوب است.یکی از بهترین روش‌های لذت بردن از انبه این است که آن را تروتازه خرد کرده البته خالی، بدون هیچ افزودنی دیگر، میل کنید.

سالاد میوه‌های گرمسیری، ترکیبی از پاپایا، آناناس و انبه تهیه کنید. برای چشیدن طعم تازه میوه به لیوان لیموناد، چای سرد یا آب خود چند تکه انبه بیافزائید و هم بزنید. چند برش انبه یخ‌زده را به اسموتی خود بیافزائید. با آب آناناس مخلوط کنید، با توت فرنگی‌های یخی و ماست یونانی لذت گرمسیری شیرینی را تجربه کنید

ترجمه از شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده