خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه دو نوع مادلین یا شیرینی صدفی

طرز تهیه دو نوع مادلین یا شیرینی صدفی

مادلین یا شیرینی صدفی یک کیک یا کوکی کوچک با بافت نرم و خوشمزه است. این شیرینی مناسب برای پذیرایی در مهمانیها یا ایام عید و یا یک عصرانه ساده است. شیرینی صدفی براحتی تهیه می شود. ولی برای تهیه آن به قالب‌های صدفی احتیاج است.


مواد لازم : مادلین ساده

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

115 گرم یا 1 پیمانه آرد سفید الک شده

120 گرم کره

1/2 پیمانه شکر

1/2 قاشق چایخوری وانیل

1/2 قاشق چایخوری بکینگ پودر

1/8 قاشق چایخوری نمک

   2 قاشق چایخوری پوست لیمورنده شده

   2 عدد تخم مرغ بزرگ

       کمی پودر قند برای تزیین


طرز تهیه:


کره را روی حرارت کم یا در مایکروفر آب کنید. تخم مرغ ها را به دمای اتاق رسانده و آنها را در کاسه بزرگی بشکنید. شکر را اضافه کنید. به مدت 8 دقیقه با سرعت زیاد هم بزنید. بهتر است از همزن برقی استفاده کنید.


بعد از هشت دقیقه هم زدن مایه غلیظ و روشنی آماده می شود. زمانی که سر همزن را بلند می کنید از آن آویزان می شود. از اینجا به بعد دیگر نیازی به همزن برقی ندارید. وانیل و رنده پوست لیمو را اضافه و بعد مخلوط کنید.

آرد الک شده، نمک و بکینگ پودر را در ظرف دیگری با هم مخلوط کنید. مخلوط آرد را در دو مرحله به مایه شیرینی صدفی اضافه کنید و هر بار به آرامی و به یک سمت زیر و رو کنید تا خوب با هم مخلوط شوند.


یک چهارم از کل مایه را داخل کره آب شده بریزید. یک دقیقه آرام هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس این مخلوط را به مایه اصلی کیک اضافه کنید. مجدداً هم بزنید تا مایه یکدست و براقی درست شود. روی ظرف خمیر را با سلفون بپوشانید و 30 تا 60 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود. بیش از این خمیر را در یخچال قرار ندهید. زیرا کره جامد می شود و نمی گذارد شیرینی در فر پف کند.


چند دقیقه قبل ازاینکه مایه را از یخچال بیرون بیاورید، فر را روی دمای 177درجه سانتیگراد یا 250 درجه فارنهایت روشن کنید. 2 قاشق کره را آب کنید و با آن کف قالب شیرینی صدفی را چرب کنید.


خمیر بعد از ماندن در یخچال اسفنجی می شود. این نشانه خوبی است. سعی نکنید هوای داخل آن را خالی کنید. وسط هر حفره از قالب یک قاشق پر از خمیر بریزید. نیازی نیست آن را پخش کنید. اگر خمیر اضافه دارید دوباره روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید.


از خمیر 1 قاشق غذاخوری داخل قالب ها بریزید، 10 تا 12دقیقه مادلین ها را در فر بگذارید. شیرینی زمانی آماده است که روی آن را آرام با انگشت فشار بدهید حالت فنری داشته باشد. اجازه بدهید 1 تا 2دقیقه بعد از خارج کردن از فر خنک شوند. سپس قالب را برگردانید. شیرینی ها را روی دیس یا خنک کننده کیک بچینید تا از داغی بیفتند. در آخر روی آن ها پودر قند بپاشید.


نوع دوم مادلین دو رنگ


مواد لازم :

2-3/4 پیمانه شکر ریزدانه

1-1/2 قاشق غذاخوری پودر قهوه اسپرسو

120 گرم کره

 1/2 قاشق چایخوری پودر وانیل

 1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1/4 قاشق چایخوری نمک

1/4 پیمانه پودر کاکائو

 1/4 پیمانه قهوه اسپرسوی دم کرده

 1پیمانه آرد

 3 عدد تخم بزرگ

طرز تهیه:

برای تهیه مادلین، تخم مرغ‎ها، 1/2 پیمانه شکر و وانیل را به مدت 4 دقیقه با دور متوسط همزن بزنید تا کف کند. آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر، 1 قاشق غذا خوری از پودر اسپرسو آسیاب شده و نمک را با هم مخلوط کنید.

مخلوط آرد را در مخلوط تخم مرغ بریزد و آن‎ها را با قاشق هم بزنید.


سپس کره آب شده و سردشده را اضافه کنید و آن را با بقیه مواد مخلوط کنید. این مخلوط را تا صبح روز بعد در یخچال قرار دهید. حواستان باشد که حتما روی ظرف را با نایلکس یا سلفون کامل بپوشانید که خمیر خشک نشود. قالب‎های مادلین را با مقداری کره چرب کنید و مقداری پودر کاکائو در آن‎ها بپاشید و اضافه پودر کاکائو را بتکانید. تا زمان استفاده، قالب های کاور شده را در یخچال قرار دهید.


فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد و یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید. در هر قالب 1 قاشق غذاخوری پر خمیر قرار دهید. آن‎ها را به مدت 7 تا 8 دقیقه بپزید. بعد از این زمان سریع شیرینی‎ها را بیرون بیاورید تا خنک شوند. برای اطمینان از پخت شیرینی ها یک خلال دندان را داخل آن فرو ببرید و اگر از خمیر به آن نچسبیده بود ، شیرینی آماده است.


برای تهیه سس شیرینی، باقی شکر را در 1/4 پیمانه قهوه اسپرسو حل کنید و بعد باقی پودرقهوه رابه این مخلوط اضافه کنید. سس دردمای اتاق به مدت 2 روز قابل نگهداری است.


زمانیکه سس خنک شد، شیرینی های مادلین‎ را با زاویه تا نیمه در آن فرو برید و شیرینی‎ها را تکان دهید تا لعاب اضافی بریزد. اگر لعاب غلیظ بود، مقداری قهوه دم شده به آن اضافه کنید و اگر رقیق بود، مقداری پودر قند اضافه کنید.شیرینی‎ها را روی کاغذ روغنی قرار دهید تا لعاب کامل جذب آن‎ها شود، در حدود 30 دقیقه بعد شیرینی آماده است.

ترجمه از شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده