بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» دستور تهیه کوکی کاکائویی با سس شکلاتی

دستور تهیه کوکی کاکائویی با سس شکلاتی

کوکی‌ معمولاً به عنوان یک کیک کوچک، نازک و شیرین تعریف می‌شود. بر حسب این تعریف هر نوع کیک یا شیرینی ترد و نرمی که با آرد، تخم مرغ و نوعی چربی (کره یا روغن) درست ‌شود را می‌توان کوکی نامید.هر کشوری واژه اختصاصی خود را برای کوکی دارد، به عنوان مثال در انگلستان و استرالیا به کوکی، بیسکوییت می‌گویند. آلمانی‌ها نیز کوکی‌های کریسمس را کوکیزیا Plzchen می‌نامند. در ایتالیا نیز نام‌های مختلفی برای انواع مختلف کوکی وجود دارد

مواد لازم :

250 گرم ‌کره به دمای محیط رسیده

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

1/2 فنجان چایخوری روغن مایع

1/2 قاشق چایخوری وانیل

  1 فنجان چایخوری نشاسته ذرت

  1 عدد تخم‌مرغ

  1 لیوان پودر قند

  3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

  4 لیوان آرد سفید

  1 لیوان گردو خرد شده

  1 قاشق چایخوری بکینگ پودر

       شکلات تلخ، شکلات شیری به مقدار لازم

طرز تهیه:

فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید. توی یک سینی را کاغذ روغنی پهن کنید.


هردو شکلات را بطریق بن ماری در ظرفی گذاشته تا ذوب و ترکیب شود. پودر کاکائو،آرد ،بکینگ پودر،نشاسته ذرت را در ظرفی الک کنید.

کره ، تخم مرغ ، وانیل ، پودر قند و روغن را در کاسه همزن بریزیدوزده تا با هم ترکیب و یک دست شود و بعد ترکیب آرد راهم کم کم اضافه و خوب با هم ترکیب کرده تا یکدست و صاف شود.


گردو را هم اضافه بعد از کمی ترکیب و بعد شما میتوانید طرح های مختلفی روی خمیر زده و یا بصورت ساده به شکل توپهای کوچک در دست گرد و با فاصله توی سینی قرار دهید. سینی را به مدت 10 تا 12 دقیقه گذاشته تا آماده شود.

کوکی ها را پس از پخت از فر خارج کرده و گذاشته تا سرد و خنک شود و بعد با شکلات ذوب شده پوشش دهید و با پودرنارگیل یا ترافل های رنگی و یا شکلات سفید ذوب شده تزیین و در ظرف سرو قرار دهید.


کوکی‌های معروف در جهان


بیسکوتی : از نظر لغوی به معنای دوبار پختن است. این کوکی‌ ایتالیایی به واسطه رطوبت کمی که داشت شبیه یک کراکر شیرین بود که تا ماه‌ها ماندگاری داشت از این رو در ابتدا برای دریانوردانی که سفرهای دریایی طولانی را طی می‌کردند تهیه می‌شد.


کوکی‌ شکلات چیپسی : یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های آمریکاست که اولین بار در ایالت ماساچوست آمریکا، توسط یک استاد دانشگاه و متخصص تغذیه به نام Ruth Graves Wakefield خلق شد.


شیرینی شانس: فورچون کوکی‌، یک شیرینی ترد و بامزه با شکل و فرمی خاص و متفاوت است. دلیل نام گرفتن این کوکی‌ به شیرینی شانس به این خاطر است که در گذشته معمولاً داخل آن‌ها را با کاغذهای کوچک حاوی نوشته‌های شانسی مثل جملات و کلمات امیدوار کننده، حکیمانه یا پیش بینی آینده پر می‌کردند. امروزه نیز این شیرینی‌ها محبوبیت دارند، شما می‌توانید این شیرینی بامزه را برای مناسبت‌های مختلفی مثل سالگرد ازدواج، ولنتاین یا تولد عزیزانتان و با هدف سورپرایز کردنشان با جملات عاشقانه و محبت آمیز، تهیه کنید.


لیدی فینگر: کوکی‌ یا بیسکوییت‌های انگشتی بیضی شکلی گفته می‌شود که در سال 1100میلادی در فرانسه ابداع شده و امروزه در سراسر دنیا نیز محبوب شده است. از خرده‌های لیدی فینگر می‌توان در تزیین دسرهای مختلفی مثل دسر تیرامیسو استفاده دارد.


ماکارون : کوکی‌ نرم و گرد با یک لایه‌ی ترد خارجی است که از سفیده تخم مرغ درست می‌شود. قدمت ماکارون‌ها به سال 1792 در یک صومعه در ایتالیا برمی‌گردد. نارگیل رایج‌ترین عطر و طعم برای ماکارون ایتالیایی است اما این ماکارون‌ها را در طعم‌های دیگری چون شکلات و بادام نیز می توان یافت.


کوکی‌ کره بادام زمینی : یکی دیگر از انواع کوکی‌ است که ماده اصلی آن را کره بادام زمینی تشکیل می‌دهد. این کوکی در قرن نوزدهم در کانادا سرچشمه گرفته است.


کاکائو نخستین بار در تمدن مایای آمریکای مرکزی استفاده شد. بعد هم در قرن شانزدهم، فاتحان اسپانیایی آن را با خود به اروپا بردند و خواص کاکائو باعث شد خیلی زود جای خود را به‌عنوان دارویی مؤثر میان مردم باز کند. حتما می‌دانید که دانه‌های کاکائو را خُرد می‌کنند تا پودر کاکائو به دست بیاید و چربی آن را هم برای کرهٔ کاکائو می‌گیرند.


امروزه کاکائو برای نقشی که در تولید شکلات دارد معروف است. اما تحقیقات جدید نشان داده‌اند کاکائو حاوی ترکیب‌های مهمی هم است که برای سلامت انسان مفید هستند.مصرف کاکائو، حتی به شکل شکلات، می‌تواند برای کنترل وزن مفید باشد. تصور بر این است که کاکائو می‌تواند استفاده از انرژی را تنظیم کند، اشتها و التهاب را کاهش و اکسیداسیون چربی و احساس سیری را افزایش بدهد.


مطالعه‌ای نشان داده افرادی که بیشتر شکلات مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که کمتر شکلات می‌خورند شاخص تودهٔ بدنی (BMI) پایین‌تری دارند؛ علی‌رغم اینکه گروه اول کالری و چربی بیشتری هم مصرف می‌کنند.


مطالعات دیگری هم هستند که نشان می‌دهند مصرف شکلات، وزن را افزایش می‌دهد؛ اما بسیاری از این مطالعه‌ها بین نوع شکلات مصرفی تمایزی قائل نشده‌اند. خواص شکلات سفید و شیری، با شکلات تلخ یکسان نیست.


روی‌هم‌رفته، به نظر می‌رسد کاکائو و محصولات سرشار از کاکائو می‌توانند برای کاهش وزن یا حفظ وزن مفید باشند، اما مطالعه‌های بیشتری باید انجام شوند.


بوی شکلات باعث افزایش امواج مغزی می‌شود که خود موجب آرامش می‌گردند. برای تهیه یک پوند (450 گرم) شکلات، تقریبا 400دانه کاکائو مصرف می‌شود. در هر ثانیه، آمریکایی‌ها به طور کلی 100پوند شکلات می‌خورند. شکلات دارای اثر ضد باکتریایی روی دهان است که در مقابل پوسیدگی دندانی محافظت می‌کند. شکلات تنها ماده خوراکی می‌باشد که در حدود 93 درجه فارنهایت ذوب می‌شود، یعنی درست زیر دمای بدن انسان. به‌همین دلیل است شکلات در دهان شما ذوب می‌گردد.


 تامین کننده ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن

شکلات سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، روی یا حتی ویتامین ها، به ویژه ویتامین های گروه ب است. شکلات رژیم غذایی را متعادل می کند که البته باید آن را به خوبی انتخاب کرد. بنابراین شکلات تلخ را انتخاب کنید و از انتخاب بیسکویت های شکلاتی یا دسرهای شکلاتی شیرین که ارزش غذایی چندانی ندارند، اجتناب کنید.


بهترین ضد افسردگی طبیعی

شکلات برای تقویت روحیه بسیار عالی است. زیرا اولا دارای منیزیم است که این ماده معدنی به علت اثرات آرامش بخش و کمک به ارسال تکانه های عصبی از طریق مغز شناخته شده است ؛ از طرف دیگر سرشار از تئوبرومین، محرک شناخته شده و همچنین تیرامین و فنیل اتیل آمین، دو ماده مشابه آمفتامین است که با افزایش اثرات ناقل های عصبی در مغز عمل می کنند. شکلات یک ضد افسردگی طبیعی است که برخی اثرات آن حتی مشابه حشیش است.


 پیشگیری از فشار خون و دیابت نوع دو

شکلات ماده غذایی سالمی است که از فشار خون بالا جلوگیری می کند. شکلات تلخ ، فشار خون را به طور قابل توجهی پایین می آورد و به حفظ آن در سطح ثابت کمک می کند. به علاوه شکلات تلخ از بروز دیابت نوع دو نیز جلوگیری می کند.

 بهترین اکسیر جوانی

 بسیار انرژی زا

شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات ها است

جلوگیری از چسبندگی پلاکت خون با شکلات

پیشگیری از بیماری های قلبی

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده