بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» سوپ سبزیجات ریشه ای

سوپ سبزیجات ریشه ای

سوپ سبزیجات ریشه ای فوق العاده زیبا با استفاده از هویج ، جعفری ، سیب زمینی و پیاز که باعث می شود تا انرژی و شادابی بیشتر به شما برگردد!ما بعضی اوقات با خوردن غذاهای ناسلام ولی اشتها برانگیز به بدن خود ناخواسته صدمات جبران ناپذیری وارد میکنیم ولی گاهی با خوردن غذاهای سالم باعث پاکسازی بدن از تمام سموم و سلامتی اعضای بدن خود کمک میکنیم تا راحتتر و سالمتر زندگی کنیم .


اروپاییها و آسیای میانه یاد گرفتند چگونه از تمام مواد خوراکی در غذاهای خود( البته نه همه چیز ) استفاده کنند و سالمتر زندگی کنند ( البته ناگفته نماند دستورغذاهای ما ایرانیانیها در جهان همتا ندارد چه از نظر رنگ ، بو ، طعم و عطر و پاکیزگی و بهداشت غذاها و استفاده مواد غذایی فوق العاده سالم واقعا باید بخودمون افتخار کنیم بخاطر این وسواس غذایی و تغذیه سالمی که داریم


زمان آماده سازی 15 دقیقه زمان طبخ 35 دقیقه زمان کل 50 دقیقه


مواد لازم : برای 6 نفر

1200 میلی لیتر آب مرغ یا سبزیجات

 300 گرم شلغم خرد شده

 300 گرم ریشه جعفری خرد شده

 300 گرم هویج خرد شده

 200 گرم سیب زمینی خرد شده

  50 گرم کره بدون نمک یا 4 قاشق غذاخوری روغن کلزا

    2 عدد پیاز خرد شده

    4 حبه سیر خرد شده

    1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده

    1 قاشق غذاخوری پودر کاری

    1 قاشق غذاخوری زردچوبه

    1 قاشق غذاخوری زیره

   ½ قاشق غذاخوری تخم گشنیز

   ½ قاشق غذاخوری گرم گرام ماسالا

       فلفل دلمه ای تازه

       نمک به میزان لازم

دستورالعمل ها:


بدون پیاز باقی سبزیجات را پوست گرفته و خرد و در یک قابلمه بریزید و کمی تفت داده تا بوی خامی آن گرفته شود.تفت دهید.


کره را در یک قابلمه ذوب کرده و روی حرارت ملایم به مدت 10 دقیقه پیاز ، سیر و زنجبیل را اضافه و کمی تفت داده تا نرم و سبک و عطر سیر با زنجبیل آزاد شود.


بعد حرارت را کمی گرم کنید و باقی ادویه ها را هم اضافه و به مدت 2 دقیقه تفت دهید. سبزیجات را اضافه کرده و چند دقیقه هم بزنید، سپس استاک ، نمک و فلفل راهم اضافه کنید.


حدود 25 - 30 دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات نرم و پخته شوند ،مخلوط را بعد از کمی سرد شدن توی میکسر و یا اگر کوشتکوب برقی دارید در همان ظرف ترکیب کرده تا کاملا پوره و صاف شود و بعدروی آن را با کمی جعفری و یا فلفل دلمه ای ریز خرد شده تزیین و سرو کنید.


درباره خواص ریشه های گیاهی

ریشه جعفری که اغلب به عنوان ریشه هامبورگ نیز شناخته می شود در بسیاری از غذاهای اروپایی کاربرد دارد.اگر چه برگ های این نوع جعفری نیز خوراکی هستند، اما بیشتر به خاطر ریشه های ضخیم و پر از خاصیتشان پرورش داده می شوند.

ریشه جعفری تا حدی مشابه گیاه جعفری است. برگ و ریشۀ جعفری هر دو مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما ریشه جعفری کمتر شناخته شده است. اغلب ریشۀ جعفری را بخاطر شباهت ظاهری با ریشۀ هویج اشتباه می‌گیرند، اما این دو کاملا عطر و طعم متفاوتی دارند. شما می‌توانید ریشۀ قهوه‌ای و سفید رنگ این گیاه را مانند ریشۀ هویج طبخ کنید. ریشه جعفری تا زمانی که خام است بافتی ترد دارد اما بعد از پخت، نرم و سفید رنگ می‌شود. عطر و طعم ریشه جعفری چیزی بین هویج و جعفری است. فراموش نکنید که ریشه جعفری سرشار از مواد مغذی با پتانسیل قابل‌توجهی برای سلامتی می‌باشد.

این ریشه بسیار شبیه به هویج سفید است اما مشخصات تغذیه ای و طعم آن بسیار منحصر به فرد می باشد. ریشه جعفری گیاهی از گونه جعفری است که برگ هایش بسیار شبیه به جعفری و ریشه اش بسیار شبیه به هویج است اما خاصیت و ویژگی های آن هیچ ارتباطی به جعفری و هویج ندارد، این ریشه بسیار شبیه به هویج و برگ های آن شبیه به جعفری می باشد،ریشه جعفری با ویتامین ها و مواد معدنی ضروری، به ویژه ویتامین C، فولات و روی غنی شده است.

منیزیم ماده معدنی است که بسیاری از افراد در ایالات متحده به اندازه کافی آن را دریافت نمی کنند. تقریبا ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر در این ریشه وجود دارد.

این در حالی است که کم بودن کالری و چربی، این ریشه را به گزینه مناسبی برای تغذیه بدن در انواع مختلفی از رژیم های غذایی تبدیل کرده است.


شلغم یکی از سالم ترین سبزیجات است، مشابه کلم، جوانه، کلم، و بسیاری دیگر. این سبزیجات معمولاً در مناطق معتدل و بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان رشد می کنند.به طور خاص، ژاپن، برزیل و آمریکا دستور پخت غذایی خود را برای شلغم دارند. چرا که ما می توانیم شلغم را به عنوان "سبزیجات کامل" توصیف کنیم.مواد غذایی مختلفی را در هر اینچ از قطعات خود، از ریشه های خود تا برگ های خود دارند. شلغم مزه خوب و شیرینی دارد و در نتیجه شما می توانید آن ها را حتی خام هم مصرف کنید.

شلغم مناسب برای سلامت قلبی و عروقی

شلغم برای سلامت قلب

شلغم برای تقویت استخوان

شلغم مفید برای دستگاه گوارش

شلغم برای تقویت سیستم ایمنی


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده