دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مربا سیب با آلو سیاه

مربا سیب با آلو سیاه

یک مربای آلو و سیب پاییزی است. با طعم ظریف و با رنگ قرمز مایل به صورتی زیبا و مناسب برای صبحانه یا وقت طعم!

بعد از تهیه این مربای آلو و سیب حتما عاشقش میشوید و سیب به آن عطر و بویی لطیف و دوست داشتنی می بخشد.

زمان آماده سازی 15 دقیقه زمان طبخ 30 دقیقه زمان کل 45 دقیقه

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


موادلازم: برای 1 لیتر

   600 میلی لیتر آب

    1.8 کیلوگرم شکر دانه دار

       1 کیلوگرم آلو بدون پوست و هسته خرد شده

       1 کیلوگرم سیب بدون پوست ، دانه و تقریبا خرد شده


دستورالعمل ها:

 آب ، آلو و سیب را درون یک قابلمه بریزید ومیوه را حدود 15 دقیقه بجوشانید تا نرم شود.

 حرارت را کم کرده و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود وبه مدت 12 دقیقه بجوشد و در این فاصله مرتب هم بزنید و کف روی مربا را هم بگیرید.

قابلمه را از روی حرارت برداشته و کمی از مربا را در بشقاب سرد شده توی فریزر بریزید و 30 ثانیه در یخچال قرار دهید وبعد اگر انگشت خود را در آن کشید (اگر ژله مانند باشد) کمی دیر بسته میشود، پس مربا آماده است. مربای را درون شیشه های استریل شده بریزید و درب را فوراً قرار دهید.اگر دوست داشتید میتوانید از انواع مغزها توی مربا بریزید و البته در صورت تمایل یا درزمان سرو مربا کمی برای تزیین روی مربا استفاده کنید.


قبل از تهیه آلو و سیب جم چه اقداماتی را باید انجام دهید؟


قبل از شروع ، لازم است حدود 10 تا 12 شیشه مربا را استریل کنید و یک بشقاب را در فریزر برای تست مربا قرار دهید.

شیشه ها را با بطور مستقیم در ماشین ظرفشویی قرار دهید و یا دستی با مایع ظرفشویی و با آب داغ استریل کنید و توی شیشه ها را با آب جوش پر کنید ، خالی کنید و سپس به مدت 20 دقیقه در دمای 140 درجه سانتیگراد در فر قرار دهید تا در آنجا بگذارید تا مربا آماده شود.


(((((((درباره سیب و آلو سیاه))))))


یکی از بهترین فواید سیب خاصیت ضدسرطانی این میوه است. حتی پوست این میوه نیز به عنوان یک ضد سرطان عمل می کند ،

مصرف منظم سیب می تواند باعث شود شما هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید.مصرف سیب می توانید دندان های سالم تر و سفیدتر داشته باشید.به دلیل کلاژن زیادی که سیب دارد جزو میوه های برتر از نظر درخشان کنندگی و نرم کنندگی پوست است.سیب منبعی غنی از پلی‌فنول است. این ترکیبات مسئول بسیاری از خواص سیب برای سلامتی هستند، در حالی‌که برچسب‌های تغذیه‌ای از آن‌ها نام نمی‌برند.


برای آن‌که بیش‌ترین استفاده را از سیب ببرید، ان را با پوست بخورید. پوست سیب حاوی نصف محتویات فیبر و بسیاری از پلی‌فنول‌ها است.سیب‌ها حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی هستند که می‌توانند به تنظیم پاسخ‌های سیستم ایمنی کمک کرده و از بدن در مقابل آسم محافظت کنند.


استفاده از یک برش سیب روی صورت می تواند علاوه بر کنترل کردن چربی صورت، یک ماسک آبرسان و لایه بردار نیز باشد.


شاید تا به حال نشنیده باشید اما سیب خاصیت ضد کلسترولی نیز دارد و فشار خون را تنظیم می کند. اگر دچار فشارخون بالا هستید یک عدد سیب در روز به شما کمک بزرگی می کند.


 آلو سیاه و آلو بخارا، قابلیت جذب بالای آهن می باشد که این قابلیت بدلیل وجود ویتامین C موجود در آن می باشد. از فواید ویتامین C، می توان به سالم ساختن بافتهای بدن و همچنین مقاوم ساختن سیستم ایمنی بدن اشاره نمود.

آلو سیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل بتاکاروتن و فنلی می باشد لذا با رادیکال های آزاد موجود در خون مقابله کرده و خون را نیز تمیز می کنند.این رادیکال های آزاد مخرب باعث گرفتگی رگ ها و عروق، تولید سلول های سرطانی، ایجاد اختلال در DNA و بروز بیماری آرتریت روماتوئید می شوند. پیشگیری از بروز چنین بیماری هایی از خواص آلوی سیاه می باشد.

همچنین آنتی اکسیدان های این میوه برای افراد بیمار و کسانی که سیگار می کشند هم بسیار مفید است.

آلو سیاه فیبر و آب زیادی دارد لذا در تابستان و هوای گرم به علت تعریق زیاد و در نتیجه کم شدن آب بدن برای رفع عطش گزینه بسیار مناسبی می باشد.


همچنین این میوه مواد معدنی بسیاری مثل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، فلوئور، منگنز، پتاسیم، گوگرد، قند و ویتامین های B، B2، A، C، PP، B6 دارد. طبع آلوی شیرین سرد و تر و طبع آلوی خشک شده سرد است. مصرف مقدار کمی ویتامین C، بصورت روزانه در فصل سرما برای جلوگیری از ابتلاء به سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید می باشد و همچنین مورد نیاز افرادی است که بطور مرتب از عفونت گوش رنج می برند.

آلوی شیرین دارای طبع معتدل است. این آلو ها به خاطر اینکه در اثر تابش آفتاب رسیده و آبدار می شوند حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین ها هستند.

آلو سرشار از انواع گروه ویتامین های B است که ویتامین های این گروه نقش موثری در فعالیت های سلول های مغزی و کبدی دارند.

مبتلایان به یبوست باید مخلوط آلوی پخته شده را به همراه کمی ترنجبین و عسل یا شکر سرخ میل کنند.

آلو را در فصلش به اندازه متعادل مصرف کنند. این میوه تاثیر بسزایی در درمان سرفه دارد، اگر آلو با انجیر به همراه مقداری آب ترکیب شود شربتی خوشمزه تهیه می شود که برای سرفه به خصوص سرفه های خشک، نرمی و خشونت سینه بسیار مفید است.

مصرف آلوی ترش و شیرین سبب رفع سردرد های گرم و تب های صفراوی شده، همچنین استفراغ صفراوی، عطش، حرارت قلب و خارش بدن را فرو می نشاند و آشفتگی های بدن ناشی از غلبه صفرا را آرام می کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده