ثروتسازی با هیپنوتیزم


» سوپ کلم بروکلی با مرغ

سوپ کلم بروکلی با مرغ

سوپ ها یک پیش غذای ساده و مقوی است که معده شما را برای خوردن غذاهای سنگین آماده میکند و برای یک شب سرد این سوپ کلم بروکلی مرغ بدن شما را گرم می کند. این ظرف فوق العاده خامه ای است و سبزیجات زیادی دارد. نگران نباشید ، خیلی سنگین نیست و همیشه می توانید آن را با نان تست شده یا پوره سیب زمینی مورد علاقه خود ترکیب کنید. نه تنها سالم ، بلکه برای تهیه آن فقط 40 دقیقه زمان نیاز دارید.


تهیه این سوپ بروکلی مرغ سالم بسیار آسان است زیرا فقط باید مرغ خرد شده و کلم بروکلی تهیه کنید. مخلوط پیاز ، گیاهان خشک شده ، کرفس و سیر را با خامه سنگین و پنیر خامه ای اضافه کنید. فقط آن را بجوش بیاورید و سوپ کلم بروکلی مرغ خامه ای خود را در هیچ زمان دیگری نخواهید داشت.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


زمان آماده سازی: 10 دقیقه طبخ: 30 دقیقه آماده در: 40 دقیقه


موادلازم:


455 گرم سینه مرغ

   3 فنجان گل کلم کوچک بروکلی ریز خرد شده

   1 پیاز بزرگ ، خرد شده

   1 قاشق غذاخوری کره

   1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

   8 فنجان آبگوشت یا استاک مرغ کم سدیم

   1 قاشق چای خوری ذرت

   4 عدد پنیر خامه ای بدون چربی

   3 حبه سیر رنده یا له شده

   ½ فنجان خامه سنگین

   1 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک

   1 قاشق چایخوری جعفری خشک

   نمک و فلفل به میزان لازم

  جعفری خرد شده برای تزیین


طرز تهیه:


در یک قابلمه بزرگ کره را اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ​متوسط گذاشته تا کره ​​ذوب شود. بعد از ذوب شدن کره ، پیاز،سیر و سس را به مدت حدود 3 تا 4 دقیقه اضافه و تفت داده تا معطر شود.


 سینه های مرغ ، استاک، جعفری ، پونه کوهی ، نمک و فلفل را اضافه کنید. ذرت را با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده وهم زده تا صاف شود وبعد اضافه کنید. مخلوط را به جوش آورده و سپس گرما را کاهش می دهیم. 20 دقیقه گذاشته تا سوپ بجوشد.


سینه مرغ را خارج کرده و با چنگال ریش ریش کنید و به همراه پنیر خامه ای و خامه زده شده دوباره به سوپ اضافه کنید. نمک و فلفل آن را تنظیم وسوپ را 5 دقیقه بیشترهم بزنید تا سوپ غلیظ شود و از روی حرارت بردارید وگل کلم بروکلی را اضافه کنید و هم بزنید. سوپ را به یک کاسه منتقل کنید و با جعفری وبا نان تست شده آن را سرو کنید.

نکته :


این دستور العمل یک غذای مناسب برای همراهی شما در روزهای سرد خواهد بود. پخت و پز بسیار آسان است و برای شروع به مواد لازم زیادی احتیاج ندارید. بافت خامه ای و یکدست مواد ، قطعاً گرسنگی شما را برآورده می کند.

گوشت مرغ به عنوان یکی از پر مصرف ترین مواد های غذایی در سراسر جهان شناخته می شود. جالب است بدانید که نسل مرغ های امروزی مربوط به مرغ های سرخ است که هزاران سال قبل در شبه قاره هند زندگی می کردند.


گوشت مرغ دارای ارزش غذایی بی نظیری برای سلامت انسان می باشد ، همچنین مرغ دارای ویتامین های مختلف نظیر ویتامین سی ، ویتامین ب شش ، فولات ، نیاسین ، ریبوفلاوین ، تیامین ، ویتامین ب دوازده ، ویتامین ای ، ویتامین دی و ویتامین کا می باشد.


امروزه گوشت مرغ به عنوان یکی از مهم ترین مواد غذایی محسوب می شود. از مهم ترین غذاهایی که با این گوشت تهیه می شود می توان به مرغ سوخاری ، سوپ مرغ ، مرغ شکم پر ، انواع سالادها ، انواع خورش ها و … اشاره کرد.

استاک (Stock Food) یک مایع طعم‌دار است که از حاصل پختن استخوان حیوانات با سبزیجات ساقه‌دار و معطر و برخی ادویه‌ها در آب تهیه می‌شود. امروزه استاک یکی از ارکان آشپزی بحساب می‌آید و تهیه یک استاک خوب از اهمیت بالایی برخودار است. استاک با آب گوشت معمولی یا براث (broth) کمی متفاوت است و اکثر آشپزها یا متخصصان این حوزه تفاوت‌هایی برای این دو قائل هستند.

برای تهیه استاک روش‌ها و دستورهای مختلفی ذکر شده که به نوعی بر حسب مواد اولیه اضافه شده به آب، میزان طبخ و نوع آماده سازی مواد انواع متفاوتی از استاک تهیه می‌شود. اما به طور کلی استاک‌ها در دو دسته عمده تقسیم می‌شوند.

۱ – استاک‌های قهوه‌ای (Brown Stock)

۲ – استاک‌های سفید (White Stock)

این دو دسته ارتباطی به نوع ماده اصلی (گوشت – مرغ – ماهی) استفاده شده در استاک‌ها ندارند و تنها به روش تهیه و پخت استاک بستگی دارند.

در استاک‌های قهوه‌ای استخوان را پس از اینکه در فر قرار می‌دهند در چند مرحله آن را خارج کرده و مخلوطی از رب گوجه فرنگی که با آب رقیق شده روی استخوان‌ها کشیده و دوباره در فر قرار می‌دهند. این ترکیب که در فرانسوی به آن NAPPE می‌گویند باعث تیره شدن استاک پس از تهیه آن می‌شود. استاک قهوه‌ای را با استخوان مرغ، گوسفند و گوساله تهیه می‌کنند.

استاک سفید مرحله رب زدن بر روی استخوان‌ها را نداشته و از پختن استخوان‌ها به همراه سبزیجات و ادویه آغاز می‌شود و در آخر با صاف کردن استاک به پایان خواهد رسید. که این مرحله پخت و صاف کردن استاک در هر دو نوع استاک‌ها مشترک می‌باشد. استاک سفید را با استخوان مرغ، ماهی یا حیوانات دریایی، گاو گوسفند و البته سبزیجات تهیه می‌کنند.

استاک‌ها در مرحله بعد به چهار دسته تقسیم می‌شوند :

۱ – beef stock استاک گوشت

۲ – chicken stock استاک مرغ

۳ – fish stock استاک ماهی و حیوانات دریایی

۴ – vegetable stock استاک سبزیجات


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده