بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» ساندویچ برگر گوشت بوقلمون باجعفری و پرتقال

ساندویچ برگر گوشت بوقلمون باجعفری و پرتقال

این برگر را میتوانید با انواع گوشت های سفید آماده کنید. خیلی از افراد خانواده علاقه زیادی به انواع غذاهای فست فودی دارنند و این بخاطر تغییر ذائقه در مصرف بعضی از غذاهاست و برای کامل تر شدن این برگر شما از ترکیب انواع سبزیجات مانند انواع کلم برگها ، کاهو ، خیار ، گوجه فرنگی ،جعفری ، انواع فلفل ، آووکادو یا استفاده از میوه ها آن را به یک برگر خوشمزه و مقوی تبدیل کنید.


مواد لازم : برای 2 نفر


300 گرم گوشت اردک یا گاو چرخ شده

    2 عدد نان همبرگری

    2 عدد پیاز خرد شده

    6 پره پرتقال پوست و فیله شده کنده شده

    2 قاشق غذا خوری فلفل دلمه نازک خلال شده

    4 شاخه جعفری

    1 قاشق چای خوری کره

     چند قطره از آب لیمو

     کمی نمک ، فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه :


گوشت ران چرخ شده در صورت کم بودن چربی میتوانید کمی چربی را اضافه و با هم خوب ترکیب کنید. سپس گوشت را به دو قسمت مساوی تقسیم وگرد کرده ، بعد بین دو کاغذ روغنی یا نایلون گذاشته کمی با دست روی آن را فشار داده تا گرد و تخت به شکل همبرگر در آورید.


میتوانید چند قطره آب لیمو را در موقع ورز دادن به گوشت اضافه کنید. این عمل اختیاریه


توی تابه چدنی را با کمی کره چرب کرده و گذاشته تا روی حرارت گرم شود. سپس برگر ها را توی تابه گذاشته و کمی نمک وفلفل روی آن بپاشید.


 نان را از وسط به دو نیم کرده و توی فر یا تابه گرم بگذارید تا کمی تست شود. سپس یک برگر وبعد یک حلقه پیاز کمی جعفری و 3 پر پرتقال و کمی خلال فلفل وسپس نان دوم را روی ترکیب قرار داده و با سس دلخواه سرو کنید.


خواص و فوائد گوشت سفید

 گوشت مرغ یکی از انواع گوشت سفید است که توسط اکثر افراد مصرف می شود. اما بد نیست بدانید که گوشت سایر پرندگان هم ارزش غذایی بالایی دارد و گنجاندن آنها در برنامه‌ غذایی روزمره مفید است.

همه گوشت‌ها، چه سفید و چه قرمز، منبع غنی‌ پروتئین هستند که در طول دوران رشد و ترمیم، به ویژه در کودکی و بلوغ و سالمندی به آن نیاز داریم.میزان پروتئین گوشت مرغ در مقایسه با گوشت گاو یکسان است، اما انرژی دریافتی از آن به علت داشتن چربی پایین‌تر، به مراتب کمتر است. مصرف قسمت‌های چرب مرغ مانند ران و بال برای افراد دارای کلسترول بالا مضر است و مصرف گوشت سینه برای آنها بهتر است، چون گوشت این قسمت اگرچه سفت‌تر است، اما کلسترول کمتری دارد گوشت مرغ از جمله گوشت‌هایی است که برای هیچ‌کس منع مصرف ندارد و تقریبا به تمامی گروه‌های سنی توصیه می‌شود. 


گوشت بلدرچین

ارزش غذایی گوشت بلدرچین تقریبا مشابه گوشت مرغ است و مقدار ویتامین‌ها و روی موجود در این گوشت، آن را ارزشمند می سازد.

گوشت بلدرچین حاوی مقدار مناسبی ویتامین های B5 و B3 است که در ترمیم بافت نقش مهمی دارند. خوشبختانه گوشت این پرنده، کلسترول کمی دارد و چربی کلی آن نیز پایین است، لذا افراد در هر گروه سنی می‌توانند از آن استفاده کنند.

در بین انواع گوشت سفید، گوشت بوقلمون کمترین چربی را دارد و گوشت شترمرغ بیشترین آهن را.


گوشت بوقلمون 

 از ویژگی‌های منحصر به فرد گوشت بوقلمون نسبت به سایر گوشت‌های سفید، ویتامین A موجود در آن است که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بازی می‌کند، لذا مصرف آن در فصل سرما و به خصوص به کودکان و سالمندان توصیه می‌شود.

مقدار پروتئین این گوشت نیز مناسب است و منع مصرف خاصی جز در بیماران مبتلا به نقرس ندارد.


گوشت کبک

گوشت کبک تفاوت چندانی با گوشت مرغ، غاز و اردک ندارد. شاید تنها تفاوت در میزان ویتامین B6 موجود در آن باشد.

ویتامین B6 سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شود. مواقعی که بدن نیازمند مقابله با میکروارگانیسم‌هاست به ویژه در فصل سرد سال، مصرف غذاهای حاوی ویتامین B6 مانند انواع گوشت‌ها به ویژه گوشت کبک می‌تواند از بسیاری عفونت‌های تنفسی پیشگیری‌ کند.

از لحاظ آهن گوشت کبک، فقیر است و در مقایسه با گوشت شترمرغ و حتی مرغ، آهن کمتری دارد.

میزان چربی و کلسترول گوشت کبک کمتر از گوشت مرغ است، اما به هر حال، مصرف آن سبب کاهش کلسترول خون نمی‌شود، چون این گوشت‌ها منبع چربی‌های اشباع هستند.


 گوشت شترمرغ 

یکی از ویژگی‌های شترمرغ این است که اگرچه در دسته ماکیان قرار می‌گیرد، اما گوشت آن جزو گوشت‌های قرمز است. از لحاظ کالری اگرچه گوشت قرمز است، اما کالری‌‌اش از آن کمتر است و میزان چربی و کلسترول آن هم پایینتر است

گوشت شترمرغ منبع غنی از پروتئین بوده و یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد آن آهن بالای آن است. میزان آهن موجود در گوشت شترمرغ همسان با گوشت قرمز (و حتی یک کمی بیشتر از آن) است. این موضوع به ویژه برای کسانی که دچار کمبود آهن هستند و در کنار آن مشکل کلسترول بالا دارند، قابل توجه است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده