خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه شیرینی اریس تبریز

طرز تهیه شیرینی اریس تبریز

در زبان محلی به آن سوت شیرینی‌سی می‌گویند، که از شیر، شکر، وانیل، پسته و کاکائو تشکیل می‌شود. باقلوا، نوقا، اریس، رشته ختایی، قرابیه و سجوق از جمله شیرینی‌های سنتی استان آذربایجان میباشند که در سفر به این استان میتوانید آنها را تهیه کنید. این شیرینی به دو روش ساده و پسته ای تهیه میشود.تهبه آن در منزل بسیار ساده و آسان است .


مواد لازم:

1/2 پیمانه شکر

1/2 پیمانه کاکائو

25 گرم کره

 2 پیمانه شیر

 خلال پسته به میزان لازم

طرز تهیه:

توی یک قابلمه همه مواد را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم گذاشته تا بجوش بیایدو ترکیب مانند فرنی غلیظ شود و بعد از روی حرارت برداشته و توی یک سینی را با نایلون یا سلفون بپوشانید.


وقتیکه ترکیب کمی سرد شد، ترکیب را توی سینی بریزید و روی آن را صاف کنید و خلال پسته را به ترتیب روی آن چیده و کمی روی آن را فشار دهید وسینی را کنار بگذارید تا ترکیب کاملا بسته شود و بعد آن را برش داده سرو کنید.


مقدار کاکائو بستگی به خودتان دارد می‌توانید کم یا زیاد کنید هرچقدر بیشتر باشد شکلات شما تیره تر می شود.در میان شکلات و شیرینی‌جات، شکلات تافی کشدار بسیار شبیه شیرینی اریس می‌باشد با این تفاوت که شربت این شکلات کاملا کاراملی می‌شود.


شیرینی های تبریز دربین شهرهای ایران دارای تنوع زیادی است. قرابیه یکی از قدیمی ترین شیرینی های سنتی تبریز است و طرز تهیه آسانی هم دارد. این شیرینی علاوه بر تبریز در شهرهای قزوین و زنجان در کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان هم تهیه می شود.


شیرینی نوقا تبریز دارای قدمتی بسیار زیاد نه تنها در ایران بلکه در خارج از ایران می باشد و دارای تاریخچه ای طویل است. شیرینی نوقا در اصفهان هم تولید می شود و بسیاری به آن «گز» هم می گویند. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده