دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آموزش پخت شنیسل مرغ - روسی

آموزش پخت شنیسل مرغ - روسی

درباره از بین بردن بوی زهم ماهی که امیدوارم در رابطه با تهیه ماهی در غذاهای مختلف بکارتون بیاید.

در هنگام پخت ماهی در فر، پوست ماهی به سینی فر نچسبد، بهتر است ماهی را روی صفحه‌ سیلیکونی یا سینی تفلون و یا سینی را چرب کرده و قدری آرد سمولینا یا آرد سوخاری درشت روی سینی بپاشید. برای بوی ماهی از دست زدوده شود بهتر است دست های خود را با محلول سرکه و آب و یا آب و نمک بشویید.


مواد لازم : برای 4 نفر


25 گرم کره گیاهی

 4 عدد سینه مرغ فیله شده

 4 ورقه پنیر پیتزا

 2 قاشق غذا خوری گشنیز خرد شده

 2 عدد تخم مرغ کامل

 1 قاشق غذا خوری خامه

   آبلیمو به میزان لازم

  نمک و فلفل به میزان لازم  

    پودرسوخاری به میزان لازم

    آرد به میزان لازم

   کورن فلکس یا برشتوک درشت خرد شده به میزان لازم

طرز تهیه :

سینه مرغ را با آبلیمو و نمک مزه دار کرده ،سینه مرغ از وسط به دو قسمت نازک باز کرده بطوری که از یک طرف بهم متصل باشد بعد بین دو نایلون گذاشته و با بیفتک کوب زده تا نازک شود.


بین دو لایه مرغ را دو ورقه پنیر و نیمی از کره و گشنیز گذاشته و لبه ها را روی هم گذاشته و با بیفتک کوب کمی روی آن به آرامی بزنید.


پودر سوخاری و آرد را با هم ترکیب کنید. تخم مرغ ، خامه ، نمک را با هم در یک ظرف مخلوط کرده و اول سینه مرغ را در ترکیب آرد زده و بعد در تخم مرغ زده شده بغلطانید و در مرحله دوم در کورن فلکس یا برشتوک زده تا کل سینه مرغ پوشش داده شود.


روغن را در تابه بریزید و روی حرارت گذاشته تا داغ شود.سینه های مرغ را در تابه قرار داده و دو طرف ان را سرخ و طلایی کنید.با انواع سالاد و سس ها میتوانید سرو کنید.


نکاتی در باره مرینت کردن ماهی


ماهی با زعفران

 برای زدودن بوی زهم ماهی مزه دار کردن آن است. یکی از رایجترین راهها آغشته کردن ماهی به مخلوطی پودری شامل زعفران زرچوبه پودر سیر نمک و فلفل سیاه به تنهایی یا به همراه آرد سفید است.


ادویه ماهی و زردچوبه

مرینت کردن گوشت ماهی قبل از سرخ کردن ماهی را در مخلوط آرد، زردچوبه، ادویه‌ی ماهی، نمک و فلفل بغلتانید، سپس آن را در روغن سرخ کنید.


ماهی با لیمو و پیاز

ماهی به قطعات دلخواه برای سرخ کردن بریده و تمیز شد آن را در مخلوط آبلیموی تازه، پیاز خرد شده و نمک و فلفل قرار می دهیم. این کار هم ماهی را طعم دار میکند هم بوی آن را می گیرد، فقط دقت کنید ماهی حداکثر نیم ساعت در مایه بماند در غیر این صورت ممکن است تلخ شود.


ماهی با سیر و پیاز

این دو یار دوست داشتنی، درواقع جزءلاینفک بیشتر غذاها هستند.


ماهی با رزماری

برای از بین بردن بوی بد و تند ماهی، میگو و مرغ بهترین انتخاب است.


 زنجبیل

ماهی را قبل از پخت به زنجبیل آغشته کنید و از مزه متفاوت آن لذت ببرید.


ماهی با تمر هندی

دو نوع تمرهندی شور و شیرین پیدا می‌کنید. پس این خوراکی خوشمزه را اصلا دست کم نگیرید و مخصوصا اگر به مواد غذایی ترش علاقه دارید قبل از پخت، ماهی را به تمر هندی آغشته کنید و معجزه آن را ببینید.


ماهی با گشنیز

این سبزی علاوه بر اینکه خاصیت میکروب‌زدایی دارد ضدنفخ و دل درد هم هست پس خوب است از این سبزی خوشبو در مزه دار کردن ماهی استفاده کنید.


ماهی با سرکه

قطعات ماهی را در ترکیبی از زعفران، نمک، فلفل سیاه و سرکه قرار دهید و بعد از یک ساعت سرخ کنید و از طعم ترد و لذیذ ان لذت ببرید.


 ماهی با شیر و پیاز

مزه دار کردن ماهی قبل از سرخ کردن ماهی را فیله کنید و در شیر و پیاز خلالی خرد کرده به مدت 3 ساعت بخوابانید. سپس در آبکش بریزید، با نمک و فلفل مزه دار کنید، در آرد سوخاری بغلتانید و سرخ کنید.

ماهی یکی از وعده های اصلی هر سفره ایرانی است ، چه در قلیه و خورش و بصورت کباب در غذاهای محلی مختلف استفاده شود و چه بصورت سرخ شده یا سوخاری مصرف ماهی تازه بهتر از ماهی منجمد است

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده