بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش طرز تهیه پاستا با سس دلخواه

آموزش طرز تهیه پاستا با سس دلخواه

پاستای خوشمزه، یکی از بهترین مهارت‌های آشپزی است که می‌توانید یاد بگیرید. پاستا یک غذای کم خرج است، درست کردن آن زمان زیادی نمی‌برد، و علاوه بر این، به روش‌های بسیار متنوعی می‌توانید آن را سرو کنید. 

زمان آماده سازی 20 دقیقه

زمان پخت 20 دقیقه

زمان کل 40 دقیقه


مواد لازم: برای 4 نفر

450 گرم پاستا

2 قاشق غذاخوری روغن

به مقدار لازم نمک و فلفل

دستور العمل‌

پاستا را داخل آب جوش بریزید و اجازه دهید 3 الی 8 دقیقه درون آب جوش باشند و نرم شوند. 

بعد از اینکه پاستا کمی نرم شد آن را آبکش کنید. 

شما این پاستا را می توانید با انواع سس ها مانند سس پستو، آلفردو یا گوجه فرنگی و گوشت آماده کرده و پاستا را با سس مخلوط می‌کنید. 

برای چند دقیقه پاستا را روی حرارت ملایم قرار دهید تا سس به خوبی به خورد پاستا برود.

در آخر پاستا را با کمی برگ ریحان تازه و پنیر پارمسان سرو کنید.


نکاتی در باره مزه دار کردن پاستا

پختن یک وعده پاستای خوشمزه، یکی از بهترین مهارت‌های آشپزی است که می‌توانید یاد بگیرید. پاستا یک غذای کم خرج است، درست کردن آن زمان زیادی نمی‌برد، و علاوه بر این، به روش‌های بسیار متنوعی می‌توانید آن را سرو کنید. در نتیجه، اگر وقت و حوصله شام درست کردن ندارید و یا نمی‌دانید چه غذایی درست کنید، می‌توانید به سادگی برای ناهار یا شام پاستا بپزید!


زمانی که پاستا می‌پزد، پف می‌کند و اندازه آن بزرگ‌تر از حالت نپخته می‌شود. در نتیجه به فضای زیادی در هنگام پختن نیاز دارد و به همین دلیل است که باید یک قابلمه بزرگ را برای پختن آن انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید که به مقدار 450 گرم پاستا تهیه کنید، باید حداقل یک قابلمه با گنجایش 3/8 لیتر برای پختن آن انتخاب کنید.


درست است که باید به آب پاستا کمی نمک اضافه کنید، اما یادتان باشد که هرگز این کار را قبل از به جوش آمدن آب انجام ندهید؛ چون این کار باعث می‌شود که رنگ قابلمه شما از بین برود و یا بدنه آن زنگ بزند.

اگر روی جعبه نوشته است مدت زمان مورد نیاز برای پخته شدن پاستای مورد نظر 7 الی 9 دقیقه است، بهتر است ساعت را روی7 دقیقه تنظیم کنید. علاوه بر این‌ها، یادتان باشد که پاستا نسبت به نودل‌های بلند و ضخیم، مثل فتوچینی و یا پنه کمی زودتر پخته می‌شود. معمولا مدت زمان موزد نیاز برای پخته شدن نودل‌های ضخیم و بلند، 8 الی 9 دقیقه است.


از نظر بسیاری از مردم پاستا باید به اندازه‌ای پخته بشود که اصطلاحا آن را «al dente» می‌نامیم. معنی این اصطلاح این است که پاستا به خوبی پخته شده، اما مغز آن آنقدر نرم نشده که له بشود. اگر پس از چشیدن پاستای خود متوجه شدید که هنوز برای شما کمی سفت است، می‌توانید به مدت ۱ دقیقه دیگر آن را بپزید تا خوب نرم بشود.


سس پاستا قد کوتاه

پاستاهای قد کوتاه را با سس پستو و یا سبزیجات سرو کنید. اگر یک قابلمه پنه، فوزیلی و یا فارفال درست کرده‌اید، بهتر است که آن را همراه با سس پستوی ریحان سرو کنید. برای اینکه پاستای شما طعم بهتری داشته باشد، می‌توانید چند عدد گوجه گیلاسی را همراه با کمی فلفل سبز و کدوی سبز به شکل ریز خرد کنید و این ترکیب خوشمزه را به پاستا اضافه کنید.


سس پاستا صدفی

پاستای صدفی را به شکل کرمی با کمی پنیر سرو کنید. اگر شما هم به ترکیب خوش طعم ماکارونی و پنیر علاقه دارید، می‌توانید کمی کره، آرد، شیر و پنیر (پنیر فتا، پنیر موزارلا، و یا پنیر گودای دودی) را با هم ترکیب کنید تا یک سس کرمی و خوشمزه به دست بیاید. سپس آن را به ماکارونی و یا پاستای صدفی پخته شده اضافه کنید و آن را کمی بپزید تا طعم سس به خوبی به خورد آن برود.


سس پاستای لوله‌ای

مدل ماکارونی لوله‌ای را با سس گوشتی سرو کنید. در ابتدا پاستای پخته شده را درون یک کاسه بریزید و سپس سس گوشتی (حاوی ترکیبی از گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی، پیاز و سبزیجات است) را قاشق قاشق به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید، تا سس به خوبی به خورد پاستا برود. یادتان باشد بهتر است که این مدل پاستا را به شکل خیلی داغ سرو کنید و روی آن کمی پودر پنیر پارمسان هم بریزید تا طعم آن بهتر بشود.


سس پاستای رشته‌ای و بلند

مدل پاستای بلند و رشته‌ای مثل فتوچینی، اسپاگتی را با سس کرمی و سفید، مثل سس آلفردو غلیظ سرو کنید. برای درست کردن سس آلفردو کلاسیک، باید در ابتدا کمی خامه پر چرب را همراه با سیر و کره روی حرارت قرار بدهید. علاوه بر این، بهتر است که این مدل پاستا را همراه با سینه و فیله مرغ گریل شده، و یا حتی فیله ماهی سالمون دودی سرو کنید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده