دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش رشته فرنگی ماهی با سس تریاکی زنجبیلی

آموزش رشته فرنگی ماهی با سس تریاکی زنجبیلی

فیله های ماهی قزل آلا شیرین که فقط با 20 دقیقه با سبزیجات پخته ،شیرین ، چسبنده و سرخ شده پخته می شوند، شما می توانید با دستور داده شده در پایین مطلب یک سس تریاکی خوشمزه و عالی در خانه تهیه کنید و این سس بیشتر برای افرادی که طعم‌های ملس و کمی شیرین را دوست دارند مطلوب است اما نکته جالب اینکه با این سس به دلیل داشتن زنجبیل می‌توان سردی غذا را تا حد مطلوبی گرفت. از این سس برای طعم دار شدن انواع کباب ها و غذاهای گوشتی آسایی میتوانید استفاده کنید.

20 دقیقه زمان پخت و پز 5 دقیقه زمان آماده سازی


مواد لازم : برای 4 نفر

240 گرم فیله ماهی آزاد

300 گرم مخلوط فلفل دلمه ایی رنگی

300 گرم نخود سبز

175 میلی لیتر سس تریاکی زنجبیلی دستور تهیه در زیر مطلب

100 گرم ،پیازچه مورب برش خورده 

  1 قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان

  3 بسته نودل رشته فرنگی تخم مرغی 

  2 حبه سیر، ریز خرد شده

  1 قاشق غذاخوری سس سویا سبک

  1 عدد لیمو، برش داده شده 

طرز تهیه :

نیمی از روغن را در یک وک یا ماهیتابه بزرگ ، بریزید و روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و فیله های بدون پوست ماهی قزل آلا ، را توی تابه قرار داده و به مدت 3-4 دقیقه سرخ کنید.بعد از تابه خارج کرده و توی یک بشقاب قرار دهید.

در ضمن ، یک قابلمه بزرگ آب را به جوش بیاورید ، رشته فرنگی ها را اضافه کنید و طبق دستور پشت بسته آن را بپزید واز آب رشته فرنگی کمی بردارید.

روغن باقیمانده را درون ماهیتابه یا وک گرم کنید و فلفل دلمه ای رنگی مخلوط شده را توی تابه بریزید و به مدت 2-3 دقیقه آن را بپزید.

نخود فرنگی ،پیازچه و سیر و آب برداشته شده رشته فرنگی را هم اضافه و 2 دقیقه دیگرهم بزنید. سس تریاکی را هم اضافه وکمی هم زده ، رشته های نودل و ماهی قزل آلا را با سبزیجات را توی تابه روی ترکیب بریزید و روی آنرا سس سویا بزنید و با پیازچه باقی مانده و برش های لیمو ترش سرو کنید.


طرز تهیه سس تریاکی در منزل

سس تریاکی بعد از سس سویا، پرطرفدارترین سس چینی است. این سس خوشمزه طعم متفاوتی را به غذا و حتی سالاد، به ویژه غذاهایی که با انواع گوشت مانند ماهی و فیله گوساله تهیه می‌شوند، میدهد.


مواد لازم:

1/5 قاشق چایخوری سیرله شده یا پودر سیر

1/2 پیمانه سس سویا

1 پیمانه آب یا آب آناناس

6 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای

1 قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده یاپودر آن

1 قاشق چایخوری کنجد

1 قاشق چایخوری عسل اختیاری

1 یا 2 قاشق غذاخوری آرد یا نشاسته ذرت در صورت نیاز برای لعاب دار شدن سس

طرز تهیه:

ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید.آب و سس سویا را در این ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید.

سیر، زنجبیل و شکر قهوه‌ای در صورت تمایل عسل را به این ترکیب اضافه کنید. به خوبی این ترکیب را با هم مخلوط کنید تا شکر قهوه‌ای در آن حل شود.

برای اینکه سس تریاکی غلیظ شود، در ظرفی جداگانه 1 قاشق آرد ذرت را در آب سرد حل کنیدوبه این ترکیب اضافه کنید.خوب هم بزنید تا ترکیب یکدست بدست آید. کنجد را به این ترکیب اضافه و هم بزنید . سس آماده است.

نکته :

ماهی قزل آلا از آبزیان سردآبی بوده و در زیرگروه ماهی های آزاد قرار می گیرد و بدنی فشرده داشته و باله دمی بزرگتر از ماهی آزاد دارد.

قزل آلا میزان پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 بالایی داشته و انواع این ماهی در شمال اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام وجود دارد و در اکثر نقاط جهان مصرف می شود.

مصرف بیش از حد ماهی های چرب همانند ماهی آزاد، خطر ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

ماهی قزل آلا جایگزینی عالی برای منابع پروتئینی مانند گوشت قرمز و مرغ است و این ماهی پروتئین فراوانی داشته ولی میزان چربی اشباع شده را کم می کند که منبع فوق العاده ای برای حفظ وزن و یا شاخص توده بدنی می باشد.

 از منابع مفید برای آهن ماهی قزل آلا می باشد و مصرف این ماهی مقدار آهن مورد نیاز بدن را تامین کرده و خطر ابتلا به کم خونی را کاهش می دهد.آهن ماهی قزل آلا مقاومت بدن در برابر میکروب ها را افزایش داده و هضم و گوارش آهن این ماهی راحت می باشد.

از مواد معدنی ضروری برای بدن پتاسیم بوده و به فراوانی در ماهی قزل آلا وجود دارد.

سدیم و پتاسیم تشکیل دهنده نمک خوراکی بوده و اگر مقدار پتاسیم به سدیم 2 به 1 باشد، از فشار خون بالا ممانعت می کند. پتاسیم در کاهش سکته و اختلالات کلیوی موثر می باشد.

چربی امگا3 از چربی های ضروری و بسیار مفید برای بدن بوده و در ماهی قزل آلا نیز وجود دارد.چربی امگا3 که در ماهی قزل آلا وجود دارد بدن انسان توانایی ساخت آن را نداشته و بنابراین باید از طریق مواد غذایی آن را دریافت نماید و به همین دلیل امگا3 ماهی قزل آلا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

ماهی برای افرادی که از خوردن گوشت قرمز پرهیز می کنند بسیار مناسب بوده و پروتئین مورد نیاز بدن آنان را تامین می کند.وجود پروتئین برای عملکرد طبیعی بدن ضروری بوده و حتما باید مصرف شود، زیرا پروتئین از عناصر تشکیل دهنده در ساختمان همه آنزیم ها است.

فسفر از مواد معدنی بسیار مهم بعد از کلسیم بوده و در ماهی قزل آلا نیز وجود دارد.

وجود این دو ماده معدنی در کنار هم به حفظ استحکام استخوان ها و دندان کمک می کند. فسفر موجود در ماهی قزل آلا به دفع مواد زاید از بدن کمک کرده و باعث سلامتی کیله ها می شود.

مصرف ماهی قزل آلا برای زنان باردار بسیار مفید بوده و سطح IQ در کودک را افزایش می دهد، تکامل مغز و بینایی کودک شما، اکثرا مربوط به اسیدهای چرب سالم موجود در ماهی است

همچنین خوردن ماهی از زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد جلوگیری می کند

در ماهی قزل آلا ویتامین های گروه B وجود دارد که نقش موثری در تنظیم فعالیت سلول های عصبی و سلامت سیستم عصبی و سلامت سلول های پوستی دارند.

این ویتامین ها از بروز کم خونی در بدن پیشگیری کرده یا آن را کاهش می دهند.

غذاهای دریایی ارزش تغذیه ای بالایی دارند و ماهی ها حاوی پروتئین زیاد، چربی کم و کلسترول اندک و ویتامین ها و املاح مختلف می باشند.

چربی موجود در بافت های ماهی قزل آلا از نوع اسیدهای چرب غیراشباع بوده و از لخته شدن و چسبیدن پلاکت ها به سطح داخلی عروق جلوگیری کرده و سلامت قلبی عروقی را حفظ می کند.

مصرف 4 وعده ماهی چرب در طول هفته باعث افزایش میزان کلسترول خوب شده و از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

خوردن ماهی قزل آلای پخته یا آب پز باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و نارسایی قلبی می شود.

تیروئید در جلوی گردن قرار داشته و کار آن ترشح دو هورمون بوده و کار این هورمون ها تنظیم چگونگی مصرف و ذخیره انرژی در بدن است.

کمبود سلنیوم باعث بروز تیروئید شده و غذاهای دریایی مانند ماهی قزل آلا منبع خوبی از سلنیوم بوده و در درمان تیروئید بسیار موثر می باشد.

همانطور که در بالا گفته شده ماهی قزل آلا منبع سرشاز از پروتئین هاست که در دستگاه گوارش به آسانی هضم و جذب می شود، عنصر روی در آن برای رشد کودکان و در تنظیم بلوغ جنسی نوجوانان تاثیر بسزایی دارد

مصرف آن در دوران رشد باعث جلوگیری از کوتاهی قد شده وخطر ابتدا به بیماری آسم را کمتر می کند، همچنین موجب افزایش تمرکز و بهبود حافظه هم می شود

افسردگی باعث حس ناامیدی و درماندگی شده و فرد را در انجام کارهای روزمره با مشکل دچار می کند.

ماهی با داشتن خواص آنتی اکسیدانی فراوان خطر ابتلا به بیماری های روانی و روان پریشی را کاهش داده و مصرف ماهی قزل آلا یکی از بهترین روش های موثر برای درمان افسردگی محسوب می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده