خرید از سراسر دنیا


» دسر خوشمزه کرم کاراملی تخم مرغی

دسر خوشمزه کرم کاراملی تخم مرغی

یک دسر خوشمزه تخم مرغی که در تمام دنیا محبوبیت دارد و در تمام مهمانی ها با طعم های مختلف تهیه کرده و بخاطر شکل زیبایی که دارد .همه آن را دوست دارنند.

 

مواد لازم : برای 8 قالب

400 گرم شیر تغلیظ شده

380 گرم پودرشیر خشک

1/3 فنجان یا 75 گرم شکر

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

     7 عدد تخم مرغ

      کف و دیواره قالب های سرامیکی به سایز23 سانتیمتر را با کمی کره و یا اسپری روغن چرب کنید.

طرز تهیه :

شکر را در ظرفی بریزید و روی حرارت متوسط به مدت 10 تا 15 دقیقه گذاشته تا به آرامی ذوب و کاراملی شود.

بعد از ذوب وقهوه ایی طلایی شدن شربت را توی قالب ها بریزید . در این مرحله چون شکر ذوب شده سریع میسوزد و یا سفت میشود پس باید سریع توی قالب ها بریزید.

شیر تغلیظ شده و شیر خشک را در یک ظرف بریزید و زده تا کاملا با هم صاف و یکدست شود. تخم مرغ ها را با هم در یک زمان اضافه و کاملا زده تا تمام ترکیب کرم رنک وبا هم صاف و یکدست شود.را هم را در یک مخلوط مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند. در این مرحله شما می توانید از یک قاشق چایخوری وانیل و یا اسانس لیمو استفاده کنید.

 ترکیب آماده شده را به تساوی توی قالب ها بریزید و بعد در سینی بچنید و توی سینی را تا نیمه بحدی که در زمان جوشیدن توی قالب ها آب نریزد را با آبجوش پر کنید.

فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت و یا 177 درجه سانتیگراد روشن کنید. سینی را در فر پنجره وسط به مدت 1 ساعت قرار داده تا پخته و آماده شود. بعد فر را خاموش کرده و به مدت 10 دقیقه همانطور در فر بگذارید و بعد از فر خارج کرده و پس از سرد شدن در یخچال و یا در فریزر گذاشته تا کمی سرد شود.

یک چاقو را در آب گرم زده و دور کرم را از ظرف جدا کرد و یک بشقاب روی دهانه ظرف گذاشته و آن را برگردانید.شما میتوانید روی آن را با خامه و یا عسل تزیین وسرو کنید.

    

نکات لازم برای تهیه کرم و ژله 

ژلاتین برای بسته شدن کرم مصرف میشود زیادتر از حد معین باعث سفت شدن کرم و کمتر از حد معین باعث بسته نشدن کرم میشود.

 برای اینکه ژلاتین کاملا حل شود بهتر است ژلاتین را خرد کنیم و در ظرف کوچکی بریزیم و کمی آب جوش روی ژلاتین بریزیم تا ژلاتین مرطوب شود، سپس ظرف ژلاتین را روی بخار آب جوش می گذاریم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود و بشکل مایع در آید.

برای بسته شدن کرم ها در صورت داشتن فرصت بهتر است ظرف کرم را داخل یخچال بگذاریم تا کرم بسته شود. در صورت داشتن عجله میتوان قالب را در جای یخ گذاشت ولی بلافاصله بعد از بسته شدن کرم را باید از جای یخ خارج نمود و میتوان ظرفی را پر از یخ نمود و ظرف را داخل یخ قرار داد تا کرم یا ژله بسته شود.

تخم مرغی که در شیر جوشیده میریزید نباید با شیر بجوشد کافی است تخم مرغ و شیر را مخلوط و بلافاصله از روی آتش بردارید. برای اینکه کرم را در ظرف برگردانیدباید قالب را در ظرف آب گرم که زیاد داغ نباشد یک لحظه نگاهدارید ، بعد قالب را در ظرف بر گردانیم در صورتیکه قالب مدت زیادتری در آب داغ بماند آب می شود ، آب باید بقدری باشد که داخل ظرف کرم نریزد.

برای حل کردن هر بسته ژله حاضری بطور کلی دو پیمانه آب لازم است که بهتر است یک پیمانه آب جوش و یک پیمانه آب سرد باشد. اول ژله را در آب جوش حل میکنیم بعد آب سرد را به آن اضافه کنید

برای تهیه ژله میوه در منزل ، برای هر پیمانه آب میوه دو ورق ژلاتین و مقداری شکر که مقدار شکر را در آب میوه می ریزیم و یک جوش دهید تا شکر حل شود آنرا از روی آتش بر دارید و ژلاتین حل شده را با آب میوه مخلوط و سپس مصرف کنید.

ژلاتین حل شده نباید در شیر جوشان ریخت چون شیر میبرد بلکه باید شیر بعد از جوشیدن کمی سرد شود آنوقت ژلاتین را با آن مخلوط کرد.ظرف کرم یا ژله باید از نوع فلز باشد ظرفهای چینی یا نشکن مناسب نمیباشند. 

ترجمه از شیرین میرکرمی از مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده