دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه صدف بخارپز شده فرانسوی

طرز تهیه صدف بخارپز شده فرانسوی

یکی از غذاهای متنوع و جدید در ایران که طرفداران خود را دارد استفاده از صدف خوراکی در رستورانهاست ولی بدلیل اینکه هم گران قیمت و هم به علت اینکه از طبخ و تازه گی آن مطمئن نیستید می توانید از قسمت شیلات آن را تازه تهیه کنید و صدف های خوراکی که در ایران یافت می شوند دو نوع دارند : صدف دو کفه ای و اویستر، برای طرز تهیه صدف خوراکی طبق این دستور پخت ، از صدف دوکفه ای استفاده کنید . صدف دو کفه ای یک جاندار است که جز آبزیان به حساب می رود.این دو کفه برای باز و بسته شدن از ماهیچه ای که درون صدف وجود دارد کمک می گیرند. همین ماهیچه بعد از پختن صدف قابل خوردن است.

صدف بخارپزیک غذای دریایی متنوع است که پر از عطر و طعم است. حتما صدف های زنده را از فروشگاه معتبر غذاهای دریایی خریداری کنید. آنها باید عطر دریایی سبک داشته باشند ، اما بوی ماهی ندارند. هنگامی که آنها را به خانه آوردید ، آنها را از بسته بندی آنها بیرون آورده و آنها را در یک کاسه نگهداری کنید. هرگونه مایع اضافی را از قسمت زیر کاسه تخلیه کرده و با یک حوله کاغذ مرطوب بپوشانید. آب اضافی را به صدف اضافه نکنید زیرا می تواند باعث از بین رفتن آنها شودطعم های غنی در آبگوشت در کمتر از 20 دقیقه آماده است.


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

دبستان: 10 دقیقه  پختن: 25 دقیقه  جمع: 35 دقیقه

مواد لازم : برای 4 نفر

1/2 فنجان خامه سنگین

1/4 فنجان کره بدون روغن برش داده شده را به قطعات خرد کنید

1/4 فنجان جعفری تازه خرد شده

  2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

  1 قاشق غذاخوری کره بدون روغن

  1 عدد پیاز ریز خرد شده

  4 حبه سیر ریز خرد شده

  1 کیلوگرم صدف ، تمیز شده

  1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه فشرده

  1 فنجان شراب سفید خشک و یا نصف آن جایگزین سرکه سفید یا آبلیمو

    نمک و فلفل سیاه خرد شده  

دستورالعمل :

روغن زیتون و کره را در تابه بزرگی روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز و سیر را اضافه و حدود 5 دقیقه تفت داده تا نرم شود.

صدف ، شراب یا سرکه ، خامه ، کره و جعفری را اضافه کنید. نمک و فلفل را اضافه و هم زده تا مزه دار شود.

خوب مخلوط کنید ، قابلمه را با یک درب بپوشانید و حدود 12-15 دقیقه بپزید تا صدف ها از طریق آن پخته و باز شوند.

صدف ها را به همراه آب جمع و مزه دار شده را توی ماهیتابه در کنار برش هایی از نان سرو کنید.

تغذیه

کالری: 379 کیلو کالری | کربوهیدرات ها: 7 گرم | پروتئین: 11 گرم | چربی: 24 گرم | چربی اشباع شده: 9 گرم | شکر: 1 گرم


تفاوت صدف های دو کفه ای و اویستر

 صدف هایی خوراکی از بهترین غذاهای دریایی در سراسر جهان بحساب آورده می شوند و از مواد مغذی و ویژگی های کاملا منحصر به فردی نیز برخوردار هستند. برای اینکه بدانید از میان صدف های دو کفه ای و اویستر کدام یک از تناسب بیشتری با ذائقه و سلیقه غذایی شما عزیزان برخوردار است، بهترین راه حل خرید و استفاده از هر دو نوع صدف خوراکی می باشد.

صدف دو کفه ای

برای اولین بار قصد استفاده از صدف های خوراکی به عنوان یک وعده غذای دریایی لذیذ را کرده اند، از صدف های دو کفه ای که دارای سطحی کاملا براف و صاف است، استفاده کنند. این نوع از صدف ها دارای محدودیت های مصرفی هستند و بیشتر از آن ها بصورت سرخ شده، پخته شده در سوپ و همچنین بخارپز شده استفاده می کنند که در این حالت از بوی به مراتب کمتری نسبت به صدف اویستر برخوردار است. به لحاظ وجود مواد مغذی در خود همچون صدف اویستر می ماند با این تفاوت که از میزان پروتئین بیشتری برخوردار است و برای سیر شدن یک نفر سرو 10 الی 12 عدد از این نوع صدف کاملا کافی می باشد.


صدف اویستر

این نوع از صدف های خوراکی بیشتر مناسب کسانی هستند که ذائقه خود را به مصرف غذاهای و به دنبال یک مزه نسبتا شور در طعم صدف خوراکی خود هستند. صدف اویستر از اندازه ای بزرگتر نسبت به صدف دو کفه ای برخوردار است. سطح آن کاملا غیرصاف و ناهوار می باشد و در مقایسه با صدف دو کفه ای از زمینه مصرفی بیشتری برخوردار است، مثلا از صدف اویستر می توان بصورت های مختلف گریل شده، پخته شده و همچنین سرخ شده در انواع غذاها و خوراک های خوشمزه استفاده نمود. برای هر نفر، سرو 8 تا 10 عدد از این نوع صدف توصیه می شود. ناگفته نماند معروف ترین روش مصرف صدف های اویستر به این شکل است که صدف های کاملا پخته شده را بر روی یخ گذاشته و با مقداری لیموی تازه سرو می کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده