خرید از سراسر دنیا


» استیک ماهی با ادویه /خواص و فوائد ماهی

 استیک ماهی با ادویه /خواص و فوائد ماهی

آبزیان دریایی علاوه بر منابع غنی از مواد غذایی یکی از گوشت های سفید فوق العاده خوشمزه و مقوی است .که متاسفانه به علت گرانی و تازه نبودن در دسترس همگان قرار نمی گیرد ولی امیدوارم بتوانید این آبزی سرشار پروتئین را در برنامه غذایی قرار دهید.


مواد لازم : ادویه ماهی

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

2 قاشق سوپ خوری دانه تخم گشنیز

1 قاشق سوپ خوری دانه زیره سبز

2 عدد فلفل قرمز

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1 قاشق سوپ خوری پودر سیر

 زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه :

دانه تخم گشنیز، زیره، فلفل قرمز و سیاه را درون تابه به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه روی حرارت مستقیم تفت دهید.تابه را از روی حرارت بردارید و پودر سیر و زردچوبه را به مواد اضافه کنید.

مواد را درون دستگاه آسیاب پودر و مصرف کنید.


مواد لازم : تهیه ماهی


500 گرم فیله ماهی

  2 حبه سیر له شده

  1 قاشق سوپخوری سس خردل

 1 قاشق چایخوری ادویه ماهی

   2 قاشق سوپخوری روغن زیتون

  1 قاشق چایخوری پودر فلفل

   2 قاشق سوپخوری آب لیمو ترش

       نمک به مقدار لازم

      روغن زیتون به مقدار لازم

طرز تهیه :

در ظرفی سیر له شده، سس خردل، ادویه ماهی، نمک، روغن زیتون، پودر فلفل ترکی و آب لیموترش را خوب مخلوط کنید.

فیله های ماهی را به مدت 10 الی 15دقیقه در این مخلوط قرار دهید یا با این سس فیله های ماهی را آغشته کنید.

تابه‌ای چدنی را روی حرارت قرار دهید و کمی روغن زیتون درون تابه بریزید و سپس فیله های ماهی را به مدت 5 الی 7 دقیقه در آن سرخ کنید.همراه سبزیجات دلخواه آن را سرو کنید.


درباره خواص ماهی

دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالایی است و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی داراست. ولی ویژگی مخصوص ماهی که آن را بین سایر مواد غذایی حائز اهمیت خاص ساخته است، نوع چربی موجود در آن است.

در رابطه با ماهی باید گفت ماهی حاوی مواد مغذی مهمی است که اکثر مردم به اندازه کافی دریافت نمی کنند. ماهی حاوی پروتئین با کیفیت بالا، ید، ویتامین های مختلف و مواد معدنی است. در کل غذاهای دریایی دارای پروتئین بالا، چربی کم، کلسترول کم و همین طور دارای ویتامین ها و املاح می باشند.


افراط در مصرف چربی های حیوانی، سلامت قلب و عروق را به خطر انداخته و در نهایت منجر به سکته های قلبی و مغزی می شود. ولی ماهی و آبزیان با وجود آن که از دسته مواد غذایی حیوانی هستند


با این حال نوع چربی موجود در آنها مشابه مواد گیاهی است و از اسیدهای چرب اشباع نشده به نام امگا 3 در آبزیان وجود دارد که اثرات بسیار مهمی در سلامت انسان به عهده دارد و در پیش گیری از بسیاری از بیماریها و کنترل و کمک به بهبود اختلالات و عوارض مختلف نقش مهم و سازنده ای به عهده دارد.


همه انواع ماهی برای شما مفید است. آنها حاوی مواد مغذی فراوانی هستند، که اکثر مردم از رژیم غذایی خود به اندازه کافی دریافت نمی‌کنند. ماهی حاوی پروتئین با کیفیت بالا، ید، ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی است. با این حال، برخی از ماهی‌ها بهتر از انواع دیگر هستند و انواع چرب آن در زمره سالم‌ترین نوع ماهی‌ها در نظر گرفته می‌شوند.


دلیل این است که در ماهی‌های چرب (مانند ماهی آزاد، قزل آلا، ساردین، ماهی تن و ماهی خال مخالی) مواد مغذی بر پایه چربی، بیشتر یافت می‌شود. این مواد شامل ویتامین D محلول در چربی، ماده غذایی که اکثر مردم دچار کمبود آن هستند، می‌شود. این ویتامین مانند یک هورمون استروئیدی در بدن عمل می‌کند.


ماهی می‌تواند با دردهای معمول روزمره مقابله کند زیرا این غذای دریایی، خواص ضد التهابی دارد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که روغن ماهی قدرت بهبود بیماری‌ها را در خود دارد. در واقع مصرف منظم این روغن لنفوسیت‌های B را تقویت می‌کند که مسئول مقابله با تهاجمات ویروس‌ها و باکتری هاست. همچنین موجب احساس سرزندگی و تحرک به خاطر ویتامین‌های B، D و فسفر موجود در آن می‌شود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده