ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آش آلو ایرانی با طعم نعناع

آش آلو ایرانی با طعم نعناع

دستور العمل آش آلو ایرانی گیاهی چیست؟ امیدوارم که حتی اگر قبلاً آن را امتحان نکرده اید ، دوباره امتحان کنید. قول می دهم ناامید نشوید.


بیشتر آش های کلاسیک ایرانی به تنهایی وعده های غذایی رضایت بخش هستند. آنها معمولاً پر از سبزیجات ، گیاهان و برگهای سبز ، حبوبات و غلات هستند. پخت و پز در غذاهای فارسی آنقدر مهم است که یک آشپز حرفه ای در واقع اصطلاح اشپاز "کسی که سوپ می پزاند" نام دارد و کلمه کلی آشپزی اشپازی است.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


محبوب ترین آش غلیظ ما احتمالاً آش رشته و لوبیا است، این غذا هم برای وعده های غذایی روزمره و هم برای موارد خاص تهیه می شود. این می تواند در منوی رستوران ها باشد یا در کلبه های کنار جاده ای در جاده های کوهستانی برفی فروخته شود.


بیشتر آش های ایرانی گیاهی یا حتی وگان هستند. اضافه کردن گوشت ، مرغ یا استاک معمولاً یک انتخاب است و نه یک نیاز. سوپ آلو نیز کاملا گیاهی است اما می توان آنرا با سهام نیز تهیه کرد. آش آلو با برنج غلیظ می شود و طعم آن را از پیاز کارامل شده ، زردچوبه و گیاهان می گیرد.


آلو از همه رنگ ها و انواع آن حتی آلوچه قابل استفاده است ، من این آش را با هر نوع آلو تازه ای که در دسترس باشد تهیه می کنم. در اوایل تابستان ، من آن را با آلوهای ترش های ریزدرست می کنم. شیرین و ترش ، بیشتر از طرف ترش ، عطر و طعم مشخص بسیاری از غذاهای ایرانی است. ممکن است طعم آش را با کمی شکر توازن کنم اگر آلو که استفاده می کنم خیلی ترش باشد. اگر آنها به اندازه کافی ترش نبودند ، یک قاشق یا دو قاشق آب لیمو تازه اضافه می کنم.


آلوها را قبل پختن در میکسر خرد کنید. قبل از افزودن به پایه آش ، گیاهان و اسفناج را تقریباً خرد کنید. نعناع سرخ شده سرخ شده اغلب برای چاشنی آش ها استفاده می شود اما بسیار بیشتر از آن است که از یک خوراکی استفاده کنید. نعناع خشک سرخ شده طعم زیادی به آش ها می بخشد و به هضم غذا کمک می کند. ترکیب مواد تشکیل دهنده به روش های خاص برای کمک به حفظ سلامتی یکی از مهارتهای اساسی یک آشپز فارسی است.

مواد لازم: برای 4 تا 6 نفر


1-1/2 قاشق چایخوری زردچوبه

 500 گرم آلو یا درختان تازه

 250 گرم برگ اسفناج تازه ، تقریبا خرد شده

 120 گرم برنج خیس خرده

 120 گرم لپه زرد

 3/4 قاشق غذاخوری نمک

   80 گرم گشنیز تقریبا خرد شده

   80 گرم جعفری تقریباً خرد شده

     1 عدد پیاز بزرگ ، ریز خرد شده

    3 قاشق غذاخوری روغن (کلزا ، روغن زیتون یا روغن نباتی)

    2 لیتر آب جوش

       فلفل سیاه به میزان لازم

       شکر،آب لیمو (برای تنظیم طعم در صورت لزوم)


مواد لازم: برای تزیین روی آش

   2 قاشق غذاخوری نعناع خشک

   4 قاشق غذاخوری روغن (کلزا ، روغن زیتون یا روغن نباتی)

طرز تهیه :

پیاز خرد شده را در قابلمه بریزید و روغن آن را اضافه کنید. تا زمانی که قهوه ای طلایی نشود ، روی حرارت متوسط ​​کم به مدت 15 دقیقه تفت دهید، اما هرچه پیاز را آهسته تر تفت دهید ، بهتر می شود.

زردچوبه را اضافه کرده و هم بزنید. تا بوی زردچوبه را از بین برود.


آب جوش و تمام مواد دیگر (به جز مواد تزیین روی آش) را در قابلمه اضافه کنید. به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که برنج و لپه کاملاً پخته و غلیظ شود و هر چند وقت یکبار هم بزنید تا آش ته نگیرد.


این آش باید تقریبا غلیظ ​باشد. در صورت لزوم ، کمی آب جوش اضافه کنید تا آش را رقیق تر و یا بجوشانید تا غلیظ تر شود. چاشنی ها را تنظیم کنید و اگر آش به دلخواه شما خیلی ترش بود ، کمی شکر اضافه کنید. بگذارید آش در حین آماده شدن طعم دار شود.


روغن را در یک قابلمه ای کوچک بریزید و روی کم حرارت قرار دهید. نعناع خشک شده را ریخته و هم بزنید. چند ثانیه یا تا زمانی که نعناع معطر شود ، طبخ کنید. نعناع خشک خیلی سریع می سوزد و به محض خوشبو شدن از روی حرارت آن را از بین می برید.آش را درون ظرف های سرو قرار دهید و کمی نعناع سرخ شده را به هر وعده اضافه کنید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده