خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دستور تهیه نان یونانی با پنیر فتا

دستور تهیه نان یونانی با پنیر فتا

تهیه نان در منزل و پیچیدن عطر آن فوق العاده عالی و اشتها برانگیز است مخصوصا در زمان صبح یا عطر این نان به عنوان یک پیش غذا کامل است.


مواد لازم:

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

500 گرم آرد

200 گرم پنیر فتا

100 گرم پنیر گودا

1/5 فنجان آب ولرم

1/8 قاشق چایی خوری نمک

 1 قاشق چایی خوری شکر سفید

7 گرم پودر خمیر مایه

3 قاشق غذا خوری روغن زیتون

دستور تهیه :

آرد و نمک را درون ظرفی بریزید سپس آن‌ها را با هم الک کنید و شکر و پودر خمیر مایه فوری را به آن اضافه کنید. آب و روغن را به موادتان اضافه کنید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا یک خمیر کاملا نرم به دست آورید. خمیرتان باید کمی حالت چسبنده داشته باشد.


روی خمیرتان را بپوشانید و آن را برای 1/5تا 2 ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود. داخل قالبتان را چرب کنید و خمیر را درون آن قرار دهید و سپس آن را کاملا در سطح قالب پهن کنید. 2/3 از پنیر فتا را که کاملا ریز خرد شده است روی سطح خمیر پخش کنید. با دستتان کمی از اطراف خمیر را به سمت مرکز قالب تا کنید و مجددا آن را پهن کنید تا مقداری از پنیرها داخل خمیر فرو رود.


روی خمیر را با باقی مانده پنیر فتا و پنیر گودای رنده شده بپوشانید و آن را به فر منتقل کنید. دمای فر را روی 200 درجه سانتی گراد بگذارید و حدود 30 تا 40 دقیقه به نانتان اجازه دهید تا طلایی شود و کاملا بپزد.


درباره نان

نان حاوی گلوسیدهای پیچیده، پروتئین و فیبر است. در عین حال این ماده‌ی غذایی مفید، چربی و گلوسیدهای زود جذب کمی دارد. باید بدانید که گلوسیدهای پیچیده انرژی لازم برای سوخت و ساز بدن، کنترل عملکرد مغز و سیستم عصبی مرکزی را تأمین می‌کنند.


این گلوسیدها در مقایسه با گلوسیدهای ساده دیر جذب می‌شوند. برای همین قند خون را با سرعت زیادی بالا نمی‌برند.


نان‌های سبوس داری که حاوی فیبرها و گلوسیدهای پیچیده هستند سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند و برای همین از ریزه خواری بین وعده‌های غذایی دور می‌مانید.


اگر رژیم لاغری گرفته باشید مصرف نان را فراموش نکنید به خاطر این که نان حاوی مواد چرب و قند کمی است.


 نان از آن دسته غذاهایی است که انواع مختلفی دارد و هر نوع از آن طرفداران خاص خودش را دارد. نان از طرق پختن، بخار پز کردن یا سرخ کردن خمیری به دست می‌آید که از آرد و آب تشکیل شده است.


به دلیل اینکه آرد گندم دارای مقادیر زیادی از گلوتن است و این ماده باعث ترد شدن نان می‌شود، در پخت اکثر نان‌ها از آن استفاده می‌کنند.


نان یونانی با پنیر فتا یکی از نان‌هایی است که طرفداران خاص خود را دارد و طعم آن منحصر به فرد است.


برای اینکه خمیر نان به اصطلاح بیشتر ور بیاید از خمیر ترش استفاده می‌شود. خمیر ترش، هیدرات کربن موجود در آرد و یا شکر را تخمیر می کند و گاز دی اکسید کربن تولید می نماید.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده