دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» سوپ سیب زمینی شیرین با رازیانه

سوپ سیب زمینی شیرین با رازیانه

سوپ در اصل یک رژیم غذایی است. و از آنجا که سوپ پراز مواد مغذی است، پس برای یک رژیم غذایی سالم است ، آب میوه ها به احتمال زیاد باعث کاهش انرژی می شوند و خطر فرسودگی جسمی را افزایش می دهند. از طرف دیگر ، سوپ ها پروتئین ، کربوهیدراتهای پیچیده و حتی چربی را محدود نمی کنند ، که می توانند یک وعده غذایی متعادل و مغذی تولید کنند. در حالی که یک سوپ مغذی و پروتئین بالا مواد مغذی مورد نیاز بدن را ارائه می دهد ،

موادلازم :

1/4 قاشق چایخوری زعفران

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

1/4 قاشق چای خوری دانه رازیانه

1/4 قاشق چای خوری دانه خردل زرد

1/4 قاشق چای خوری مخلوط پنج ادویه هندی

   1 ساقه پیازچه

   4 عدد سیب زمینی متوسط شیرین خرد شده

   2 قاشق غذاخوری پودرهل

   1 قاشق چایخوری زردچوبه

   1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

   1 لامپ رازیانه اندازه متوسط ​​، خرد شده

       نمک به میزان لازم

       آب به میزان لازم

طرز تهیه :

فر را از قبل با حرارت 400 درجه فارنهایت ، یا ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده وسپس سیب زمینی ها را روی ورقه پخت توی سینی بریزید و 1 قاشق غذاخوری پودر هل بپاشید و حدود 20 دقیقه آن را در فر قرار داده تا گرم ونرم شود.

روغن نارگیل را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت گذاشته تا گرم شود و بعد دانه خردل ، دانه‌ رازیانه و ادویه هندی را بریزید و کمی تفت داده تا عطر آن آزاد شود.

پیازچه، باقی مانده هل و زردچوبه را اضافه و خوب هم زده رازیانه ونمک راهم اضافه وبعد آن را توی قابلمه بریزید وسیب زمینی را از توی فر خارج کرده و با آب اضافه و گذاشته تا بجوش بیاید. زعفران را هم اضافه کرده و حرارت را کم کرده و به مدت 30 تا 45 دقیقه گذاشته تا بجوش بیاید ورازیانه خیلی نرم شود .

اجازه دهید سوپ کمی خنک شود تا طعم ها را جذب کند ، سپس در یک میکسر یا مخلوط کن کنید تا کاملاً صاف شود.سوپ را توی ظرفی بریزید و باچاشنی دلخواه سرو کنید.


اطلاعات تغذیه ای در هر وعده: 318 کالری

11.5 گرم فیبر ، پروتئین 4.8 گرم ، کلسیم 84mg (6٪ از ارزش روزانه [DV]) ، آهن 3mg (15٪ DV) ، 1،756mg پتاسیم ، 37٪ DV) ، 10mg ویتامین C (9٪ DV)

موادلازم :


درباره سیب زمینی شیرین

گونه‌ قرمز آن گوشت سفت‌ تر و خشک‌ تری دارد در حالی‌که انواع سفید و زرد، گوشت آب‌ دارتری دارند. نوع قرمز عظر بخصوصی دارد که هنگام آب‌ پز کردن بیش‌ تر محسوس است. هرچه رنگ گوشت سیب زمینی شیرین قرمز یا نارنجی‌ تر باشد، عطر آن قوی‌ تر خواهد بود. شاید دلیل این امر حضور بتاکاروتن باشد که غلظتش همراه با رنگ افزایش می‌یابد.

خواص سیب زمینی شیرین برای درمان و سلامتی

بیایید کمی بیش‌تر درباره‌ی خواص سیب زمینی شیرین برای درمان و سلامتی حرف بزنیم:

۱. سیستم ایمنی:


سیب زمینی شیرین با غنی بودن از نظر بتاکاروتن، که یک آنتی‌اکسیدان قوی است، و ویتامین ث، ب کمپلکس، آهن و فسفر، تقویت‌کننده‌ عالی سیستم ایمنی است و می‌تواند از بدن شما در برابر طیفی از شرایط و ناخوشی‌ها دفاع کند.

سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین B6 است که به آن پیریدوکسامین نیز معروف است. ویتامین B6 از متابولیسم بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تأثیر بر فعالیت های آنزیمی ، تعادل هورمونی و حفظ عملکرد کبد مراقبت می کند.

 افراد دارای کمبود ویتامین B6 بسیار تحریک شده و احساس گیجی می کنند و چنانه پیش از این در مطلب عوارض کمبود ویتامین B در سلامت نمناک خواندید بدتر از آن از کم خونی، زوال عقل و بیماری آلزایمر نیز رنج می برند.

ویتامین B6 همچنین از سیستم عصبی مراقبت می کند و افراد دارای کمبود آن مانند اختلالات روانپزشکی مانند تشنج و میگرن شناخته می شوند.

سیب زمینی شیرین یک منبع غنی از اسید اسکوربیک است، که به عنوان ویتامین C شناخته می شود و برای حفظ حرکات دودی لوله گوارش بدن ما بسیار مفید است. این حرکت مقدمه هر چیزی است که از طریق حفره دهان وارد دستگاه گوارش ما می شود.

کمبود ویتامین C در افرادی که تمایل به استفراغ و یبوست دارند همراه است. از ویتامین C نیز برای درمان اسکوروی استفاده می شود. همچنین تشدید علائم سرماخوردگی را به حداقل می رساند اما هیچ فایده درمانی ندارد.

منبع غنی ویتامین D

سیب زمینی شیرین منبع غنی ویتامین D است که برای رسوب و ذخیره کلسیم در بدن ما بسیار مهم است. کمبود ویتامین D باعث کاهش تراکم استخوان می شود که می توان از طریق آزمایش استخوان استخوان مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین به عنوان کاتالیزگر در پیشگیری از سرطان، دیابت نوع 1 و بیماری های مالتیپل اسکلروزیس عمل می کند. مقدار کافی ویتامین D برای جذب فسفر نیز لازم است. سیب زمینی شیرین برای افرادی که حداقل در معرض نور خورشید زندگی می کنند بسیار مهم است چرا که منابع اصلی سنتز ویتامین D در بدن ماست.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده