دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» عربی/ طرز تهیه شامی گیاهی با حبوبات و بلغور

عربی/ طرز تهیه شامی گیاهی با حبوبات و بلغور

شامی یا کباب شامی یک نوع غذای اصلی که بیشتر در کشورهای آسیایی تهیه می شود. این بخشی از یک غذای محبوب در غذاهای گیاهی است و باید یاد بگیریم از پروتئن های گیاهی هم استفاده و بدون گوشت هم میتوانیم غذاهای فوق العاده سالم و مقوی ، خوشمزه درست کنیم و بدن ما به تمام مواد نیازمند است.

 

مواد لازم :

 

140 گرم حدود 1 پیمانه نخود

130 گرم حدود 1 پیمانه باقلا زرد رنگ

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

140 گرم یا 1عدد پیاز رنده شده

 25 گرم حدود 5 حبه سیر رنده شده

 32 گرم حدود 1/4پیمانه بلغور خام

 50 گرم حدود 1/2پیمانه آرد نخودچی

   1 قاشق سوپخوری پودرتخم گشنیز

   1 قاشق سوپخوری زنجبیل رنده شده

   1 قاشق چایخوری زردچوبه

   1 قاشق چایخوری زیره پودر شده

      پودر فلفل قرمز و نمک و روغن به میزان لازم

 طرز تهیه :

بلغور و باقلا را با نخود بطور جداگانه در آب خیس کنید و گذاشته به مدت 1 شب بماند و مرتب در این مدت چند بار آب آن را عوض کرده تا نفخ آن گرفته شود. نخود و باقلی چون سفت تر هستند کمی هم بیشتر بماند بهتر است.

 

سپس در ابکش بریزید تا آب اضافه آن خارج شود و بعد بطور جداگانه توی میکسر بریزید و آن را پوره کنید. چون نخود بخاطر بافت آن کمی دیرتر نرم میشود و سپس پوره نخود و باقلا را با پیاز، زنجبیل ، پودر گشنیز و زیره ، نمک، فلفل ،سیر و آردنخودچی با زردچوبه توی میکسر بریزید و کاملا با هم ترکیب کرده تا یکدست و صاف شود.

 

توی یک ظرف گود روغن بریزید و روی حرارت قرار داده تا داغ شود . روغن باید بحدی باشد که شامی ها در روغن مانند فلافل شناور باشد. کمی از مایه توی قالب بریزید و قالب بزنید و یا بطور سنتی در دست حالت داده و بعد در روغن قراردهید تا اطراف آن خوب سرخ شود.

 

وقتیکه تمام ترکیب را بدین ترتیب سرخ و روی حوله کاغذی روغن اضافی آن را بگیرید وبا چاشنی های دلخواه مانند سس مایونز ،سس خردل ، انبه و یا گوجه فرنگی سرو کنید.


 درباره بلغور

بلغور گندم منبع بهترین از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و ریزمغذی‌هاست.

 بلغور چربی و کالری کمی دارد اما سرشار از پروتئین و فیبر است به همین علت گزینه مناسبی برای کاهش وزن می باشد. ۱۰۰ گرم بلغور پخته شده حاوی ۸۳ کالری است. پس اگر قصد کاهش وزن دارید بهتر است غلات را جایگزین مواد پروتئینی با چربی بالا ـ همانند گوشت قرمز ـ نمایید. فیبر موجود در بلغور باعث می شود که شما احساس سیری کامل نمایید و همچنین سرعت جذب مواد غذایی را پایین می آورد.


بلغور چربی کمی دارد، مقدار زیادی مواد معدنی مثل منگنز، منیزیم و آهن دارد، ضمن اینکه منبع خوبی از پروتئین‌های گیاهی است. پیش از همه اینها، بلغور مقدار بسیار خوبی از فیبر مورد نیاز در رژیم غذایی را تامین می‌کند که برای سلامت قلب و گوارش‌تان لازم است؛ با مصرف یک پیمانه بلغور، بیش از ۲۵ درصد نیاز روزانه شما به فیبر تامین می‌شود

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده