خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پای شکلات کارامل

پای شکلات کارامل

پای یک ظرف خمیری پخته شده است که معمولاً ازخمیر شیرینی تهیه می شود وکاملاً حاوی مواد مختلف شیرین یا خوش طعم است. پای شیرین ممکن است از میوه ، آجیل ، شکر قهوه ای یا سبزیجات شیرین پر شود. ممکن است پای با ترکیبات غذایی مانند مرغ با گوشت ، تخم مرغ و پنیر یا مخلوطی از گوشت و سبزیجات پر شود


مواد لازم : برای خمیر پای

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

150 گرم کره

250 گرم آرد قنادی

1/2 قاشق چایخوری نمک

 90 گرم شکر

   2 عدد زرده تخم مرغ

طرز تهیه:

آرد ، نمک و شکر را بر روی یک سطح الک کنید و کره خرد شده را به مخلوط آرد اضافه وبا انگشتان شروع به مخلوط کردن کنید. تخم مرغ را به خمیر اضافه ومخلوط کرده ،تا خمیر نرم ولطیفی داشته باشید.


سپس در ظرفی با در پوش به مدت 45 دقیقه در یخچال قرار دهید. خمیر را به اندازه قالب باز کنید وتوی قالب روی کاغذ پوستی خمیر را پهن کنید.


شما به سلیقه خود از یک قالب بزرگ ویا چند قالب کوچک می توانید استفاده کنید. سپس توی خمیر را یک کاغذ پوستی پهن کرده و رو آن را برای اینکه خمیر پف نکند پراز حبوبات کنید.


سپس در فربه مدت 20-25 دقیقه قرار داده تا لب های پوسته که طلایی شد از فر خارج کرده وحبوبات را بردارید. سپس با یک زرده زده شده توی خمیر را پوشش داده و5-10 دقیقه دیگر در فر گذاشته تا توی خمیر هم طلایی شود. در فر با درجه 350 قرار داده تا خمیر پخته وطلایی شود.سایز قالب  116،5 سانتیمتر


موادلازم : برای کرم کارامل 


   230 گرم (شامل1 لیوان + 1 قاشق چای خوری) شکر دانه ریز

    90 میلی لیتر گلوکز مایع 

   43 گرم کره بدون نمک

    7 گرم خامه سنگین، درجه حرارت اتاق

 طرز تهیه:

   در یک قابلمه متوسط، شکر و گلوکز را ترکیب کنید تا شکر حل شود سپس حرارت را کمی زیاد کنید تا مایع بصورت کاراملی یا شکر قهوه ای شده در آید. خامه را کم کم اضافه وهم بزنید،تا با کارامل مخلوط وصاف شود. از روی حرارت بردارید، گذاشته تا سرد شود.


موادلازم : برای لعاب شکلاتی

   126 میلی لیتر کرم سنگین

    78 گرم شکلات، ریز خرد شده

    43 گرم شکلات، شیری ریز خرد شده

    21 گرم کره بدون نمک، درجه حرارت اتاق

 طرز تهیه:

   در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط، کرم را فقط به جوش آورده واز روی حرارت بردارید.هردو شکلات را توی کرم بریزید وهم بزنید. بعداز2دقیقه کمی مایع را زده تا صاف شود. سپس کره را اضافه کنید وهم بزنید تا کره با مایع ترکیب شود.


موادلازم : برای کرم خا مه ای

   113 گرم کرم سنگین

   113 گرم شکلات شیری ریز خرد شده

    طرز تهیه:

   در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط، کرم را فقط به جوش آورده واز روی حرارت بردارید وشکلات را اضافه کنید. کاملا هم بزنید تا باهم مخلوط شود.سپس از الک رد کنید تا صاف شود.


مونتاژ کردن شیرینی


توی ظرف پخته وسرد شده 1/3 از کرم کارامل توی پوسته بریزید،20 دقیقه در یخچال قرار دهید.سپس از لعاب شکلاتی دوم به اندازه 1/3 روی ترکیب اول بریزید وکمی فندق تست شده را روی آن بپاشیدودوباره 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

خامه زده شده را توی یک کیسه بریزیدو روی شیرینی را یک شکوفه خامه ای بزنیدوبعد کمی از کارامل مایع روی آن بریزید. برای اینکار می توانید کارامل را در یک ظرف پلاستیکی بریزید وراحت روی شیرینی را مانند نم نم باران کارامل بپاشید.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده