دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» طرز تهیه چند مدل فرنی با روش های ساده

طرز تهیه چند مدل فرنی با روش های ساده

دسرهای ایرانی معطر و بی نظیر هستند. پودینگ برنج یا همان شیر برنج یک غذای ساده، خانگی و راحت است که اغلب به عنوان میان وعده یا دسر زمستانی پخته و سرو می شود. همچنین شایان ذکر است که این دستور غذا را می توان با هر شیر دلخواه درست کرد. من آن را با شیر نارگیل امتحان کرده ام و اگرچه طعم آن را تغییر می دهد، اما نتایج کاملا غلیظ، خامه ای و خوشمزه است. من معمولاً آن را با شیر بدون لاکتوز و کم چرب درست می کنم و هرچه شیر پر چرب تر باشد، پودینگ غلیظ تر و خامه تر است.


روش اول فرنی با نشاسته یا آرد ذرت

مواد لازم:

2 پیمانه شیر

2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت یا گندم

2 قاشق غذاخوری شکر

1 قاشق غذاخوری گلاب یا عرق هل یا هل پودر شده

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

1 قاشق چایخوری پودر یا مغز آجیل دلخواه

طرز تهیه:

نشاسته را در شیر سرد کاملا هم زده تا صاف و یکدست و بدون گلوله ای باشد و بعد توی یک ظرف از الک رد کرده و روی حرارت ملایم کاملا هم بزنید تا شروع بجوشیدن و غلیظ شدن کند و بعد شکر را با پودر هل و یا گلاب را هم اضافه و بگذارید تا کمی بجوشد و به غلظت تقریب ماست برسد. از روی حرارت برداشته و روی آن را با انواع پودرهای آجیلی یا پودر دارچین تزیین و گرم یا سرد سرو کنید.



روش دوم پخت فرنی با نشاسته یا آرد برنج

مواد لازم:

2 پیمانه شیر

3 قاشق غذاخوری آرد برنج

1/5 قاشق غذاخوری نشاسته برنج

2 قاشق غذاخوری شکر

1 قاشق غذاخوری گلاب یا عرق هل یا هل پودر شده

1 قاشق چایخوری پودر یا مغز آجیل دلخواه

برای رنگ آن پودر کاکائو یا زعفران اختیاری

طرز تهیه:

آرد برنج را در شیر سرد کاملا هم زده تا صاف و یکدست و بدون گلوله ای باشد و بعد کمی کنار بگذارید و بعد نشاسته برنج را هم اضافه و خوب هم زده تا صاف و یکدست شود و بعد توی یک ظرف از الک رد کرده و روی حرارت ملایم کاملا هم بزنید تا شروع بجوشیدن و غلیظ شدن کند و بعد شکر را هم اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ و پخته شود. اگر بخواهید می توانید برای عطر بیشتر آن از گلاب یا عرق هل و یا پودر هل و برای رنگ از دم کرده زعفران و یا از پودر کاکادو هم استفاده کنید.



روش سوم فرنی جهرمی

این فرنی بسیار خوشمزه و لطیف است و با با پوره سیب رنده شده درست میشود. حتما امتحان کنید.

مواد لازم:

1/2 قاشق چایخوری وانیل

1/2 پیمانه آب

1 قاشق غذاخوری شکر

1 پیمانه شیر سرد

1 قاشق غذاخوری آرد برنج

2 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق چای‌خوری پودر دارچین

1 عدد سیب درختی

طرز تهیه:

 سیب رنده شده را با شکر و آب و وانیل توی یک ظرف بریزید و هم زده بعد روی حرارت گذاشته تا بجوش بیاید و شکر حل و سیب پخته شود. بعد عسل را با پودر دارچین اضافه و بعد از هم زدن از روی حرارت بردارید، آرد برنج را توی شیر خوب هم زده تا صاف و یکدست شود و بعد روی حرارت ملایم آن را مرتب هم زده تا پخته و غلیظ شده و بعد در آخر پوره سیب را هم اضافه و بعد از کمی جوشیدن از روی حرارت بردارید و روی آن را با ترکیبات دلخواه تزیین و سرو کنید.


طرز تهیه فرنی زعفرانی و ساده با آرد برنج

فرنی یک دسر نرم ، ملایم و سنتی از غذاهای ایرانی است. برای پخت آن به شیر و برنج آسیاب شده و شکر نیاز دارید. این یک دسر بسیار سریع است.

 مواد لازم :

4 فنجان شیر سرد

4 قاشق غذاخوری کامل برنج آسیاب شده

8 قاشق غذاخوری شکر

1/2 فنجان آب

در واقع ، اگر این دسر خوشمزه ، ملایم و نرم را امتحان کنید ، دیگر به تاریخچه یا اطلاعات اضافی فکر نخواهید کرد. احتمالاً به غذای دوم و دستور العمل آن فکر خواهید کرد. از آنجا که بافت آن بسیار نرم است ، ایرانیان این غذا را به طور معمول برای کودکان می پزند. علاوه بر این ، آنها در ماه رمضان با فرنی افطار می کنند. این همیشه یک انتخاب عالی برای سفره های افطار در ایران بوده است. با این حال ، طعم و مزه آن چنان جذاب و دلپذیر است که بسیاری از مردم آن را بدون سن و بدون زمان می پزند و می خورند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده