دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» طرز تهیه اسموتی سبز با رازیانه

طرز تهیه اسموتی سبز با رازیانه

نوشیدن یک اسموتی سبز در روز می تواند به شما کمک کند میزان آهن و ویتامین K را در سیستم خود افزایش دهید . این مواد مغذی هم برای تولید گلبول های قرمز خون و هم برای استخوان های سالم ضروری هستند. اسموتی های سبز همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.اسموتی های سبز مانند اسموتی سبز خالص که حاوی سبزی های تیره مانند اسفناج و کلم پیچ است که در اسموتی سبز خالص وجود دارد نه تنها فیبر، بلکه کلسیم، ویتامین های A، C و K و فیتونوترینت های قوی را نیز فراهم می کند.


اسموتی های سبز راه خوشمزه ای برای دریافت مواد مغذی در رژیم غذایی شما هستند، به خصوص زمانی که به اسموتی ها فوق العاده غذا اضافه می کنید. سوپر فودها غذاهای با کیفیتی هستند که مقادیر استثنایی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را ارائه می دهند. آنها می توانند به ارتقاء مدیریت وزن سالم، بهبود هضم و تقویت سیستم ایمنی و سایر فواید کمک کنند. اما واقعاً سوپر غذاها برای اسموتی ها چیست و چرا باید اسموتی های سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟ در زیر، نگاهی دقیق به هفت مزیت اصلی اسموتی‌های سبز برای سلامتی و تقویت تغذیه‌ای که می‌توانید از سوپر غذاها دریافت کنید، می‌اندازیم.

اسموتی های سبز ترکیبی از میوه ها، سبزیجات و مقداری مایعات، اعم از آب، آب میوه، ماست یا شیر هستند. آنها به یک روش محبوب و راحت برای خوردن غذاهای مغذی بعد از تمرین، صبح یا به عنوان یک میان وعده سالم تبدیل شده اند. اسموتی های سبز را می توان با توجه به ذائقه شخصی، مواد موجود و فواید سلامتی مورد نظر تهیه کرد. افزودن پودر سبزیجات مغذی به اسموتی‌های سبز به آنها مواد مغذی بیشتری می‌دهد و دریافت مواد غذایی روزانه را آسان می‌کند.

اسموتی های سبز منبع عالی فیبر هستند. فیبر نامحلول موجود در سبزی‌های برگ‌دار به حرکت غذا در سیستم گوارشی کمک می‌کند، که می‌تواند به شما در جلوگیری از یبوست و ایجاد احساس نفخ کمک کند. فیبر احساس سیری را افزایش می دهد و به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. همچنین سطح کلسترول، فشار خون و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. 


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

دستور تهیه اسموتی سبز

دوره آموزشی: صبحانه، نوشیدنی، میان وعده

آشپزی: آمریکایی

زمان آماده سازی: 5 دقیقه

زمان مخلوط کردن: 2 دقیقه

زمان کل: 7 دقیقه


مواد لازم: برای 1 لیوان

1 قاشق غذاخوری رازیانه خرد شده

1 عدد لیمو کامل پوست کنده

1 عدد سیب سبز کامل

1 موز کامل پوست کنده

1 فنجان اسفناج یا کلم پیچ، یا سبزی های برگ دار دیگر

5.8 سانت یا 2 اینچ ریشه زردچوبه یا (1/2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه )

2.54 سانت یا 1 اینچ ریشه زنجبیل یا (1/4 قاشق چایخوری پودر زنجبیل )

229 گرم یا 8 اونس آب نارگیل

1 آووکادو پوست کنده و دانه گرفته


طرز تهیه:

یک مشت بزرگ اسفناج و را با آب نارگیل را با زردچوبه، رازیانه و زنجبیل توی مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید. سپس سیب و لیمو را اضافه کنید، 30 ثانیه دیگر با سرعت بالا مخلوط کنید و بعد موز و آووکادو را با مواد مخلوط شده داخل آن بریزید و آنقدر هم بزنید تا نرم و لطیف شود. بسته به مخلوط کن، ممکن است 30-45 ثانیه دیگر طول بکشد.در زمان مخلوط کردن گاهی همزن یا مخلوط کن را خاموش کرده و با یک لیسک دیواره دستگاه را تمیز کنید ا تمام مواد بطور یکدست با هم مخلوط شود.سپس در لیوان بریزید و سرو کنید.


یادداشت افزودنی های اسموتی سبز

افزودن مکمل های غذایی واقعی به اسموتی سبز شما داروی خوبی برای بدن خسته یا سبک زندگی پر استرس است. کمی سوپر فود تا حد زیادی پیش می رود. اضافه کردن هر یک از اینها حقایق تغذیه را تغییر می دهد!

گرده زنبور عسل –  گرده زنبور عسل دارای خواص ضد التهابی است و منبع خوبی از ویتامین های گروه B و آنتی اکسیدان ها است. اگر آلرژی دارید هنگام استفاده از گرده زنبور عسل احتیاط کنید. گرده زنبور عسل می تواند به ویژه در افرادی که به بابونه، قاصدک و ابروسیا حساسیت دارند، واکنش آلرژیک شدید ایجاد کند. 

ملاس Blackstrap  – بسیار مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی، ملاس شیرینی طبیعی را به اسموتی سبز شما اضافه می کند.

محصولات لبنی  -  شیر خام گاو  منبع خوبی از آنزیم های مفید، پروبیوتیک ها، امگا 3، کلسیم، آهن، فسفر، روی، ویتامین های A، D و K و پروتئین است. 

شیرین کننده های طبیعی  – شیرین کننده های طبیعی می توانند به جوانه های چشایی شما کمک کنند تا به اسموتی های سبز عادت کنند. افزودن کمی عسل، شربت افرا واقعی یا خرما می تواند به شما کمک کند تا از رژیم غذایی پر از قند دور شوید.

کره آجیل  – کره بادام، کره بادام زمینی، کره بادام هندی، تاهین (کره دانه کنجد) یا هر چیز دیگری که ترجیح می دهید چربی و مواد مغذی خوبی را با تقویت پروتئین طعم دار اضافه می کند. 

دانه‌ها  - دانه‌های کنجد، دانه‌های چیا، دانه‌های کتان، کدو تنبل یا تخمه آفتابگردان، مواد افزودنی بسیار مغذی و فیبری برای هر اسموتی هستند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده