دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه کاری کدو حلوایی سریلانکایی

طرز تهیه کاری کدو حلوایی سریلانکایی

این خورش کاری با کدو حلوایی و شیر نارگیل یک غذای مغذی و پر طعم از کشور سریلانکا است. خوراک یا خورش وگان که در زمان 30 دقیقه آماده میشود و می توانید با نان یا برنج آن را درست وسرو کنید.

این غذا بسیار خوشمزه با طعمی عالی و سالم که با کدو حلوایی و ادویه های گرم درست میشود و از نظر مزه خیلی خوش طعم هست.اگر به دنبال اضافه کردن کدو حلوایی در غذای خود هستید این دستور شروع خوبی است.


آماده سازی 15 دقیقه

مواد لازم:برای 3 قسمت

500 گرم کدو تنبل تمیز کرده و برش داده

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

1/2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

2/5 سانت چوب دارچین

3 حبه سیر ریز ورقه شده

3 غلاف هل

1 فنجان آب 

2 فنجان شیر نارگیل

2 قاشق چایخوری نارگیل رنده شده 

2 قاشق چایخوری برنج سفید 


ادویه های استفاده شده

4 تا 5 قاشق غذاخوری روغن

1/2 قاشق چایخوری فلفل قرمز

1/4 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

2 شاخه برگ کاری

1 عدد پیاز متوسط ​​ورقه شده)

2 حبه سیر ورقه شده

1 قاشق چایخوری دانه خردل


برای تزیین

2 قاشق چایخوری نارگیل رنده شده و برنج سفید (مخلوط با هم)


طرز تهیه:

در تابه ای سه قاشق غذاخوری روغن را روی شعله متوسط ​​گرم کنید. برگ کاری خرد شده، یک پیاز بزرگ و دو غلاف سیر را اضافه کنید و بگذارید 2 تا 3 دقیقه تفت داده شود. در حالی که پیازها در حال سرخ شدن هستند، 1/4 قاشق چایخوری زردچوبه، نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز و یک قاشق چایخوری دانه خردل اضافه کنید. 2 دقیقه دیگر با شعله ملایم بپزید. مواد را به ظرفی منتقل کنید و کنار بگذارید. مراقب باشید دانه های خردل یا فلفل قرمز را نسوزانید، زیرا میتواند کاری کدو تنبل را خراب کند. برای تهیه کاری کدو حلوایی از همان تابه ای که برای پخت استفاده کردید استفاده کنید. مکعب های کدو حلوایی را اضافه و یک فنجان آب بریزید (در صورتی که قبل از اضافه کردن شیر نارگیل به آب بیشتری برای نیم پز کردن کدو نیاز دارید، 1/2 فنجان بیشتر نگه دارید). قبل از اضافه کردن اولین شیر نارگیل فشرده، مکعب های کدو تنبل باید نرم باشند. اگر برای رسیدن به غلظت مناسب به آب بیشتری نیاز دارید، آن را هر بار نصف فنجان اضافه کرده و آنرا روی شعله متوسط ​​قرار دهید و در حالیکه کدوحلوایی در حال پخت است،

1/2 قاشق چایخوری زردچوبه، سه حبه سیر، سه غلاف هل و یک تکه چوب دارچین به اندازه 3 سانت اضافه و خوب مخلوط کنید و بگذارید به آرامی به مدت 20 تا 30 دقیقه یا تا زمانی که کدو حلوایی نرم شود بجوشد. می توانید درب ظرف را بپوشانید یا در حین پخت درب را باز بگذارید.

وقتی کدوها نرم شدند، شعله را کم کرده و شیر نارگیل را در آن بریزید. بچشید و در صورت نیاز کمی نمک بیشتر بریزید. 15 دقیقه دیگر به آرامی روی شعله متوسط ​​بجوشانید. تا بپزد تا به قوام دلخواه برسید: یک سس شیری رنگ و غلیظ با کدوهای نرم.

در همین حین یک ماهیتابه کوچک را گرم کنید و برنج و نارگیل را تفت داده تا خشک شود تا قهوه ای و معطر شود. سپس در هاون یا مخلوط کن پودر کنید. برنج و پودر نارگیل را به کاری اضافه کنید و چند دقیقه دیگر بپزید. با برنج یا نان سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده