خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه ماکارونی برنج شکل با سبزیجات کاراملی شده

طرز تهیه ماکارونی برنج شکل با سبزیجات کاراملی شده

این غذا با ماکارونیکه شبیه به دانهای برنج است آماده می شود و بسیار خوشمزه و دارای عطر کارملی سبزیجات است.

آماده در1 ساعت

10 دقیقه زمان آماده کردن 50 دقیقه زمان پخت

مواد لازم : برای 4 نفر

220 گرم ماکارونی برنجی

1 سیب زمینی شیرین بزرگ

2 پیاز متوسط ​​، ریز خرد شده

4 حبه سیر ، خرد شده

9 سانت زنجبیل تازه ، پوست کنده و رنده شده (حدود 1 قاشق غذاخوری)

160 گرم قارچ

1 قاشق غذاخوری سرکه

2 قاشق غذاخوری سس سویا

3 برگ کلم پیچ ،ریز خرد شده (حدود 2 فنجان)

فلفل سیاه تازه آسیاب شده

پنیر پارمزان (اختیاری)

طرز تهیه :

یک قابلمه بزرگ آب را گرم کنید تا جوش بیاید و کمی نمک اضافه کنید. ماکارونی را در حد 6 تا 7 دقیقه بپزید. بعد آنرا در آبکش تخلیه کرده و با کمی روغن ماکارونی را چرب کرده تا بهم نچسبند.

 1 عدد سیب زمینی شیرین بزرگ را پوست بگیرید و آن را به صورت مکعبی خرد کنید. یک ماهی تابه را روی حرارت گرم کنید. کمی روغن نباتی اضافه کرده و بعد سیب زمینی های شیرین را اضافه کرده و در یک لایه مرتب کنید. آنها را روی حرارت زیاد بپزید تا حدود 4 دقیقه شروع به کاراملی شدن و سرخ شدن کنند. آنها را برگردانید و حدود 3 دقیقه دیگر بپزید.

حرارت را کم کنید و سیب زمینی های شیرین را به صورت توده ای به سمت یک طرف تابه فشار دهید. 2 پیاز با اندازه متوسط ​​به وسط ظرف اضافه کنید و کمی نمک بپاشید. و تفت داده تا نرم و سبک شود و گاهی اوقات هم بزنید ، تا زمانی که پیازها شروع به سرخ شدن کنند. 4 حبه سیر خرد شده و 1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده اضافه کنید و آنها را درون پیازها هم بزنید. پیازها را کنار تابه ، کنار سیب زمینی های شیرین فشار دهید ، جایی که آنها همچنان کاراملی می شوند.

قارچ خرد شده را به مرکز داغ تابه اضافه کنید و آنها را به مدت 4 دقیقه بپزید بدون اینکه چرخانده شوند. سپس هم بزنید و 4 دقیقه دیگر بپزید. در این مرحله ، همه چیز باید خوب پخته شود. پیازها باید کاملاً قهوه ای تیره و سیرها طلایی و نرم باشند. سیب زمینی باید نرم شود.

در یک کاسه ، 1 قاشق غذاخوری سرکه ، 2 قاشق غذاخوری سس سویا و 2 قاشق غذاخوری روغن را با هم مخلوط کنید.بعد به ماهی تابه و سبزیجات اضافه کرده و همه چیز را با هم مخلوط کنید ،همه مواد را با هم حدود 3 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید. سپس حرارت را زیاد کنید.

ماکارونی را به تدریج اضافه کنید و هر بار در یک فنجان تکان دهید و مرتباً هم بزنیدو کاملا با بقیه سبزیجات روی حرارت زیاد به مدت 5 دقیقه مخلوط را با هم خوب تفت دهید.

در آخر ، 2 فنجان سبزی خرد شده را درون مخلوط بریزید و 1 دقیقه دیگر یا تا زمانی که سبزیجات نرم شوند بپزید. حرارت را خاموش کنید و مزه آن را بچشید. در صورت نیاز نمک و فلفل اضافه کنید. در صورت تمایل ، گرم و با رنده شده پنیر پارمزان سرو کنید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده