خرید از سراسر دنیا


» آموزش پخت خوراک کباب ترکیه با بادمجان

آموزش پخت خوراک کباب ترکیه با بادمجان

این کباب یا خوراک بیشتر شبیه کباب تابه ایی ما ایرانی هاست و در ترکیه به اسم کباب شناخته می شود و این غذا برای ناهار یا به عنوان شام میتواند گزینه خوبی باشد. غذاهای ترکیه فوق العاده خوشمزه و متنوع هستند و از نظر غذایی نزدیک به ذائقه ایرانیهاست و این دستور تهیه غذا عالی و بدون هیچ مواد اضافی که بخواهید از بیرون تهیه کنید و در یخچال اکثرا موجوده تهیه می شود. این غذا را می توانید در فر تهیه کنید و اگر فر نداشتید مهم نیست در آرام پز یا روی حرارت خیلی کم اجاق گاز هم آماده می شود. این یک دستورخوراک است که از نظر ظاهری زیبا و مناسب لذیذ و خوش طعم است. مطمئناً این دستور غذای خوشمزه را دوست دارید ، که می توانید برای میهمانان و خانواده خود آماده کنید. اگر بخواهید می توانید همراه با برنج نیز سرو کنید ،

مواد لازم:برای 6 نفر

1 کیلوگرم گوشت گوساله

5 عدد بادمجان

4 عدد فلفل سبز

4 حبه سیر

1 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه

1 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

2 عدد گوجه فرنگی

1 قاشق چایخوری نمک

2 عدد پیاز

3 لیوان آب

3 قاشق غذاخوری روغن گیاهی

طرز تهیه :

گوشت را بپزید و بعد به غذا اضافه کنید، توی یک قابلمه کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار داده و بعد گوشت را بریزید و کمی آن را تفت داده تا آب گوشت کشیده و بوی زهم آن گرفته شود.

3 لیوان آب روی آن بریزید و روی حرارت گذاشته تا زمانی که گوشت پخته و نرم شود.

بعد روغن را در تابه بریزید و پیاز را در آن اضافه و تفت داده تا نرم و سبک شود. سپس فلفل های قلمی خرد یا حلقه شده را هم اضافه و کمی تفت دهید.گوشت پخته شده را هم اضافه کنید و تفت دهید تا کمی سرخ شده ، به ترتیب سیر له شده ( اختیاریی) ، نمک ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز را هم اضافه و کمی هم بزنید بعد بادمجان های نگینی خرد و کمی سرخ شده را هم اضافه کنید.(بادمجان ها که از آب بیرون آورده و در سبد ریختید با یک کاغذ حوله ایی آن را کاملا خشک کرده تا آب اضافی آن گرفته شود و در روغن داغ سرخ کرده و بعد روغن اضافه آن را بگیرید.)

در ظرف مورد نظر بادمجان را توی کف ظرف بریزید و بعد گوشت پخته شده را هم روی بادنجان ها بریزید و کمی هم زده تا با هم مخلوط ولی بادنجان له نشود و بعد گوجه فرنگی را قاچ کرده روی ترکیب چیده و همینطور فلفل سبز قلمی را از وسط به دو نیم کرده و بذر آن را خارج و بین گوجه فرنگی بچینید و 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در 1 فنجان آب هم زده شده و روی غذا بریزید و یا به جای رب 1 پیمانه سس سالسا یا آب گوجه فرنگی و کمی هم پودر فلفل بیشتر اگر دوست دارید به روی غذا بپاشید.

اگر فر نداشتید این غذا را توی آرام پز یا روی اجاق گاز با شعله کم گذاشته تا پخته و آماده شود و یا ظرف ترکیب را در فر به مدت 30 دقیقه با دمای 180درجه سانتیگراد و یا 360 درجه فارنهایت گذاشته تا پخته شود.

این یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه که با سلیقه ما ایرانی ها هم بسیار مطابقت داره کباب شاهزاده است که با انواع کباب‌های دیگر متفاوت است و از ترکیب گوشت و بادمجان و فلفل تهیه می‌شود. حتما این غذا را تهیه کنید واز خوردن آن در کنار افراد خانواده لذت ببرید.شما می توانید با برنج و یا نان با سبزیجات تازه ، سالاد یا ترشی در کنار نان سرو کنید

نکاتی در باره بادمجان

 بادنجان طبیعتی گرم و خشک دارد و در دو نوع دلمه ایی و قلمی و مامعمولا از بادمجان سیاه برای استفاده در غذاها استفاده میکنیم.درتمام کشورها به رنگهای مختلف وجود دارد که هرکدام هم طعم و خواص خود را دارد.

 بادمجان در ترکیه به رنگ قرمز است که این بادمجان دلمه‌ای در سه نوع گیلاسی ، قرمز ترکی و گوجه فرنگی که در دو نوع قلمی و دلمه ایی است.

بادمجان کالیوپ بنفش راه راه است که خیلی پرخاصیت است و بخاطر شکل زیبایی که دارد ومورد توجه است. چون بسیار خوشمزه و دارای طعمی ترد و شیرین است و این بادمجان ها بعد از سه ماه بر روی ساقه رشد می کند.بادمجان آفریقایی در ابتدای رشد به رنگ سبز است بعد به رنگ زرد تبدیل می شود.

پوست این بادمجان نازک و بیشتر شبیه به موز است و در دو نوع قلمی و دلمه ایی است که بیشتر از رنگ سبز آن در پخت و پز استفاده می کنند.با توجه به خواص و تنوع غذایی بادمجان از این غذا می توانید در خیلی از غذاها از آن استفاده کنید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده