خرید از سراسر دنیا


» آموزش پخت سنتی کوفته با آرد نخودچی

آموزش پخت سنتی کوفته با آرد نخودچی

از انواع غذاهای قدیمی و در عین حال بسیار معروف و محبوب در میان ما ایرانی ها می باشد. فست فود‌ها برای سلامتی ما بسیار مضر است، از طرف دیگر اکثر غذا‌های سایر ملل نیز آنقدر با ذائقه ایرانی کاملا هماهنگ نیست که به عنوان یکی از غذا‌های اصلی وارد برنامه غذایی ما ایرانی‌ها شود.به فکر تنوع در رژیم غذایی خود هستید، غذا‌های سنتی کشورمان که در گوشه و کنار ایران تهیه می‌شوند، می‌توانند تنوع زیادی را به برنامه غذایی ما بدهند. از طرف دیگر این غذا‌های سنتی خواص بسیاری نیز دارند. انواع کوفته جزو غذا‌های اصیل کشورمان محسوب می‌شوند و یکی از محبوب‌ ترین آن‌ها کوفته نخودچی است.

مواد لازم :

1000 گرم گوشت چرخ کرده

2 عدد پیاز

4 عدد تخم مرغ

6 قاشق غذا خوری آرد نخودچی

سبزیجات معطر شامل تره و جعفری به میزان دلخواه

نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه

یک پیاز را رنده و با گوشت مخلوط کرده و بعد از آن آرد نخودچی و تخم مرغ را اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. به ازای هر نفر باید یک تخم مرغ به مواد کوفته اضافه کنید. سبزی خرد شده را با نمک و فلفل به بقیه مواد اضافه کنید.

بعد از آنکه همه مواد را مخلوط کردید و خوب ورز دادید، بگذارید حداقل نیم ساعت بماند تا اصطلاحا خودش را بگیرد. سپس آن را در اندازه یک سیب یا پرتقال کوچک گرد کنید.

پیاز باقی مانده را ریز خرد و کمی تفت دهید و زردچوبه به آن اضافه و بعد با دقت کوفته ها را در ته ظرف بچینید و دوباره کمی تفت دهید. سعی کنید همیشه کوفته را در تابه های بزرگ درست کرده ولی اگر نداشتید و مجبورید کوفته ها را روی هم قرار دهید، ظرف را تا بالا پر آب نکنید چون احتمال وا رفتن کوفته ها بیشتر می شود.

بعد از آن که در ظرف را گذاشتید، شعله اجاق را کم کنید تا برای حدود دو تا سه ساعت کوفته تان حسابی مغز پخت شود.

هویج و سیب زمینی را هم پوست بکنید و در آب کوفته بریزید

برای خوش رنگ شدن و خوش طعم تر شدن می توانید بعد از به جوش آمدن غذا یک قاشق رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. بعد از آنکه از پختن غذا مطمئن شدید، آن را در ظرف بپیچید و با همان هویج و سیب زمینی آب پز شده و برگ جعفری تزئین کنید.

نکته :

بعد از آن که مواد کوفته را با هم مخلوط کردید خوب ورزش دهید تا خودش را بگیرد.

در قدیم به جای آرد نخودچی از نخود یا لپه خام استفاده می کردند. آن را از روز قبل خیس می کردند، بعد آن را له کرده و در کوفته می ریختند.

کوفته نخودچی غذایی سرشار از پروتئین است، ترکیب گوشت قرمز که مقادیر زیادی از آهن و پروتئین را دارد با آرد نخودچی که دارای پروتئین بسیاری است، باعث می‌شود که این غذا سرشار از پروتئین باشد. از طرف دیگر به راحتی می‌توانید آرد نخودچی را در منزل تهیه کنید، به این ترتیب آرد نخودچی هیچگونه ترکیب اضافه‌ای نخواهد داشت. این آرد همچنین منبع خوبی از فیبر است، زیرا از حبوبات تهیه می‌شود و تمام حبوبات مقادیر قابل توجهی از فیبر دارد. اکنون که با طرز تهیه کوفته نخودچی آشنا شده‌اید، می‌توانید آن را در برنامه غذایی خود جای داده و از میل کردن آن لذت ببرید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده