خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش فوت و فن های خورشت خوشمزه با طعمی عالی

آموزش فوت و فن های خورشت خوشمزه با طعمی عالی

بیشتر از غذاها که نیاز به چاشنی ترشی دارد مانند آبلیمو ، بهتر است آن را پس از خاموش کردن شعله گاز به آن اضافه کنید تا رنگ خورشتان تغییر نکند.

برای گرفتن چربی بیش از حد غذا می توانید تعدادی یخ را داخل نایلون فریزر بگذارید و در آن را سفت ببندید و آن را درون خورش بی اندازید ، چربی های غذا به دور یخ جمع می شوند و می توانید آن ها را از داخل خورش جدا کنید.

در صورت لزوم غذا به رب گوجه فرنگی و خوش رنگ شدن آن ، به مقدار نیاز مان رب گوجه را داخل کمی روغن تفت می دهیم که هم رنگ آن خوش رنگ شود و هم خامی آن گرفته شود.

برای خوشمزه شدن خورش قیمه حتما لپه ها را 24 ساعت قبل خیس کنید و برای وا نرفتن آن داخل خورش نیز آن را با گوشت و پیاز تفت دهید.

برای خوشمزه تر شدن خورش فسنجان، یک باره به آن آب اضافه نکنید بلکه به مقدار کم آب سرد را کم کم اضافه کنید تا گردوها به روغن بیفتد، در آخر نیز یک قالب یخ متوسط در خورش بی اندازید تا به آن شوک وارد شود.


خورش های خوشمزه

در کل خورش ها به زمان بیشتری برای پخت و جا افتادن نیاز دارند، قورمه سبزی نیز از این امر مستثنی نیست، این خورش نیز به مدت زمان طولانی و شعله خیلی کم نیاز دارد. برای خوشمزه شدن این خورش سنتی می توانید از آب قلم نیز استفاده کنید.

برای اینکه یک خورش محلی خوش مزه به اسم باقلا قاتق داشته باشید یکی از تخم مرغ ها را هنگام اضافه کردن به خورش آن را کامل هم بزنید تا در تمام خورش مخلوط شود و بقیه تخم مرغ ها را در خورش درسته نگه می داریم.

نکاتی برای انواع خورش   

برای تهیه خورش ها به نکات ذیل توجه کامل داشته باشید:

خورش باید با حرارت ملایم طبخ شود.

خورش را نباید زیاد به هم زد زیرا بهم زدن خورش باعث له شدن مواد و از بین رفتن شکل آن می شود.

انواع سبزی را باید بعد از پخته شدن گوشت داخل خورش ریخت.

چاشنی خورش ها بستگی به ذائقه اشخاص دارد بدین جهت ممکن است برحسب ذائقه چاشنی آن را کم یا زیاد کرد.

خورش باید کم آب و کلاً جا افتاده باشد.

برای سرخ کردن پیاز باید دقت کامل کرد که پیاز زیاد سوخته نباشد یا سفید نماند بلکه رنگ آن کاملا طلائی شود.

نمک و ترشی و چاشنی خورش را باید در اواخر طبخ داخل خورش ریخت.

گوشت کلیه خورش ها باید با حرارت ملایم در ظرف بسته پخته شود و بعد سبزیجات آن اضافه گردد.

وقتی تمام مواد خورش پخته شد در آن را باز می گذاریم تا آب زیادی آن تبخیر شود.

برای تهیه پیاز داغ

برای تهیه دو تا سه قاشق پیاز سرخ کرده که در تمام خورش ها مصرف می شود باید سه تا چهار عدد پیاز متوسط را خرد کرد و با سه تا چهار قاشق سوپخوری روغن آبکرده در ظرفی ریخت و رویی آتش گذارد و گاهی آهسته به هم زد تا پیاز طلائی رنگ شود. و بلافاصله یک استکان آب ریخت که رنگ آن زیاد تیره نشود.   

چند نکته ضروری در مورد طبخ خورشها

ابتدا گوشت خورش را كمی سرخ می كنیم تا در موقع پختن كف نكند ، چون كف در اثر جوشیدن ، و باعث بدرنگ شدن خورش می گردد.

خورش باید با حرارت ملایم پخته شود ، ضمنا كم آب و جاافتاده باشد.

انواع سبزیها را باید بعد از پختن گوشت به آن اضافه كنیم.

خورش را نباید زیاد هم بزنیم، چون باعث له شدن مواد درون آن می شود.

پیاز خورش را طوری خلال كنید، كه همه به یك اندازه باشد تا در موقع سرخ كردن، همه یكدست طلایی شود . برای خوشرنگ تر شدن پیاز داغ می توانید، كمی زردچوبه اضافه كنید.

نمک و ترشی خورش را در آخر طبخ اضافه كنید . مقدار ترشی و چاشنی را می توان به میل و ذائقه كم و زیاد كرد.

 نکته خوشمزهتر شدن قیمه

گوشتی که برای تهیه این خورش مورد استفاده قرار می‌گیرد، گوشت خورشی است که یا از گوشت گوساله تهیه می‌شود که بهتر است مغز ران باشد یا گوشت گوسفند که در این صورت گوشت سردست را به شما توصیه می‌کنم.

ظرف مناسب پخت این غذا، قابلمه مسی است و بهتر است خورش آماده شده را در ظرف سفالی و به رنگ فیروزه‌ای سرو کرد تا به این ترتیب غذا ظاهری زیبا پیدا کند.

هرگز در خورشتان آب‌لیمو نریزید بلکه آن را با لیموعمانی و رب گوجه‌فرنگی ترش مزه‌دار کنید. یادتان باشد که برخی از رب‌های گوجه‌فرنگی ترش مزه هستند و می‌توانند به هر چه خوش‌طعم شدن خورش کمک کنند.

برای آماده کردن لپه، بعد از خیساندن، آن‌ها را چند دقیقه در آب بجوشانید و کف سیاه حاصل از جوشیدن را بگیرید تا بوی خاص آن از بین برود و افزودن این لپه‌ها به خورش، طعم بهتری به آن خواهد داد. در غیر این صورت لپه‌ها را به همراه گوشت تفت دهید و سپس آب را در خورش بریزید تا مواد در کنار هم بپزند و لپه‌ها شکل خود را از دست ندهند.

رب گوجه‌ فرنگی و زعفران از عوامل رنگ دهنده به این خورش هستند و افزودن کمی دارچین به غذا طعم بهتری به آن خواهد داد.

 لیمو عمانی‌ها را 20 دقیقه قبل از سرو به خورش اضافه کنید زیرا زود انداختن آن‌ها باعث تلخی خورش می‌شود. دیر انداختن آن‌ها باعث می‌شود که غذا طعم لیموعمانی پیدا نکند.

هرگز روی خورش قیمه، چیپس خلالی نریزید بلکه خودتان خلال‌های سیب‌زمینی تازه را سرخ و همراه غذا سرو کنید.

انداختن 2 عدد گوجه‌فرنگی قاچ شده در خورش، هم طعم بهتری به این غذا می‌دهد هم باعث می‌شود تا این خورش رنگ بهتری پیدا کند.

این غذا باید با یک بشقاب سبزی خوردن و برنج زعفرانی سرو شود. ته‌دیگ برنج هم باید از نوع نانی باشد زیرا این غذا با خلال‌های سیب‌زمینی سرو می‌شود پس نباید ته‌دیگ غذا را هم سیب‌زمینی گذاشت. به خاطر داشته باشید که گذشتن ته‌دیگ نان در کنار این خورش طعم به یادماندنی‌ای به آن خواهد داد.

نوشیدنی‌ که به شما پیشنهاد می‌کنم با این خورش میل کنید، دوغ، شربت به‌لیمو و شربت گل سرخ است که با نوشیدن آن‌ها وعده غذایی‌تان کامل خواهد شد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده