دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نان کدو سبز با طعم رز ماری

نان کدو سبز با طعم رز ماری

تهیه نان یکی از مهمترین قسمتهای آشپزی محسوب می شود و شما می توانید با اضافه کردن سبزیجات مختلف طعم و مزه فوق العاده به نان میدهد

موادلازم :

 390 گرم آرد

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن
 1/2 قاشق چای خوری بکینگ پودر

 1/2 فنجان کره ذوب شده بدون نمک

 1/4 فنجان روغن زیتون

 1/2 قاشق چایخوری نمک

 1/2 فنجان شکر

   2 قاشق چایخوری جوش شیرین 

   1 قاشق چایخوری رزماری خشک شده

   2 عدد تخم مرغ

   1 قاشق غذاخوری لیمو

   3 فنجان کدو سبز رنده شده

 فر را با حرارت 350درجه فارنهایت روشن کنید.قالب نان به سایز22 *35 سانت وتوی فالب را آماده و با کره چرب کنید.  

طرز تهیه :

آرد، جوش شیرین، بکینگ پودر، نمک، رزماری را با هم ترکیب کنید.تخم مرغ را با هم زده وشکررا هم اضافه کنید و هم بزنید.کره ذوب شده و روغن زیتون را درلیمو و کدو سبز رنده شده هم بزنید.


سپس مواد خشک وباقی مواد دردستور داده شده را به ترکیب تخم مرغ اضافه کرده وخوب مخلوط کنید.مایع را درقالب بریزیدو درفربه مدت40 تا 50 دقیقه قراردهید.اگرمقدار ترکیب زیاد بود، دردو قالب بریزید تا نان پخته و آماده شود.

 تاریخچه نان

در ترکیب غذایی مردم دنیا و ایران جایگاه ویژه ای دارد و در حال حاضر پرمصرف ترین محصول غذایی است که از انواع آرد غلات تهیه می شود. نان یکی از قدیمی ترین غذاهایی است که بشر آن را تهیه کرده است. بشر وقتی خواست نان تهیه کند به روش مسطح آن را تولید کرد.


در نان‌های اولیه، تخمیری صورت نمی گرفت. بعدها انسان متوجه شد که اگر خمیرمایه یا خمیر ترش به آن اضافه شود ، سالیان زیادی مردم ثروتمند از نان‌های سفیدومردم فقیر از نان های تیره استفاده می‌کردند.


 از غذاهای اصلی مردم بوده که همیشه در سفره های آنان جایگاه ویژه ای دارد.این نان گندمی از گندم تصفیه شده که از فیبر و مواد مغذی بسیاری محروم شده است ساخته می شود.سبب افزایش زیادی در پیک قند خون و منجر به افزایش مصرف کالری شود بسیاری از مارک های که از گندم کامل ساخته می شود هنوز هم حاوی عمدتاً دانه ساییده شده است.


کدو سبز یکی از بهترین سبزیجاتی است که بسیار کم کالری و سیر کننده می باشد و می توان آن را به صورت خام یا پخته مصرف کرد . این سبزی در بین افراد دیابتی طرفداران زیادی دارد و سبب کاهش قند خون می شود.


فیبرهای محلول درون کدو سبز مانع از ایجاد گلوکز در خون می شوند.فیبرهای نامحلول موجود در کدو سبز با ایجاد باکتری های مفید و سم زدا به تقویت و حفظ سلامت سیستم گوارشی مثل روده و معده کمک می کند و سموم اضافه و چربی ها پاک سازی می کند. پتاسیم فراوان و فیبرهای محلول و نامحلولی که کدو دارد کبد را سرحال می کند و به سم زدایی در بدن می پردازد.


از کدو سبز از کدو سبزهای کوچک و تازه استفاده کنید چون مقدار زیادی از مواد مغذی کدو سبز در پوسته جوان آن ذخیره شده است. کدو را باید به صورت شسته نشده در کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کرد، در این صورت تا هفت روز می توان آن را نگهداری کرد.می توانید کدو سبز را به روش های زیر مصرف کنید.


رزماری یک گیاه است که در مناطق مدیترانه ای به وفور یافت میشود و در زمان باستان ، یونانی ها از این گیاه برای کمک به حافظه و تحریک مغز استفاده میکردند.این گیاه حاوی یک روغن ضروری است که به زنده ماندن و افزایش حافظه کمک میکند


رزماری یکی از ادویه جاتی است که بالاترین میزان آنتی اکسیدان را دارد و میتواند به مبارزه با باکتری ها و سرطان کمک کند.رزماری از طیف وسیعی از روغن ها، فنولیک اسیدها و فنولیک دیترپن ها ساخته شده اند و همچنین خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و اثرات ضد سرطانی دارد.


رزماری، دارای اثرات آنتی اکسیدانی است که از کبد محافظت میکند و روند بیماری را در افراد آلزایمری بهبود می بخشد. برگهای رزماری دارای خواص ضد تشنج هستند.این خواص اسپاسم ناخواسته عضلانی را کاهش میدهد.


که روغن رزماری گرفتگی قلب را هم درمان میکند.این گیاه با کاهش آسیب اکسیداتیو مفاصل و بافت های اطراف از پیشرفت آرتروز روماتوئید جلوگیری میکند.محدودیت استفاده از رز ماری در بسیاری از مطالعات ذکر شده است بنابراین دانستن عوارض جانبی آن نیز مفید است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده