خرید از سراسر دنیا


» ساندویج مرغ تند با گشنیز

ساندویج مرغ تند با گشنیز

چیکن برگر از سینه مرغ کبابی یا سوخاری به همراه سس مخصوص استفاده می شود. از نظر کالری، چربی و ارزش غذایی، چیکن برگر ها به مراتب در شرایط بهتری در مقایسه با برگرهای با گوشت چرخ کرده قرار دارند. به طور کلی چیکن برگر از سینه مرغ کبابی یا گریل شده به همراه سس مخصوص و نان گرد تهیه می شوند. همچنین مخلفاتی مثل گوجه، کاهو و خیارشور به همراه سس مایونز یا قرمز هم در آن ها استفاده می شود.


 موادلازم:

1/4 فنجان سس مایونز کم چربی  

    2 قاشق غذا خوری گشنیزخرد شده

    1 قاشق چایخوری آبلیمو

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

    1 حبه سیر خرد کرده  


مواد لازم : برای مرغ برای مزه دار کردن مرغ

 

1/4 قاشق چایخوری نمک

1/4 فنجان تخم مرغ

   3 قاشق مربا خوری سس گوجه فلفل

   1 قاشق چای خوری پونه کوهی خشک

  2 عدد سینه مرغ بدون استخوان  

   6 فنجان خرده نان

   2 قاشق غذا خوری روغن زیتون 

      پیازقرمزحلقه شده با برگ کاهو به میزان لازم

 

طرز تهیه:


سس مایونز وگشنیز خرد شده و آب لیمو ویک حبه سیر را باهم مخلوط کنید .


تخم مرغ، سس فلفل، پونه، و نمک را در یک کیسه پلاستیکی ریخته وبه مدت 4 ساعت گذاشته تامزه دار شود.


سپس نان خرد شده ومرغ را با ادویه درمیکسر بریزید ومخلوط کنید. مایع را در اندازه وبه شکل یک برگرگردو منظم کرده ودرخرده نان زده در روغن سرخ کنید.


سپس برروی دستمال حوله ای گذاشته روغن اضافی آن را بگیرید. در روی نان با پیاز وکاهو وسس مایونز آماده کنید.


نکاتی برای مرغ

هیچ غذایی به اندازه همبرگر را نمی توان آمریکایی دانست هر چند نام آن از یک شهر آلمانی گرفته شده است. یکی از محبوب ترین ساندویچ ها و غذاهای فست فودی در جهان و غذای ملی ایالات متحده محسوب می شود.

برگر ها را تنها با گوشت درست نمی کنند؛ چراکه چیکن برگر، نوع مرسوم دیگر این غذاست که طرفداران خاص خودش را دارد؛ در چیکن برگر، به جای گوشت از مرغ گریل شده یا مرغ سوخاری به همراه نان و مخلفات مثل گوجه و خیار استفاده می شود.


نوعی ساندویچ که از یک تکه گوشت چرخ کرده که لای یک نان گرد قرار گرفته تشکیل می شود. گوشت این ساندویچ می تواند در ماهیتابه سرخ شود یا روی آتش گریل و کباب شود. همبرگر با مواد مختلفی مثل کاهو، گوجه، خیارشور، پیاز، پنیر یا فلفل سرو می شود و با انواع سس های خردل، مایونز، کچاپ و … سرو می شود.


با توجه به این که چه ماده ای در همبرگر استفاده شده باشد انواع مختلفی از این ساندویچ مثل چیزبرگر، ماشروم برگر و … به وجود می آید. به طور کلی اصطلاح برگر به تکه گوشتی گفته می شود که در این ساندویچ استفاده می شود. هرچند انواع گیاهی همبرگر هم وجود دارد که به جای گوشت از سبزیجات مختلف برای تهیه آن استفاده شده است.


خواص مرغ به خاطر میزان پروتئین بالای آن در دنیا شناخته می شود. تفاوت مرغ ها هم بر اساس نوع پرورش آنهاست مانند مرغ های ارگانیک که پرورش آزاد دارند و مرغ هایی که با تزریق هورمون رشد می کنند و به شکلی غیر طبیعی بزرگ می شوند

ارزش غذایی مرغ


   آب 63.79 گرم

   انرژی 190 کیلو کالری

   پروتئین 28.93 گرم

   کل چربی 7.41 گرم

   کربوهیدرات 0 گرم

   فیبر 0 گرم

   شکر 0 گرم

   کلسیم 15 میلی گرم

   آهن 1.21 میلی گرم

   منیزیم 25 میلی گرم

   فسفر 195 میلی گرم

   پتاسیم 243 میلی گرم

   سدیم و نیکل 86 میلی گرم

   روی 2.1 میلی گرم

   ریبوفلاوین 0.18 میلی گرم

   نیاسین 9.17 میلی گرم


و همچنین حاوی ویتامین B6، ویتامین B12، تیامین، فولات، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین D، ویتامین K و غیره است.

فواید و خواص مرغ


سینه مرغ با 31 گرم پروتئین در هر 100 گرم، یکی از بهترین منابع پروتئین به شمار می رود. پروتئین در رژیم غذایی نقش مهمی دارد و به ساخت عضلات بدن کمک می کند. به طور کلی مقدار توصیه شده پروتئین روزانه 1 گرم در هر کیلو گرم وزن بدن است. برای ورزشکاران این مقدار اندکی بیشتر می شود.

غنی از ویتامین ها و مواد معدنی


از خواص مرغ غیر از پروتئین بالای آن می تواد به ویتامین ها و مواد معدنی اش هم اشاره کرد. به عنوان مثال ویتامین B موجود در آن به جلوگیری از آب مروارید و اختلالات پوست کمک می کند و همچنین برای تقویت ایمنی بدن، از بین بردن ضعف، تنظیم هضم و بهبود سیستم عصبی مفید است. همچنین در جلوگیری از میگرن، بیماری قلبی، سفید شدن مو، کلسترول بالا و دیابت کمک می کند.


ویتامین D مرغ به جذب کلسیم و تقویت استخوان کمک می کند. ویتامین A در تقویت بینایی موثر است و مواد معدنی مانند آهن در تشکیل هموگلوبین، فعالیت عضلانی و از بین بردن کم خونی موثر عمل می کند. پتاسیم و سدیم، الکتولیت هستند. فسفر برای مقابله با ضعف، سلامت استخوان، عملکرد مغز، مراقبت از دندان و مسائل متابولیک مفید است.

مرغ یکی از شایع ترین پروتئین های مصرفی در جهان است. این پرنده برای هزاران سال است که در سراسر جهان به عنوان غذا مصرف می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده