دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سوپ کدو آسیایی با نارگیل تست شده

سوپ کدو آسیایی با نارگیل تست شده

این سوپ آسیایی فوق العاده خوشمزه و مقوی است و شما با کمی سلیقه میتوانید طعم و عطر کدو را حفظ کرده و یک سوپ با سلیقه افراد خانواده تهیه کنید.

همه به دنبال یک رژیم غذایی مناسب هستند که هم سرشار از فیبر بوده و هم محتویات کالری اندک داشته باشد. چنین رژیم غذایی از ایجاد یبوست و چاقی هم جلوگیری خواهد کرد. کدو تنبل این ویژگی را دارد. همچنین سرشار از ویتامین A و C و آمینواسید فراوان است که از راه‌های مختلف به افزایش سلامت بدن کمک می‌کنند.

 زمان آماده سازی 5 دقیقه  زمان پخت 90 دقیقه


مواد لازم : 4 تا 6 نفر

690 گرم کدو

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

3/4 قاشق چایخوری نمک

 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون

 1 انگشت شست زنجبیل درشت خرد شده

 1 قوطی شیر نارگیل یا در صورت نداشتن کمی خامه

   لیمو وکمی نارگیل تست شده برای تزیین سوپ

    قارچ سرخ کرده و گشنیز خرد شده برای تزیین سوپ

    فر را با 180 درجه سانتیگراد یا 350 فارنهایت روشن کنید.

طرز تهیه :

نارگیل را روی کاغذ پوستی توی سینی بریزید و کمی روغن ، نمک وفلفل روی نارگیل ها بپاشید ودر فر به مدت 70 تا 90 دقیقه قرار داده تا نارگیل ها تست و طلایی شود.


کدو را از طول به دو نیم کرده و تخم های آن را خارج کنید، سپس آن را پخته و یا کباب کنید .بعد گوشت کدو را از پوست جدا و در مخلوط کن یا میکسر بریزید و پوره کرده ،نیمی از زنجبیل و 1/3از قوطی شیر نارگیل را هم اضافه و با هم خوب ترکیب صاف و یکدست شود.


روی سوپ را میتوانید با کمی قارچ سرخ شده با شیر نارگیل ، گشنیز ویا با نارگیل تست شده و با شیرنارگیل و گشنیز خرد شده تزیین و سرو کنید.


غلظت سوپ را با آب و یا شیر نارگیل اندازه کرده ، سوپ را گرم و یا سرد میتوانید تهیه کنید. اگر سوپ را خواستید گرم سرو کنید ، توی یک قابلمه بریزید و روی حرارت گذاشته تا گرم شود .درهر صورت هر دو نوع آن خوشمزه است. 


خواص و فوائد کدو حلوایی

کدو تنبل غنی از ویتامین A، C و E می‌باشد. منبع خوبی از ترکیبات فلاوونوئید پلی‌فنولیک مثل بتاکاروتن و آلفا کاروتن، کرپتوگزانتین، لوتئین، زئاگزانتین است. (کاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود).


ســرشار از ویــتامین‌های B کمپلکس، مثل فولیت‌ها، نیاسین، ویتامــین‌های B6، تــیامین و اسیدپانتوتنیک است. حاوی املاح معدنی مثل مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر می‌باشد. دانه‌های کدو تنبل، بهترین منبع تأمین فیبر و اسیدهای چرب اشباع‌نشده و مفید برای قلب هستند.


کدو تنبل در فرهنگ چین، سمبل شکوفایی و رونق اقتصادی و موفقیت است. این سبزی میوه‌ای، نخستین‌بار در هند کشف شد و در حال حاضر در تمام دنیا طرفداران بسیاری دارد. از کدو تنبل هم در کنار سایر سبزیجات استفاده می‌شود و هم به تنهایی به صورت پخته‌شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.


کدو در دستانتان سنگین و تو پر به نظر برسد، همچنین پوستی سالم داشته باشد و چروک نباشد. بعد از بریدن کدو تنبل آن را در یخچال نگهداری کنید. در این صورت هر بخش را می‌توانید تا چند روز نگه دارید. کدو تنبل را بعد از خرید خوب بشویید،


از وسط دو نیم کرده و تخم‌های وسط آن را خارج کنید و هر بخش را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم نمایید. کدو تنبل را می‌توان به شکل‌های مختلف تهیه و آماده سرو کرد؛ اما بهترین روش، بخار پز کردن آن است. در چین از برگ‌های کدو تنبل در سوپ‌ها و سالادها استفاده می‌کنند. در برخی کشورها از کدو تنبل در تهیه انواع کیک‌ها، پن‌کیک‌ها، شیرینی‌ها و ... استفاده می‌شود. ناگت کدو تنبل نیز در سوپ‌ها و خورشت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.


در آزمایش های علمی ثابت شده که کدو تنبل به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند، بنابراین می تواند تحمل گلوکز را بهبود بخشیده و باعث افزایش تولید انسولین شود.


مقادیر بالای فیبر موجود در کدو تنبل، جذب گلوکز از روده ها را کاهش داده و به این ترتیب قند خون را کاهش می دهد.

مقادیر بالای مواد مغذی موجود در کدو تنبل به بهبود رشد نوزادان و کودکان کمک می کند.

فیبر موجود در کدو تنبل خطر ابتلا به یبوست در نوزادان و کودکان را کاهش می دهد.

ویتامین A موجود در کدو تنبل به تقویت بینایی کودکان کمک می کند.

مقادیر بالای پتاسیم موجود در کدو تنبل باعث افزایش انرژی در نوزادان و کودکان می شود.

ویتامین C موجود در کدو تنبل به تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان کمک کرده و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده