خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کیک اسفنجی با سس لیموترش

کیک اسفنجی با سس لیموترش

این کیک علاوه بر نرم و پوک بودن بسیار سبک و خوش طعم است .کیک های اسفجی پایه اصلی بیشتر کیک ها با طعم و مزه های مختلف است و شما با تهیه این کیک ساده و خوش عطر میتوانید با تهیه لعاب یا سس لیمویی به عطر و طعم آن اضافه کنید.

کل زمان آماده سازی : 90 دقیقه

آماده سازی: 20 دقیقه


مواد لازم : 8-10 نفر

1-1/4 فنجان شکر

 2/4 فنجان آرد کیک الک شده

 1/2 فنجان روغن نباتی

 1/2 فنجان آب

 1/4 فنجان آب لیمو

 1/4 قاشق چای خوری نمک

 1/2 قاشق چای خوری تارتار

     3 قاشق چایخوری پودر بکینگ

     4 عدد زرده بزرگ تخم مرغ

     1 قاشق غذاخوری پوست لیمو ریز رنده شده

     8 عدد سفیده بزرگ تخم مرغ ، در دمای اتاق

        برش های تازه لیمو و نعناع برای تزیین (اختیاری)

 لعاب لیمو

   1 پیمانه پودرقند

   3 تا 4 قاشق چایخوری آب لیمو تازه


فر را از قبل گرم کنید تا 325 F.

   طرز تهیه :

در یک کاسه متوسط ​​، آرد کیک ، شکر ، پودربکینگ و نمک را با هم الک ومخلوط کنید.


در مرکز مخلوط آرد یک گودی درست کنید. زرده تخم مرغ ، روغن ، آب ، 1/4 لیوان آب لیمو را اضافه کنید ، و رنده پوست لیمو را بریزید و با همزن برقی زده تا کاملا با هم ترکیب و صاف شود.

در یک کاسه بزرگ دیگر ، سفیده تخم مرغ و کرم تارتار را با هم مخلوط کرده و با سرعت زیاد هم زده تا کاملا سفت و از کاسه نریزید.

 سفیده تخم مرغ را به آرامی در سه مرحله به خمیر لیمو اضافه و به آرامی هم زده تا تمام سفیده ترکیب با خمیر شود.

 خمیر را درون یک تابه لوله داربه سایز ۲۵ سانت یا 10 اینچی بریزید و درفربه مدت 65 تا 70 دقیقه یا تا زمانی که کیک خلال دندان را در خمیر زده و چیزی به آن نچسبیده باشد ، کیک پخته و آماده است.

 قالب را از فر خارج کرده و گذاشته تا کاملا سرد شود وپس از خنک شدن ،با یک چاقو کیک را از داخل ماهیتابه با دقت خارج کنید. روی بشقاب سرو قرار دهید.


در یک کاسه کوچک ، پودرقند و آبلیمو را هم بزنید ،تا کاملا غلیظ شود و بعد به آرامی روی کیک بریزید تا از اطراف کیک پایین بیاید. در صورت دلخواه با برش های لیمو تازه و نعناع تازه تزیین و سرو کنید.


علت پف نکردن کیک چیست؟


بکینگ پودر خراب یا کهنه شده

سفیده را کامل نزدید و یا در یک جهت با قاشق چوبی یا پلاستیکی با مواد مخلوط نکردید.

سفیده را در هنگام مخلوط کردن با دیگر مواد خمیر کیک زیاد بهم زدید.

مواد کیک را در یک جهت بهم نزدید.

آرد را حداقل ۳ بار الک نکردید.

مواد کیک مانند کره و شیر و تخم مرغ زیاد سرد بوده.

در فر را خیلی زود باز کردید که باعث می شود پف کیک بخوابد.


خواص و فوائد لیمو ترش

لیمو جز خوراکی‌های رایج در هر آشپزخانه‌ای است. از لیمو می‌توانیم در پخت غذا یا درست کردن نوشیدنی استفاده کنیم. لیمو نه تنها میوه‌ی طعم‌داری است که می‌تواند طعم غذا را تغییر دهد، بلکه خواص شگفت‌انگیز بسیاری نیز دارد.

لیمو جزء مرکبات است؛ یعنی این میوه سرشار از ویتامین C است. لیمو دارای کالری اندکی است؛ و علاوه بر ویتامین C حاوی کلسیم، پتاسیم، فیبر پکتین، و مقداری کمی ویتامین A، فسفر، آهن، و منیزیوم است.

لیمو یک ضد باکتری و ضد عفونی طبیعی است و می‌تواند علیه بسیاری از عفونتها مبارزه کند.


ترکیب آب و لیمو روحیه‌ را شاداب می‌کند و با نوشیدن آن احساس می‌کنیم حال‌مان بهتر است؛ ولی فواید لیمو به همین جا ختم نمی‌شوند. این موجود شگفت‌انگیز طبیعی بی‌شمار فایده دارد که سخاوتمندانه همه را در اختیارتان گذاشته است. لیمو می‌تواند پوست صورت‌تان را درخشان کند، لک‌ها را بر طرف نماید، به موهای‌تان درخشندگی ببخشد، دستگاه ایمنی‌تان را تقویت کند، سرعت بروز نشانه‌های پیری را کاهش دهد، و فشار خون‌ را تنظیم نماید.


آب و لیمو سموم را از بدن دفع می‌کند

از آن جا که لیمو دارای خواص ضد باکتری است و هم‌چنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند مواد زائد را از بدن‌ بزداید. نوشیدن روزانه یک لیوان آب ولرم و لیمو در هر صبح،طبیعی‌ترین و آسان‌ترین راه برای سم‌زدایی از بدن‌ است.


 پوست را درخشان می‌کند

لیمو فواید شگفت‌انگیزی برای زیبایی دارد. می‌توانید با مصرف لیمو پوست صورت‌تان را درخشان کنید. لیمو دارای خواص سفید کنندگی طبیعی است. مصرف این میوه می‌تواند رنگ پوست صورت‌ را روشن کند، آفتاب سوختگی را ترمیم کند، و ظاهر لک‌های پوستی را روشن‌ نماید.یک لیموی تازه را بردارید و آب آن را بگیرید.


آب لیموی تازه را روی پوست‌ صورت‌تان بمالید. ۴ تا ۵ دقیقه صورت‌تان را ماساژ دهید و سپس آن را بشویید. این کار را به صورت روزانه انجام دهید؛ بعد از مدتی تفاوت قابل ملاحظه‌ای را در رنگ پوست‌تان مشاهده خواهد کرد. با این کار پوست‌ نرم‌ تر و درخشان می‌شود.

اگر دارای پوست حساسی هستید، لیمو را مستقیما به صورت‌ نمالید. مقداری گلاب یا عسل به آب لیمو اضافه کنید و آن‌گاه از آن استفاده نمایید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده